گفتگو با نوجوان قهرمان جهانی کاراته خانم پریا ایزدیاری

t گفتگو با نوجوان قهرمان جهانی کاراته خانم پریا ایزدیاری
t گفتگو با نوجوان قهرمان جهانی کاراته خانم پریا ایزدیاری

نوجوان قهرمان جهانی کاراته

گفتگوی ما را با نوجوان قهرمان جهانی کاراته بخوانید و بموفقیت ها وآرزوهای این نوجوان موفق بیشتر آشنا شوید .

خودتان را معرفی کنید

به نام یگانه ایزد دانا که هرچه داریم از اوست . پریا ایزدیاری هستم متولد 1383در شهر تهران

چطور از کودکی وارد رشته های ورزشی شدید؟

به لطف حضور پدر و مادرم؛ از همان کودکی و سنین پایه برای پیدا کردن توانایی و به چالش کشیدن استعداد هایم در کلاس های مختلف همچون موسیقی ، نقاشی ، تئاتر و.. شرکت کردم ، از جمله این کلاس ها رشته های متنوع ورزشی بود که علاقه زیادی به آن ها نشان دادم و مسیر حرفه ای ام را در همین زمینه دنبال کردم .

نوجوان قهرمان جهانی کاراته

در چه رشته های ورزشی فعالیت داشتید؟

از کودکی و تا زمانی که رشته حرفه ای خودم یعنی کاراته را پیدا کنم و به صورت ویژه آن را دنبال کنم، رشته های ورزشی زیادی را امتحان کردم از جمله این رشته ها می توان به : ژیمناستیک ، شنا ، اسکیت ، کنگفو ، تکواندو ، پینگ پونگ ، تنیس ، بدمینتون و تا چندی پیش تقریبا تمامی ورزش های تیمی…  اشاره کرد.

ماشاالله، چقدر فعال، راستی چطور از بین این رشته ها کاراته را انتخاب کردید؟

انتخاب کاراته  برای من که تقریبا تمامی رشته ها را آزموده بودم زیاد کار سختی نبود ، دیگر می دانستم از ادامه فعالیتم در ورزش چه چیزی می خواهم و چه آینده ای را برای خود پیش بینی می کنم از این رو رشته ای را انتخاب کردم که روح و جسم را با هم رشد بدهد ، لباس کاراته خودش به تنهایی نمایی از روح پاک آدمی است و سبک زندگی منحصر به فردی که در کاراته وجود دارد در هیچ رشته دیگری یافت نمی شود ، از سوی دیگر و از همان ابتدای آشنایی من با این رشته رزمی استعداد ، علاقه و توانایی های من در کاراته نمایان بود و اکنون بی نهایت خوش حالم که در این رشته ، بسیار مصمم و بااراده ، مسیری را در پیش گرفته ام و در آن تلاش و کوشش فراوانم را خرج نموده ام که نتایج بسیار درخشان را برایم به دنبال داشته و دارد.

ویژگی های خانم نوجوان قهرمان جهانی کاراته چیست؟

من فرد بسیار هدفمند، پر تلاش و با برنامه ای هستم ، در تمام طول زندگی ام ایمان و استقامت را سرلوحه کارهایم قرار دادم و هرگز از اهدافم کنار نکشیدم ، می دانم که هیچ گاه شکست نمی خورم چرا که من در هر موقعیتی حتی اگر نتیجه دلخواهم را کسب نکرده باشم تجربه ای را خریده ام که می توانم از آن برای نتایج فوق العاده و درخشان در آینده استفاده کنم . هر پیروزی نتیجه تلاش های شبانه روزی ام بوده و هر کسب تجربه نشان از سکو های آینده برایم دارد.

سبک شما در کاراته چیست و چه تفاوتی با بقیه سبک ها دارد؟

در رشته رزمی کاراته سبک های متنوعی وجود دارد که با اوج گیری شهرت آن و پیشرفت هایی که به تبع آن حاصل شد ، این تنوع بیشتر شد اما این رشته اصالت و بنیان های اصلی خود را در تمامی سبک هایش حفظ کرده ، در کل کاراته به دو بخش کنترلی و غیر کنترلی تقسیم می شود و هر کدام از این دو سبک ، زیر مجموعه هایی بسیاری دارند ، من در سبک کنترلی شوتوکان فعالیت می کنم و رشته ام را دوست دارم ، در رشته من به خاطر کنترلی بودن ضربات ، در مبارزه کومیته احتمال آسیب دیدگی پایین تر از حد معمول است و در کاتا هم کاتا های زیبایی دارد که تکنیک های جذاب کاراته را به خوبی نمایش می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با سارا عباسی پژوهشگر و مخترع نوجوان

 

به عنوان نوجوان قهرمان جهانی کاراته چه مقام هایی در این رشته  کسب کردید؟

خداراشکر تا کنون مقام ها و افتخارات بسیار زیادی در کاراته کسب نموده ام ؛ بیش از چهل مقام قهرمانی در سطح استان ، کشور و بین الملل  و همچنین در عرصه های جهانی حضور چشمگیری داشته ام که همچنان با تلاش و عزم قوی در پی کسب افتخارات بزرگ تر هستم . از جمله افتخارات سه سال اخیر بنده می توان به مدال های زیر اشاره کرد:

شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان جهان (karate1)WKF 2021

کسب مدال برنز مسابقات جهانیWKT 2021

کسب مدال برنز مسابقات جهانی WKT 2020

کسب نائیب قهرمانی مسابقات بین المللی Tenshinkan2020

کسب مدال طلا در مسابقات بین المللی IOKMC 2019

کسب مدال طلا در مسابقات بین المللی shotokanJKS2019

کسب مدال برنز در مسابقات بین المللی IOKMC 2019

کسب مدال برنز در مسابقات بین المللی shotokan SKI 2019

کسب مقام اول و مدال طلا در مسابقات لیگ کاراته 1 ایران سال 98

کسب مدال برنز مسابقات لیگ کاراته 1 ایران سال 98

کسب مدال نقره مسابقات کشوری سبک شوتوکان تن شین کان سال 98

کسب مدال برنز مسابقات کشور سبک شوتوکان JSKAایران سال 98

کسب مدال برنز مسابقات لیگ کاراته 1 ایران سال 97

کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره در مسابقات کشوری جام پارس سال 97

و از قدیمی ترین دستاورد های بنده در مسابقات بین المللی و کشوری می توان به موارد زیر اشاره نمود :

کسب مدال نقره در مسابقات بین المللی سبک shotokan SKI سال 94

کسب مدال برنز در مسابقات کشوری قهرمانی قهرمانان سبک شوتوکان SKI سال 92

کسب مدال نقره در مسابقات کشوری قهرمانی قهرمانان سبک shotokan SKI سال 93

و کسب دو مدال برنز مسابقات کشوری سبک شوتوکان JSKI ایران سال 95

 

خانم ایزدیاری، الگوی شما در کاراته کیست؟

الگوی من نه تنها در کاراته بلکه در تمام طول زندگی ام ، خودم در بیست سال آینده ام هستم ، شاید این جواب من کمی برایتان عجیب باشد اما من معتقدم هیچ کس نمی تواند من باشد و من هم قرار نیست دقیقا مانند شخص دیگری باشم ، پس من الگوی خود را آن شخصیت والایی که از خودم در چند سال آینده در ذهنم دارم و میبینم ، می دانم .

خاطره ای از دوران ورزشی خود تعریف کنید ؟

در طول دوران ورزشی ام خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیادی وجود دارد ، همچنین خاطراتی دارم که همچون طلوع خورشید درخشان و نوید بخش بودند و برای من از طلوعی پر نور و چشمگیر نوید می دهند .از بهترین لحظات می توان به زمان هایی که بازی فینال را برنده می شوم و مادرم که با چشمانی سرشار از شوق در کنار زمین مسابقه به من انگیزه می دهد و مرا تشویق می کند و منتظر من است اشاره کرد که سپس من با هیجان و خوش حالی زیاد به سمت او می دوم و اورا در آغوش میگیرم و همان لحظه از تمام زحمات او به همراه پدرم تشکر می کنم.

بهترین اتفاق زندگی شما چه بوده است؟

بهترین اتفاق زندگی من ، اگر بتوان نام آن را اتفاق نهاد ، داشتن پدر و مادری همراه و همدل است ، آنها که پشتیبان و یاری گر من در همه مراحل زندگی ام بوده اند با حمایت های بی دریغشان مسبب تمامی اتفاقات خوب دیگر از جمله ورود من به کاراته و.. و کسب این حجم از موفقیت در زندگی من هستند .

نوجوان قهرمان جهانی کاراته

از نظر یک نوجوان قهرمان جهانی کاراته، ویژگی های یک کاراته کار چیست؟

ذهن آماده ، جسارت و توانایی های بالای فیزیکی ، برنامه ریزی و تلاش خستگی ناپذیر برای دستیابی به هدف از جمله این ویژگی ها است که باید بدانیم یک کاراته کار حرفه ای علاوه بر تکنیک های جذاب و مفید این رشته رزمی در اصل توانایی مقابله با شرایط سخت ، تواضع ، کنترل و هماهنگی روح و جسم و.. را می آموزد و من به عنوان یک کاراته کار واقعی همیشه تلاش کردم با مدیریت زمان به صورت مفید و گسترده ابعاد مختلف کاراته را در زندگی خود به کار ببندم لذا یک کاراته کار واقعی برای هر لحظه از تمرینات خود ارزش قائل است و تلاش می کند علاوه بر تبحر در تکنیک ها که با دریافت درجات بالاتر همراه است ، از نظر روحی و تفکرات نیز تعالی درجات داشته باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با مجری، بازیگر و ورزشکار نوجوان سرکار خانم مائده نجفی

کسانی که می خواهند این ورزش را شروع کنند چه چیزهایی را باید بدانند؟

کاراته ورزش غنی است و هرکسی با یک رویکرد و هدف خاص به آن ورود می کند؛ که طبیعتا مسیرهای متفاوت را در پیش می گیرند. اما اگر با هدف قهرمانی در ورزش کاراته قدم می گذارید ، باید بدانید که مسیری بسیار پر فراز و نشیب و سرشار از لحظه های بی نهایت دشوار ، توام با لذتی از به گردن آویختن مدال طلا پیش روی شما است. نا امیدی ها ، سنگ اندازی ها ، پیروزی ها و شیرینی دستیابی به اهداف همگی جزء جدایی ناپذیر این مسیر هستند و انسانی کوشا ، قوی ، مستعد و خستگی ناپذیر را طلب می کند.

با کسب قهرمانی جهان آیا غرور به سراغتان آمد؟

هرچند معتقدم غرور چیز بدی نیست و به اندازه ی مناسب از آن چاشنی اصلی موفقیت است. اما نباید از حد بگذرد. لذا قهرمانی که در پی کسب موفقیت مغرور شود دیگر نامش قهرمان نیست . او تنها یک مدال آور است . یک قهرمان واقعی باید همیشه به تواضع ، منش ، بزرگواری و اخلاق نیکو در تمام ابعاد زندگی اش مشهور باشد .من همیشه تلاش کردم ویژگی های یک قهرمان واقعی را داشته باشم . از سوی دیگر به بیان من انسان آگاه و توانمند باید ضمن شکرگزاری به درگاه خدا برای آنچه کسب نموده باید به آن افتخار کند و توانایی ها و دستاورد های خویش را گرامی بدارد ، من هرقدر رشد می کنم و کسب افتخار می نمایم ، چالش ها و افتخارات بیشتری را برای خود از خداوند طلب می کنم و از عالم وجودی خودم انتظار موفقیت های بیشتر دارم  .

شنیدیم اهل نقاشی هستید… کاراته کجا و حس شاعرانه نقاش کجا؟

پارادوکس زیباییست ، آرامش و عشقی که در هنر وجود دارد تمام خستگی های جسمی تمرینات ورزشی هر روز را شسته و با خود می برد ، به نظر من آرامش ذهنی با گستره انرژی در تمرینات کاراته زمینه خوبی را برای تسلط در کار ها و حتی خلق آثار هنری فراهم می سازد.از سوی دیگر هنر از بدو تولد با من همراه است..

من در خانواده ای هنرمند و از پدر و مادری هنر دوست زاده شدم ، اولین جعبه مداد رنگی های فایبر کاستل خود را در دوسالگی از پدرم هدیه گرفتم و درست است که آن زمان تابلو نقاشی نمی کشیدم ، اما پیش می آمد که مادرم مرا همراه خود به دانشکده هنر ببرد ، تعریف می کنند روزی در کلاس یکی از اساتید به دانشجو ها گفت بچه دوساله چه چیزی نقاشی می کند ؟ و من آن لحظه داشتم دایره رسم می کردم و متوجه شدم همه دانشجو ها در حال توجه کردن به دایره های پراکنده من در دفتر نقاشی ام هستند.اکنون هنر و نقاشی در کنار ورزش حرفه ای ام جنبه ای کاملا تفریحی دارد و از این سرگرمی جذاب بیست و چهار بوم زیبای رنگ و روغن از هنر دستان من دیوار های منزلمان را چشم نواز کرده .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگوی اختصاصی با نیما کرمی؛ مجری (3)

پریا ایزد یاری

شما فن بیان خوبی دارید، چطور به این بیان شیوا رسیده اید؟

فن بیان خوب خود را مدیون نعمت خداوند به خود می دانم لذا با مطالعه فراوان و ارتباطات اجتماعی مفید در قالب خانواده و دوستان ، همچنین من علاقه زیادی به شنیدن سخنان بزرگان و نخبگان دارم ، اما بیشترین پیشرفتم در این زمینه را از نتیجه مطالعات زیاد کتاب ها با موضوعات متنوع در طول زندگی ام می دانم .

دلتان نمی خواهد گویندگی را تجربه کنید ؟

گویندگی شغل جذابی به نظر می رسد. لذا افراد بسیاری در این زمینه به بنده پیشنهاد دادند در تست آن شرکت نمایم . اما فعلا با توجه به برنامه ها و اهدافی که پیش رو دارم گویندگی در صدر جدول فعالیت هایم نیست.

هدف و برنامه ریزی شما برای آینده چیست؟

اهداف و برنامه ها آنقدر گسترده هستند که صحبت از آنها در این زمان نمی گنجد. لذا من تمام برنامه هایم را به سمتی سوق داده ام که با تاثیرات مثبت خود به عنوان یکی از موفق ترین بانوان در آینده نزدیک از من نام برده شود.

 

آشپزی خانم کاراته کار چطور است؟

از آشپزی بدم نمی آید .ولی وقتش را ندارم. همیشه مادرم با دستپخت پنجه طلایی اش شام و نهار را ضیافت می دهد . البته اغلب اوقات پیش می آید که برای خودم یا در دورهمی های خانوادگی کیک و شیرینی درست کنم. اما غذا پختن فعلا در مقال فعالیت هایم نمی گنجد . هرچند که انگشت شمار غذا هایی که پختم مورد تمجید بسیار از سوی اطرافیانم قرار گرفته و این باعث خوشحالیست .

به به، پس آشپز خوبی هم هستید، البته سرفرصت، راستی سرگرمی و تفریح شما چیست؟

درباره این موضوع پاسخ ویژه ای برایتان دارم. من همیشه تلاش کردم که با فعالیت هایم ، با تمام ابعاد و لحظات زندگی ام تفریح کنم و لذت ببرم. چون معتقدم زندگی یعنی همین لحظه و هر لحظه باید به بهترین شکل ممکن بگذرد. شاید همین موضوع باعث شده که من هر لحظه از زندگی ام لذت ببرم و در زندگی ام صرفا آخر هفته ها مخصوص گردش و تفریح نباشد ! ..

من در طول ساعت ها تمرین حرفه ای روزانه ام در حال تفریح کردن هستم .

من حتی هنگام غذا خوردن ، رفتن به کوه و ساحل و لذت بردن از نعمت های الهی  ، نقاشی کردن یا مطالعه و.. در حال تفریح کردن هستم ، من عاشق زندگی کردن هستم و در کل لذت بردن از زندگی برای من یعنی سرگرمی ، تفریح و فراغت .

پریا ایزد یاری

صحبت شمابه عنوان نوجوان قهرمان جهانی کاراته با نوجوانان؟

به عنوان یک دوست به تک تک شما عزیزان پیشنهاد می کنم؛ زندگیتان را هر لحظه بهتر از لحظه قبل زندگی کنید .منتظر یک معجزه یا اتفاق خارق العاده نباشید تا برخواستن و تلاش در مسیر اهدافتان را آغاز کنید ، نگاه نکنید اطرافتان چه اتفاقی می افتد.از تمامی سختی ها و سنگ اندازی ها عبور کنید و مطمئن باشید بهترین ها پیش روی شماست .

کلام آخر؟

کلام آخر را با دو جمله معروف به فرجام می رسانم که :زندگی شاید آن جشنی نباشد که شما آرزویش را داشتید اما حالا که به آن دعوت شده اید تا می توانید زیبا برقصید چرا که

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته به جاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

گفتگو : سجاد زین العابدین

t گفتگو با نوجوان قهرمان جهانی کاراته خانم پریا ایزدیاری
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *