آشنایی با اسکنر (۲)

t آشنایی با اسکنر (2)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

nojavanha

چه چیزی را اسکن کنیم؟

تمام برگ‌های حاوی اطلاعاتی که خود کاغذ آنها جزء اوراق بهادار نیستند و کپی آنها فاقد ارزش حقوقی باشد یا قرار نیست دست کم در آینده‌ای نزدیک بازچاپ شوند.

اما زیاده روی در ایجاد سندهای به‌درد نخور سندهای کارآمد را هم در میان انبوهشان گم می‌کند. به نظر می‌رسد نداشتن چیزی بهتر از گم کردن یا از دست دادنش است.

اسناد کاری که ممکن است به آنها نیاز شود. لزوما به کار نمی‌آیند ولی نبودنشان هم دردسر ساز است. با اسکن این اسناد در عین حال که آنها را داریم از نگه‌داری حجم کاغذ انبوه هم رهایی می‌یابیم. ضمنا با نگه‌داری برخی از این اسناد در فضای ایمیل خود می‌توانیم از هرجا که اینترنت در اختیار است به آنها دسترسی داشته‌باشیم. مسلم است در این کار هم نباید افراط کرد و خطرات ناشی از این را در نظر بگیریم که ممکن است رمز ایمیل را فراموش کنیم یا بنا به برخی دلایل نخواهیم دیگر از آن نشانی استفاده کنیم یا… (به یاد داشته باشیم که هردو سوی بام خطرناک است به هیچکدام نزدیک نشویم).

npjavanha

چه چیزی را اسکن نکنیم:

الف )افزایش بیش از حد تصاویر اسکن شده تصاویر کارآمد را نیز در میان خود می‌بلعند و گاه باعث می‌شوند در نتیجه یک عصبانیت از این همه اطلاعات به درد نخور ناگهان از صحنه گیتی محو شوند. هرچند این عادت بدی است که به خاطر عصبانیت از این فایل‌ها تعداد انبوهی فایل را Shift + Delete کنیم!

ب)تبلیغات و تمام آنچه را که در آرشیوها و اینترنت به عنوان منبعی که در آینده نزدیک و قابل پیش‌بینی در دسترس قرار دارد یا ارزش خود را در گذر زمان از دست می‌دهند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کتابخانه آنلاین

ج) یادداشت‌هایی که ارزش مالی یا ارزش ماندگار ندارند و تنها در کوتاه‌مدت به کار می‌آیند.

همه اینها چنان‌چه در بند نخست آمد انبوهی از فایل‌ها ایجاد می‌کنند که نه ارزش نگه‌داری دارند و نه به هزینه مقدار فضایی که از ابزارهای ذخیره‌سازی می‌گیرند، می‌ارزند.

مهم‌تر از همه اینکه ذوق‌زدگی نباید ما را هیجان‌زده کرده به کارهای غیرمنطقی دست بزنیم. مثلا اسکن تصاویر و پرینت مجدد آنها. ممکن است با فوتوشاپ عکس‌ها را تغییر یا بهبود دهیم، اما چاپ یعنی ایجاد یک کاغذ و سند و عکس جدید قابل اسکن و دور انداختن. باید مطمئن بود که آیا این کار واقعا لازم است و یا نتیجه یک تصمیم زودگذر احساسی؟

 مهندس علیرضا خالقی پور دبیر هنرستان های شیراز

t آشنایی با اسکنر (2)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *