آیا می دانید داعش چه بلایی سر آثار تاریخی سوریه آورد؟

t آیا می دانید داعش چه بلایی سر آثار تاریخی سوریه آورد؟

در تصاویر زیر می‌توانید قبل و بعد آثار تاریخی را ببینید که داعش به آن‌ها حمله کرده و تقریبا بیش تر آن‌ها را از بین برده است.

یک سال از حملات هوایی نیروی تروریستی داعش به شهرستان پالمیرا در سوریه می‌گذرد، در این مدت نیروهای سوری با کمک حملات هوای روسیه توانستند این شهرستان را پس بگیرند. اما این باز پس گیری با این که باعث خوشحالی است، اما به دلیل این که بخش‌های زیادی از این منطقه توسط نیروهای تکفیری داعش از بین رفته است، دیگر شهر همان شکل و شمایل قبلی خودش را ندارد و بسیاری از آثار باستانی این منطقه که در نوع خودش منحصر به فرد بودند، از بین رفته است.

در این میان جوزف عید، عکاس خبرگزاری فرانسه عکس‌هایی را که دو سال قبل از این آثار باستانی گرفته بود را با امروز همان مکان‌ها مقایسه کرده و تصاویر تازه‌ای را منتشر کرده است.

مدیر آثار باستانی سوریه در این باره می‌گوید: «ما هرکاری برای این مجموعه انجام دهیم، هیچ‌چیز مانند روز اول نمی‌شود، به گفته کارشناس‌های‌ ما حتی قادر به بازسازی یک سوم این ساختمان‌ها نیستیم و امیدواریم با کمک یونسکو و همکاری باستان‌شناس‌ها بتوانیم بخشی از این خرابه‌ها را دوباره بسازیم.»

آثار تاریخی سوریه

آثار تاریخی سوریه (10)

آثار تاریخی سوریه (9)

آثار تاریخی سوریه (8)

آثار تاریخی سوریه (7)

آثار تاریخی سوریه (6)

آثار تاریخی سوریه (5)

آثار تاریخی سوریه (4)

آثار تاریخی سوریه (3)

آثار تاریخی سوریه (2)

آثار تاریخی سوریه (1)

 www.mehrnews.com

t آیا می دانید داعش چه بلایی سر آثار تاریخی سوریه آورد؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جوش‌های سرسیاه از چه خبر می‌دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *