گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان موفق حافظ قرآن

کوثر شهسواری
t گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان موفق حافظ قرآن

گفتگو با کوثر شهسواری

این هفته باکوثر شهسواری  گفتگو کرده ایم که حافظ قرآن است و همچنین با سن کمی که دارد در برنامه های مختلف فرهنگی نیز فعالانه شرکت می کند .

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

خودتان را معرفی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا

کوثر شهسواری متولد سال 1388 و ساکن تهران و  حافظ کل قران کریم

از تحصیلات غیر قرآنی خودتان بگویید، و به چه کارهایی مشغول هستید؟

دانش اموز،کلاس پنجم هستم و یک کلاس مجازی برای خردسالان دارم که هر روز یک ساعت با بچه ها قران کار می کنم .

حفظ قرآن را از چند سالگی و در کجا و چطور شروع کردید؟

 حفظ قران را از چهار سالگی و در خانه و بیشتر از طریق گوش کردن به فایلهای قرآنی شروع کردم و روزی ۷ یا ۸ ساعت تمرین می کردم.

انگیزه اصلی شما به عنوان نوجوان حافظ قرآن برای پرداختن به حفظ قرآن چه بود؟

 دو خواهر من حافظ کل قرآن هستند و وقتی می دیدم آنها قرآن را خیلی زیبا تلاوت می کنند من هم دوست داشتم مثل آنها قرآن بخوانم و می توان گفت انگیزه ی اصلی من خواهرانم بودند.

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

اساتید و مربیان شما در حفظ قرآن چه کسانی بودند؟

استاد اول مادرم بعد استاد محمد حسین سبزعلی و استاد سعید حاجیان . البته به جلسه های قرآن اکثر اساتید رفتم مثل استاد بحرالعلوم و استاد پویا ‌و استاد امیری و …

مشوقان اصلی‌ شما در حفظ چه کسانی بودند؟

مشوقان اصلی من خانواده ام و استاد سبزعلی بودند که جا دارد از زحمات و پیگیری آنها تشکر کنم.

 اهمیت قرائت و حفظ قرآن در میان خانواده شما به چه اندازه است؟

پدر و مادرم برای من و خواهرانم خیلی زحمت کشیدند و هر لحظه ما را همراهی می کردند و هر روز مرا به کلاس یا جلسه ی قران می بردند و از ما قران می پرسیدند.

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

شما چه تجربه خاصّی در روند حفظ قرآن دارید که برای دیگران مفید باشد؟ روش حفظ خود را به صورت کلی بیان نمایید

ابتدا چند بار صفحه ای را که می خواستم حفظ کنم گوش می کردم (کل صفحه را) سپس یک آیه را حفظ می کردم و سه بار آن آیه را برای مادرم از حفظ می خواندم و سپس به سراغ آیه ی بعد می رفتم و آن آیه را هم مانند آیه ی قبل حفظ می کردم ( هر آیه را جدا جدا حفظ می کردم). صفحه که تمام می شد برای مادرم آن صفحه را کامل می خواندم و هر سه ساعت یک بار هم آن صفحه را برای مادرم تکرار می کردم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با استاد فرهاد حسن زاده نویسنده نوجوانان (همراه با فیلم)

شب موقع خواب یک بار دیگر برای مادرم قرائت می کردم و فردا صبح هم قبل از حفظ جدید یک بار دیگر برای مادرم صفحه دیروز را میخواندم و هر روز سه جزء دوره می کردم و یک ساعت هم صوت قرآن گوش می دادم و تقریبا دوسال طول کشید تا حافظ کل قران شدم.

چه تمرین و تلاش خوبی، فکر می‌کنید رمز موفقیت شما در حفظ قرآن چه بوده است؟

یادمان باشد موفقیت حاصل یک اتفاق نیست بلکه با پیشرفت تدریجی و آهسته است  که ما می توانیم به موفقیت برسیم . رمز موفقیت عنایت خداوند و انتخاب استاد خوب و تشویق اطرافیان و  علاقه و پشتکار زیاد است.

از مقام هایی که در مسابقات آورده اید بگویید.

در مسابقات کشوری دارالقران امام علی رتبه ی اول را کسب کردم . در مسابقات استانی الحافظون رتبه ی اول را کسب کردم. در مسابقات دانش اموزی منطقه ای رتبه ی اول را کسب کردم . در مسابقات سراج هم رتبه ی اول را کسب کردم . و …

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

شما که حافظ قرآن هستید تا به حال هول شده اید که آیه ای یادتان برود ؟ چه کردید؟

بله . گاهی اوقات در برنامه های مهم دچار استرس شده و هول شده ام و آیه را فراموش کردم . چشمهایم را بستم و به خدا و حضرت زهرا توکل کردم و بعد از چند لحظه مکث خداوند کمکم کرد و آیه یادم امد و به هرحال امیدم را از دست ندادم.

 کوثر خانم از برنامه هایی که اجرا کردید و کلاس های قرآنی برایمان خاطره بگویید.

من بیش از دو هزار برنامه در کشور و شهر های مختلف اجرا کردم اما برنامه ای که در محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اجرا کردم خیلی برایم شیرین تر و لذت بخش تر بود و وقتی لبخند زیبای ایشان رامی دیدم و می دیدم که ایشان چقدر خوشحال هستند تمام خستگی هایم از بین رفت و انرژی خیلی زیادی گرفتم . آقا به من یک چفیه هدیه دادند و به من توصیه کردند که مفاهیم قرآن را نیز فرا بگیرم .

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

به نظر شما زیباترین آیه قرآن کدام است و چه پیامی دارد؟

آیه ی ۳۰ سوره ی فرقان ( وَقالَ الرَّسولُ یا رَبِّ إِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا﴿۳۰﴾ ( و گفت پیامبر خدا : پروردگارا به درستی قوم من این قرآن را متروک گذاشتند)

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگوی اختصاصی با رضا داوودنژاد (تصویری)

مردم به شهادت و ولادت ائمه بهای زیادی می دهند و برای آنها مراسم های مختلفی برگزار می کنند ولی قرآن خیلی مهجور است…کاش بیشتر به قرآن  و کلام خداوند توجه کنیم.

کسی که می‌خواهد حافظ قرآن شود باید چه شرایطی داشته باشد؟

مهم ترین شرط حفظ قران به خدا توکل کردن  و کمک خواستن از امام زمان (عج) و پشتکار داشتن است و اجازه ندهیم که کسی ما را ناامید کند و پیام های منفی مثل (تو نمیتوانی و خیلی سخته و خسته می شوی و…) بدهد و باید یک دوست و همراه قرآنی برای مباحثه و مرور آیات داشته باشیم. کسی که میخواهد حفظ کند بهتر است که اول ترجمه ی آیه را یاد بگیرد و بعد ایه را حفظ کند وبا انتخاب استاد خوب انشاالله حتما موفق می شود.

فکر می‌کنید انس با قرآن چه برکاتی در زندگی شما داشته است؟

 اولین برکت انس با قرآن برای من الحمدالله حافظ قرآن شدن است . بدون اینکه کلاس و یا مدرسه بروم با خط بردن از روی قرآن باسواد شدم و هم اکنون در درس های مدرسه خیلی موفق هستم .چهار بار به زیارت عتبات عالیات رفتم و در حرم حضرت علی (ع) برنامه اجرا کرده ام و در بعثه ی مقام معظم رهبری نیز برنامه اجرا کردم  و چندین بار به زیارت امام رضا(ع) رفتم و … هر چه دارم از دولت قرآن دارم و تاثیر حفظ قرآن در زندگی ام وصف شدنی نیست ، دچار باید شد!!

وقتی قرآن می‌خوانید چه احساسی دارید؟

وقتی قرآن میخوانم خیلی آرامش دارم و خوشحالم ؛ از هر چیزی که ناراحت می شوم به سراغ قرآن می روم و با خواندن قرآن آرامش می گیرم اما وقتی قرآن نخوانم کلافه هستم و هیچ کاری نمی توانم انجام دهم.

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

در اوقات فراغت معمولا چه فعّالیّتی انجام می‌دهید؟

علاوه بر کلاس هایی که برای بچه ها دارم به هنر نیز علاقه دارم و کاردستی درست می کنم و نقاشی می کشم و به مادرم کمک می کنم . کتاب می خوانم و کلاس بدمینتون می روم و تلویزیون می بینم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با آقای آرش میر احمدی (2)

در آینده می خواهید چه کاره شوید؟ برنامه و هدف شما چیست؟

دوست دارم مخترع باشم و همچنین پزشک متخصص اطفال . برنامه ام برای قرآم این است که انشاءالله دکترای علوم قرآنی را  دریافت کنم. من برای رسیدن به هدفم خیلی تلاش میکنم که انشاءالله به هدف هایم برسم.

گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان  موفق حافظ قرآن

به عنوان نوجوان موفق و حافظ قرآن چه صحبتی با دوستان نوجوانتان دارید؟

به دوستانم می گویم که بهترین دوست را برای خودشان قرآن انتخاب کنند و با قرآن دوست باشند و از اوقات فراغت خود خوب استفاده کنند و وقت خود را به بطالت نگذرانند ، چون خیلی حیف است که نوجوانان تمام وقت خود را در فضای مجازی سپری کنند.

حرف آخر.

اول از خداوند منان تشکر می کنم و سپس از پدر و مادرم و اساتید بزرگوارم که مسیر را به من نشان دادند و در پایان از شما و دوستانتون خیلی تشکر میکنم که اجازه دادید حرف دلم رو به هم سن و سال هایم بگویم .خیلی ممنون.

(فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ۚ

تا هر چقدر که میتوانید قران بخوانید و به ان عمل کنید)

مصاحبه: سجاد زین العابدین

گفتگوی خواندنی با ایلیا دهقان کوچکترین استندآپ کمدین کشور

t گفتگو با کوثر شهسواری نوجوان موفق حافظ قرآن
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *