امنیت شبکه یا network security (قسمت ۱)

t امنیت شبکه یا network security (قسمت 1)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Firewall

امنیت چیست؟

این سوال بسیار خوبی است که در ابتدا باید بدانیم امنیت چیست تا بعد بتوانبم آن را به وجود آوریم. امنیتیک نگرانی عمده برای کاربران اینترنت و مدیران سیستم است زیرا باید مطمئن باشند که امنیت در مورد اطلاعات محرمانه و حتی فردی رعایت می شود. همچنین در این گونه سیستم ها که کسب و کار نیز با آن ها صورت می گیرد حتما باید از نظر امنیت کامل باشند بنابراین نیاز به تعیین سطح امنیت برای رسیدن به همه اهداف وجود دارد. به طور مثال اگر شرکتی به طور  رقابتی با بقیه شرکت هایی که کار مشترک دارند کار کند امنیت برای آن بسیار حیاتی می باشد چون نباید رقبای آن از مراحل و روش کار آن ها اطلاعی داشته باشند که اگر امنیت به اندازه کافی نباشد این کار امکان پذیر نخواهد بود. با توجه به محبوبیت فعلی و سودبالقوه کسب و کار الکترونیکی، بسیاری از مدیران در یک وضعیت بحرانی قرار دارند چون هم نگران نفوذ افراد غیر مجاز هستند و هم این که نگران قطع ارتباط اینترنتی خود با شرکا و مشتریان می باشند.

امنیت شبکه (3)

ارتباط ساده ای که در اینترنت انجام می شود با یک پروتکل انتقال به نام SMTP می باشد که در مورد ارسال ایمیل کار می کند. از این رو باید امنیت بالایی را دارا باشد.

 اما  تهدیدات در این قسمت بسیار زیاد است چون معمولا تمام انتقال اطلاعات و یا معاملات از طریق ایمیل انجام می شود امکان نفوذ و هک شدن بسیار زیاد است. بدین صورت که در طول مسیر انتقال ممکن است کسی نامه شما را برداشته و آن را ببیند و همچنین ممکن است نفوذگران کاری کنند که به نظر برسد نامه از شخص آشنایی برای شما آمده و همچنین از این طریق به حساب های شما نیز دسترسی داشنه باشند و حتی این امکان وجود دارد که شما هزینه ای را پرداخت کنید اما به مقصد نرسد و در راه فرد نفوذگر آن را دریافت کند. برای این که بتوانیم جلو تمام این مشکلات را بگیریم و امنیت را در کار خود داشته باشیم راه حل هایی را برای این موضوع باید در نظر داشته باشیم.

امنیت شبکه (4)

t امنیت شبکه یا network security (قسمت 1)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سایت من (jump menu یا لیست کشویی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *