اشتباهات شایع ورزشکاران بعد از ورزش!

t اشتباهات شایع ورزشکاران بعد از ورزش!

اشتباه ورزشی (1)اشتباهاتی که ورزشکاران بعد از ورزش انجام می‌دهند ممکن است تاثیرگذاری ورزش را کم تر کند. ورزشکاران باید بعد از ورزش مراقب تغذیه خود باشند.

اشتباهاتی که ورزشکاران بعد از ورزش معمولا انجام می‌دهند عبارتند از:

تامین آب بدن با نوشیدنی‌های ورزش

نوشیدنی‌های ورزشی معمولا حاوی شکر هستند و بای سلامتی خوب نیستند. افرادی که معولا ورزش می‌کنند و به باشگاه می‌روند نیازی به نوشیدن ورزش ندارند. بهتر است از آب استفاده کنید. برای این که بفهمید در طول روز چه میزان آب نیاز دارید. وزن خود را در عدد 0.03 ضرب کنید برای مثال فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد تقریبا نیاز به 2 لیتر آب دارد. کمبود آب بدن بعد از ورزش باعث خستگی می‌شود.

مصرف مکمل‌ها بعد از ورزش

درست که بعضی افراد مشکلات پزشکی دارند و نیاز به دریافت مکمل دارند. اما مکمل‌ها نباید جایگزین غذا شوند. بعضی افراد تصور می‌کنند که می‌توانند بعد از ورزش از مکمل‌های ویتامین به جای غذا استفاده کنند که این تصور غلط است. بهتر است از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

مصرف غذاهای خیلی کم چرب و رژیمی

اخیرا اثبات شده است که چربی آن قدر مضر نیست و می‌تواند باعث احساس سیری شود. غذاهای کم‌چرب بیش تر اوقات حاوی شکر هستند. غذاهای کم‌چرب بیش تر احساس گرسنگی ایجاد می‌کنند و خوردن آن‌ها باعث می‌شود که شما دوباره نیاز به خوردن را احساس کنید. می‌توانید به جای غذاهای رژیمی از میوه‌ها استفاده کنید.

بیش تر حساب کردن کالری سوزانده شده

بعضی افراد تصور می‌کنند که کالری زیادی سوزانده‌اند و بعد از ورزش یک بشقاب غذای ناسالم مصرف می‌کنند. ورزش می‌تواند به وزن کم کردن شما کمک کند اما آن چه تاثیرگذارتر است کم کردن کالری دریافتی است. حتی اگر غذایی سالم را زیاد بخورید وزن کم نخواهید کرد.

زیاد وزن کردن خود

بهتر است زیاد روی ترازو نروید. به جای این کار بیش تر به تغییر حالت بدن خود دقت کنید. ممکن است تغییر وزن نداشته باشید اما از چربی‌های شما کم شده و به عضلات شما اضافه شده باشد. ضمنا وزن روزانه شما به غذا و ابی که مصرف کرده‌اید نیز بستگی دارد. در زنان تغییرات هرمونی بر وزن تاثیرگذار است.

کم خوردن پروتئین

هنگامی که ورزش می‌کنید باید پروتئین کافی مصرف کنید بعد از ورزش مصرف پروتئین مهم است. زیرا باعث افزایش حجم عضلات و قدرت بدن می‌شود.

از دست دادن یک وعده غذایی

بهتر است تا 45 دقیقه بعد از ورزش یک میان وعده دریافت کنید. حذف کردن وعده‌های غذایی بعد از ورزش کمکی به شما نمی‌کند و باعث می‌شود که بدن ریکاوری ورزشی نداشته باشد.

ایسنا

t اشتباهات شایع ورزشکاران بعد از ورزش!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
این بیماران هرگز خودسرانه ورزش نکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *