آیا همه موجودات می خوابند؟

t آیا همه موجودات می خوابند؟
t آیا همه موجودات می خوابند؟

آیا همه موجودات می خوابند؟در نگاه اول خواب ممکن است به نظر بسیار ساده به نظر بیاید. اما دانشمندان هنوز به دنبال مسائل بسیار زیادی در این رابطه هستند. برای آنها هنوز روشن نیست که چرا موجودات زنده نیاز به خواب دارند.

خواب فیل

حالت های عجیب خوابیدن

در زمان خواب ،معمولا” فعالیت فیزیکی و پاسخ به محرک های خارجی کاهش می یابد. حالت های عجیب خوابیدن در جانوران بعضی اوقات این تصور را برای انسان به وجود می آورد که آنها بیدارند ولی حرکت نمی کنند. مثلا” وارونه خوابیدن خفاش ها یا ایستاده خوابیدن بعضی از فیل ها یا اسب ها.  

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

خواب خفاش

خواب زمستانی

خواب به راحتی برگشت پذیر است به این معنی که یک موضوع نسبتا” ساده مثل صدای بسته شدن در، باعث بیدار شدن از خوابش می شود. البته بعضی از خواب ها این گونه نیست. در این خواب ها هوشیاری مغز کاهش می یابد مانند خواب زمستانی یا کما.

خواب زرافه

کوتاهترین و بلندترین زمان استراحت

خوابیدن انواع مختلف جانوران متفاوت است. زرافه نیاز کمی به خوابیدن دارد، استراحت این حیوان تنها 30 دقیقه است که به چند قسمت تقسیم می شود، البته همین چند دقیقه، خوابی عمیق است. در مقابل خفاش قهوه ای به طور متوسط نزدیک به 20ساعت در روز می خوابد. اکثر گونه های پستانداران زمانی که جوان تر هستند،نیاز به استراحت بیشتری دارند.

خواب زمستانی

نهنگ و دلفین

البته استثنائاتی هم در این زمینه داریم؛ نوزاد نوعی  نهنگ (که به نهنگ قاتل معروف است) و دلفین در چند ماه اول زندگی اصلا” نمی خوابند. نکته دیگری که در مورد این دو حیوان دریایی وجود دارد این است که نیمی از مغز آنها موقع خوابیدن در حالت استراحت و نیمی دیگر آماده به کار می باشد. 

t آیا همه موجودات می خوابند؟

پرندگان مهاجر

همچنین نمونه هایی از حیوانات هستند که می توانند الگوی استراحت طبیعی خود را با برخی از رویدادهای خاص تغییر دهند، مانند پرندگان مهاجر که می توانند در زمان مهاجرت حتی بدون خوابیدن هم زنده بمانند. 

t آیا همه موجودات می خوابند؟

خوابیدن ماهی ها و دوزیستان

دانشمندان در میان انواع موجودات فقط در مورد استراحت ماهی ها و دوزیستان هنوز به نتایج درستی نرسیده اند. زیرا درست در زمانی که به نظر در حال استراحتند، کاملا”هوشیارند و به محیط بیرون عکس العمل نشان می دهند!

t آیا همه موجودات می خوابند؟
5/5 - (1 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مادران ورزشکار یا ورزشکاران مادر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *