گفتگو با نوجوان موفق ورزشکار و رکورددار روپایی ایران روی تردمیل

ورزشکار
t گفتگو با نوجوان موفق ورزشکار و رکورددار روپایی ایران روی تردمیل

این بار یک نوجوان موفق ورزشکار و کسی که رکوردار روپایی زدن در ایران هست را به شما دوستا ن معرفی می کنیم

خودتان را برای ما معرفی کنید.

معراج زمانیان هستم متولد 1388 درشهرستان شهریار.

چطور به ورزش علاقه مند شدید؟

ازانجایی که پدرم از پیشکسوتان کاراته ایران وبرادر بزرگترم محراب فوتبالیست هستند، من نیز از کودکی علاقه مند به ورزش شدم.

نوجوان موفق ورزشکار

این همه ورزش، چرا فوتبال؟

زمانی که چهار یا پنج سال داشتم گاهی همراه پدرم برای دیدن تمرینات و مسابقات برادرم به باشگاه فوتبال می رفتم وکم کم به فوتبال علاقه مند شدم.

روپایی زدن سخته؟ چطور مهارت پیدا کردید؟

روپایی زدن مانند ورزشهای دیگر اگربصورت حرفه ای تمرین شود کارسختی نیست. با دیدن تمرینات فوتبالیست‌های حرفه ای و هنگامی که برادرم در خانه روپایی تمرین می‌کرد من نیز علاقه مند شدم و درسن هفت سالگی شروع به روپایی زدن کردم وبعد از مدتی تمرین  زیرنظر پدر و برادرم به مهارت درروپایی زدن دست پیدا کردم.

آقا معراج، درباره رکورد روپایی روی تردمیل برامون بگید.

رکورد سریعترین روپایی روی تردمیل  ایران رادرخرداد ماه سال 1399 و به عنوان اولین رکوردسال که دربرنامه اعجوبه ها از شبکه سوم سیما نمایش داده شد، ثبت کردم. با این رکورد توانستم رکورد قبلی گینس راهم بزنم. اما به دلیل هزینه بالای ثبت رکورد در گینس نتوانستم آن رادرکتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانم.

قدم زدن عادی روی تردمیل سخت است چه برسد به روپایی زدن، این ایده را از کجا گرفتید؟

وقتی تصمیم به ثبت رکورد گرفتم، باید رکوردی را انتخاب میکردم  که انجامش برای دیگران سخت باشد. باتحقیقات زیاد رکورد روپایی روی تردمیل را انتخاب کردم. زیرنظرپدرم روزی دو ساعت در باشگاه بدنسازی دوست پدرم آقای کاوندی در شهرستان رباط کریم به تمرین روپایی روی تردمیل پرداختم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با مریم قاسمی، مجری برنامه های نوجوان شبکه امید سیما

به نوجوان موفق ورزشکار ، از مقام ها و رکوردهای خودتان بگویید.

سه سال بهترین فوتبالیست وگلزن فستیوال فوتبال شهرستانهای شهریار ورباط کریم.

رکوردارسریعترین روپایی روی تردمیل در ایران.

نفربرترمسابقات امادگی جسمانی رده سنی نوجوانان در فضای مجازی سال ۱۳۹۹ ایران.

اولین رکوردارسال ۱۳۹۹ ایران.

عضوکمیته روپایی ایران.

عضو تیم روپایی ایران به مربیگری آقای مهدی حب درویش.

اجرای ۱۵۰۰۰روپایی درکمتراز دوساعت درروزدانش اموزسال۱۳۹۸درشهرستان شهریارودرحضورصدهاتماشاگرحاضردرسالن .

اجرای ۱۲۰۰۰روپایی در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان رباط کریم  ودرحضور جمعی ازمردم ومسئولین وسرداران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران.

وموفق به دریافت چندین لوح تقدیردر مراسمها وبرنامه های مختلف.

نوجوان موفق ورزشکار

روزی چند ساعت تمرین دارید؟ به چه صورت؟

روزی دوساعت به صورت حرفه ای  و با برنامه تمرین می کنم. روزهای زوج از ساعت یک تا سه بعد از ظهر در باشگاه فوتبال به همراه بچه های تیم وزیر نظر مربی فوتبالم و روزهای فرد ازساعت سه تا پنج عصر به همراه برادرم وزیر نظر پدرم به تمرینات هوازی و بدنسازی در محیط باز مانند پارک یا زمین چمن می پردازم. گاهی نیز برای تمرین استقامتی در هوای خیلی سرد و یا هوای خیلی گرم زیر آفتاب سوزان بازهم زیر نظر پدرم به تمرین می‌پردازم.

اینکه تلاش  و برنامه دارید خیلی عالی است، ورزش مزاحم درس خواندن شما نیست؟

ورزش من به صورت حرفه‌ای و روی برنامه وساعت مشخص انجام می شود، بنابراین تاثیر منفی روی درس خواندن من ندارد بلکه کمک می‌کند با روحیه و نشاط بیشتر درسم را مطالعه کنم.

علاوه بر ورزش، چه فعالیت های دیگری دارید؟

درکناردرس هفته ای سه جلسه به کلاس زبان انگلیسی می روم وگاهی به نقاشی گرافیک و مدادرنگی می‌پردازم.

نوجوان موفق ورزشکار

ماشاالله چقدر موفق، خاطره ای از فعالیت های ورزشی خود تعریف کنید.

روزی درشهرستان شهریارو در۹سالگی بابچه های محل فوتبال بازی می کردیم که باتوپ شیشه همسایه راشکستم که بعد پدرم ازهمسایه عذر خواهی کرد. یکی از بهترین خاطرات ورزشی من ثبت رکورد در۱۰سالگی ودر تلویزیون بود که باعث خوشحالی همه دوستان و آشنایان شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگوی اختصاصی با رضا داوودنژاد (تصویری)

شما به عنوان یک نوجوان موفق ورزشکار ، در چه برنامه های تلویزیونی حضور داشتید؟

 پدرم من را برای شرکت در برنامه های عصر جدید واعجوبه ها ثبت نام کرده بودند که روزی از برنامه اعجوبه ها با پدرم تماس گرفتند ومن را به این برنامه دعوت کردند، ما هم با هماهنگی عوامل این برنامه تصمیم گرفتیم رکورد را دربرنامه اعجوبه ها که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، ثبت کنیم وروزی هم آقای رضایی رئیس ثبت رکوردهای ورزشی ایران با پدرم تماس گرفتند ومن را به برنامه ایران فعال که از شبکه سلامت پخش می‌شود دعوت کردند که دراین برنامه به حرکات نمایشی وروپایی باتوپ های مختلف پرداختم.

الگوی شما در روپایی و ورزش چه شخصی است؟

برای یادگرفتن تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فوتبال از همه فوتبالیست‌های معروف جهان الگوبرداری می کنم وتکنیک های آنها را تمرین می کنم. درروپایی رکورددارروپایی جهان آقای مهدی حب درویش راکه به من خیلی لطف دارند را دوست دارم.

معراج زمانیان

اوقات فراغت را چطور می گذرانید؟

باوجود درس وتمرینات فوتبال وروپایی ورفتن به کلاس زبان انگلیسی اوقات فراغت زیادی ندارم اما گاهی به نقاشی گرافیک یا مدادرنگی و تماشای فیلم می‌پردازم وچون مادر ندارم در کارهای خانه به پدرم کمک میکنم.

اهل مطالعه هستید؟ به دوستان ما کتاب معرفی کنید.

فرصت زیادی برای مطالعه آزاد ندارم، اما به همه دوستان مطالعه کتاب های علمی را پیشنهاد می کنم و خودم علاقه دارم که این نوع کتاب ها را مطالعه کنم که موجب بالا رفتن اطلاعات علمی می‌شود.

کسانی که دوست دارند وارد فوتبال نمایشی  بشوند چه کار کنند؟

به نظر من دریک آکادمی و زیر نظر یک مربی مجرب وبا تنظیم یک برنامه منظم وارد این ورزش شوند تا به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند.

معراج زمانیان

آقای رکورددار، چه عواملی در موفقیت و پیشرفت شما موثر بوده است؟

انگیزه و علاقه زیاد و توجه به توصیه های مربی فوتبال و پدرم که از نزدیک برنامه های ورزشی من را کنترل می کند. تمرینات زیاد والگو گرفتن از فوتبالیست‌های مطرح جهان واستفاده درست از لحظات زندگی مهمترین عوامل درموفقیت من به عنوان نوجوان موفق ورزشکار بوده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با میلاد کی مرام

در آینده دوست دارید چه کاره شوید؟

به لطف خدا وتلاش زیاد دوست دارم مدرک پزشکی را بگیرم و تصمیم دارم به بالاترین مراحل فوتبال برسم ودرباشگاههای معتبرفوتبال اروپا بازی کنم.

خب آقای دکتر، صحبت شما با نوجوانان؟

ازهمه دوستان نوجوانم می خواهم درهرشرایطی که هستند درس بخوانند و در هر زمینه‌ای که استعداد دارند تلاش کنند تا به نتیجه برسند.

رکوردار روپایی ایران

کلام آخر

درآخراز پدرم تشکر می کنم که تا به امروز وبا توجه به شرایط بد مالی که به دلایلی  برای ما به وجود آمده است همیشه درکنارمن بوده و برای موفقیت من خیلی زحمت کشیده است. امیدوارم روزی بتوانم زحماتش را جبران کنم وآرزومی کنم برای ثبت رکورد جدیدم هرچه زودتر یک حامی مالی پیدا شود تا بتوانیم اتومبیلی خریداری کنیم وبه همراه برادرم به باشگاههای لیگ برترتهران برویم وازهمه کسانی که به من لطف داشته اند تشکر می کنم وازشما تشکر ویژه دارم که استعدادها را پیداکرده وبا مصاحبه ای هرچند کوتاه، انگیزه و علاقه در نوجوانان ایجاد می‌کنید.

مصاحبه : سجاد زین العابدین

گفتگو با نوجوان موفق حافظ قرآن

گفتگوی خواندنی با ایلیا دهقان کوچکترین استندآپ کمدین کشور

گفتگو با مجری، بازیگر و ورزشکار نوجوان سرکار خانم مائده نجفی

t گفتگو با نوجوان موفق ورزشکار و رکورددار روپایی ایران روی تردمیل
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *