از این که دوست ندارم رنج می برم

t از این که دوست ندارم رنج می برم

پرسش

سلام. ۱۵ سالمه. کلاس نهم هستم. از این که دوست ندارم رنج می برم البته دوست زیاد دارم ولی هیچ وقت نمیتونم دوستی صمیمی داشته باشم. نمیدونم دلیل اینکه زیاد به کسی نزدیک نمیشم چیه؟؟

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

از آنجایی که می گویی دوستان زیادی داری ولی با هیچ کدام صمیمی نیستی معلوم می شود که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داری و بنا به دلایل گوناگون ممکن است نداشتن دوست صمیمی برایت ایجاد شده باشد که کشف دلایل مربوط به تو می تواند به حل آن کمک کند. بنابراین قدم اول این است که در مورد احساس و شرایطت در ایجاد صمیمت در دوستی در مورد خودت فکر کنی و در مواقع گوناکون آن را بررسی کنی تا متوجه شوی که چرا از داشتن دوست صمیمی دور هستی.

اما در کنار آن می توانی تلاش کنی تا از بین دوستانی که داری، فرد یا افرادی را برای گذراندن ساعات تفریح انتخاب کنی و از او دعوت کنی تا در این زمان تو را همراهی کنند. معمولا اوقافت فراغت موجب می شود تا زمینه برای گفتگوهای متفرقه بیشتر فراهم شود و همین هم موجب ایجاد دوستی بیشتر می شود. هم چنین قرارهای انجام فعالیت های مدرسه را با آن ها هماهنگ کنی و به آن ها هم در صورت لزوم کمک کنی تا بتوانید تجربه های مشترک بیش تری با هم داشته باشید. این شیوه ها و کارهای مشابه می تواند به ایجاد صمیمیت بیانجامد.

موفق باشی

کاربران عزیز 

شما می توانید سؤال خود را در کادر پایین صفحه تایپ نموده و یا از طریق ایمیل info@nojavanha.com ارسال بفرمایید.

t از این که دوست ندارم رنج می برم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خانواده و نقش آن در ارتباط نوجوان با جنس مخالف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *