آیا زبان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود؟

نوجوانی زبانش را تمیز می کند
t آیا زبان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود؟

نوجوانی که زبانش را مسواک می زندبوی بد دهان ممکن است منشأ داخل دهانی یا خارج دهانی داشته باشد. گرچه عوامل داخل دهانی بسیار شایع تر هستندبوی بد دهان عمدتا بر اثر فعالیت و تکثیر باکتری های داخل دهانی است که منجر به تولید مولکول های شیمیایی می شود.این باکتری ها  که حاوی گوگرد است و بوی نا خوشایندی دارند.

غذاها

 غذاهای حاوی پروتئین زیاد این موضوع را تشدید می کند چون آزاد سازی این ترکیب ها هنگام فعالیت میکروب ها روی پروتئین ها بیشتر است. مهم ترین عوامل بوی بد دهان  عبارتند از دندان ها و لثه ها، خشکی دهان، سیگار، دندان مصنوعی، دستگاه تنفسی(سینوس ها و بینی) و تغذیه.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

t آیا زبان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود؟ زبان

 در این میان زبان هم ممکن است یکی از دلایل بوی بد دهان باشد. سطح زبان مملو از پرزهای چشایی است . میان پرزها،شیار ها و فضاهایی تشکیل می شوند؛ به طوری که عمق این شیار ها خصوصا در قسمت پسین زبان بسیار بیشتر است. این فضا ها جای مناسبی برای تجمع مواد غذایی و رشد و تکثیر باکتری هاست. مشکل بوی بد دهان در بسیاری از بیماران با تمیز کردن دائمی سطح زبان برطرف می شود.

تمیز کردن زبان

برای رهایی از این بوی بد باید به هنگام مسواک زدن موارد زیر را هم رعایت کنیم

  • زبان را هم مسواک بزنید حداقل دوبار در روز این کار را انجام دهید کافیست چند بار مسواک را از پشت به سمت جلو زبان بکشید .

  • بعد از مسواک دهان را با دهان شویه کاملا بشویید بهتر است از دهان شویه های گیاهی استفاده کنید . بهتر از از دهان شویه هایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید . همچنین استفاده زیاد دهانشویه نیز ممکن است برای شما حساسیت ایجاد کند .

منافع تمیزی زبان

اگر زبانتان را تمیز کنید منافع زیادی برای شما دارد از جمله :

  • بهتر فهمیدن مزه غذاها

  • کمک به سلامتی قلب

  • پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

  • خلاصی از بوی بد دهان

  • بهبود سیستم گوارشی

t آیا زبان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود؟

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راهکارهای تغذیه‌ای جهت رفع کم خونی!

.

t آیا زبان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *