امنیت شبکه یا network security (قسمت۳)

t امنیت شبکه یا network security (قسمت3)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

امنیت (1)در مطلب قبل دو نکته برای ایجاد امنیت که یکی وجود IP منحصر به فرد برای هر سیستم و دیگری تعریف یک کلمه عبور مناسب بود را توضیح دادیم. شاید بتوان گفت که کلمه عبور در ایمیل نیز بسیار اهمیت دارد از همین نکته به این موضوع اشاره می شود که ایمیل نیز بسیار مهم است.

نکته 3 امنیت: در شبکه ها یا سیستم هایی که مبتنی بر شبکه کار می کنند و شاید بهتر باید گفت در بین شرکت های خصوصی و عمومی وجود ایمیل برای روند کاری بسیار اهمیت دارد اما این پست الکترونیکی بسیار خطر ناک نیز می باشد به گونه ای که همین ایمیل خود می تواند به عنوان عامل نفوذ در سیستم باشد. از جمله کارهایی که می توان برای این امر انجام داد این است که نباید ایمیل کاری را به عنوان ایمیل شخصی استفاده کرد و آدرس آن را در دسترس هر کسی قرار داد. بهتر است فقط افراد مربوطه آدرس آن را داشته باشند. شاید بپرسید این چه ربطی دارد؟

امنیت (2)اما باید بدانید هکرها و نفوذ گران به سیستم اغلب از طریق همین ایمیل ها می توانند راحت به سیستم شما نفوذ کنند و اطلاعات شما را از بین ببرند و یا از آن استفاده کنند. برای جلوگیری از این کار نباید ایمیل خود را در اختیار هر کس قرار دهید و همچنین نباید ایمیل های ناشناس را باز کنید.

نکته 4 امنیت: در سیستم هایی که معمولا افراد زیادی با آن ها سرو کار دارند راه نفوذ باز است و این نکته که معمولا نفوذگرها از نرم افزارهایی استفاده می کنند که معمولا به صورت ویروس یا کرم به سیستم آسیب می رسانند بنابراین راه مبارزه با این گونه از نفوذها فعال کردن دیواره آتش می باشد.  این کار باعث جلوگیری از نفوذ افراد بیگانه می گردد و چون در دیواره آتش این امکان وجود دارد که کاربران را بر اساس رمز آن ها تشخیص دهد بنابراین کار برای کاربران مشکلی ندارد اما اگر فرد ناشناسی قصد تغییر اطلاعات را داشته باشد قادر نخواهد بود.

t امنیت شبکه یا network security (قسمت3)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دوران جوانی غول های دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *