ادامه دوستی با شخصی که اعتقادات مشابهی با ما ندارد کار درستی است؟

t ادامه دوستی با شخصی که اعتقادات مشابهی با ما ندارد کار درستی است؟

پرسش:

سلام. من امسال اول دبیرستان هستم و یک آدم مذهبی و چادری هستم و دوستی دارم که او هم نسبتا مذهبی است اما نه خیلی. موقع هایی که بچه ها راجع به موضوعی انحرافی صحبت می کردند جلوی من به آن ها علامت می داد که حرفاشونو ادامه ندهند و من خیلی ناراحت شدم. احساس کردم که داره به من بی احترامی می کنه و انگار که با من راحت نیست و دوستم هم متوجه شد که من از دستش ناراحت شدم. کلی عذرخواهی کرد و رفتارش رو دیگه تکرار نکرد اما مثلا وقتی داره حرفی با یک نفر دیگه می زنه می گه چون دوستم این جاست این حرفو نمی زنم و منم بهم خیلی بر می خوره. احساس می کنم با من راحت نیست و من هم از این رفتارش خیلی ناراحت می شوم اما الان نمی دانم دوستی ام را با او ادامه دهم یا قطع کنم ؟ چون واقعا از این رفتارش بدم می آید و این که اگه دوستیمو با او ادامه بدهم چه جوری با او رفتار کنم بهتر است؟ با تشکر

 پاسخ:

دوست خوبم،

به نظر می رسد دوست شما بیشتر سعی دارد که تو را ناراحت نکند و ملاحظه باورها و اعتقادات تو را داشته باشد. تصور کن اگر برعکس بود و او برای اینکه از این رفتارش ناراحت نشوی، هر چیزی را جلوی تو هم می گفت آیا واقعا بیشتر دلگیر نمی شدی؟

به همین خاطر اول از خودت شروع کن که این همه حساس نباشی و خودت هم حتما برای باور و اعتقاد دیگران ارزش و احترام قائل شو. اما همان طور که خودت هم اشاره کردی و دوستت هم از تو عذر خواهی کرد، احترام گذاشتن به باور و عقیده دیگران به این معنا نیست که حرفی را از او پنهان کنیم و … . به تو توصیه می کنم با دوستت صحبت کنی، به او بگویی که چه رفتارهایی موجب ناراحتی ات می شود، اگر او چگونه رفتار کند می توانید دوستان تاثیرگذارتری برای هم باشید و به این ترتیب تو تلاش کن تا راه های درست ارتباط را با او درمیان بگذاری.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترفندهایی برای آقا پسرها؛ در دعوای مدرسه چگونه از خود دفاع کنیم؟

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t ادامه دوستی با شخصی که اعتقادات مشابهی با ما ندارد کار درستی است؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *