اولین شرکت های کامپیوتری جهان

شرکت های کامپیوتری جهان
t اولین شرکت های کامپیوتری جهان

اولین شرکت های کامپیوتری جهان

ضرب‌المثلی در دنیا وجود دارد که می‌گوید: شهر رم یک شبه ساخته نشده است. اولین شرکت های کامپیوتری جهان نیز که امروز محصولاتشان در بین مردم دنیا شناخته شده است همگی مجبور بوده‌اند از نقطه‌ای شروع کنند و بعد با تلاش زیاد به محبوبیت امروزی رسیده‌اند. شاید اولین محصولات آن ها، آن‌قدر ابتدایی باشند که شما را شگفت‌زده کنند.

شرکت امازون

کتاب‌فروشی آنلاین آمازون

سایت کتاب‌فروشی آمازون از سال ۱۹۹۴ شروع به فعالیت کرد. بنیان‌گذار آن جف بزوس در ابتدا نام Cadabra را برای این سایت برگزید اما بعد با استفاده از یک فرهنگ لغت کلمه‌ی آمازون را انتخاب کرد. ایده‌ی او برای انتخاب این کلمه، شگفت‌انگیزی و بزرگی رودخانه‌ی آمازون بود و می‌خواست که کتاب‌فروشی او نیز به همین شکل بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین دنیا شود. تصویر بالا شکل اولیه‌ی این سایت است.

شرکت گوگل از اولین شرکت های کامپیوتری جهان

موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل یک پروژه‌ی تحقیقی بود که دو دانشجو به نام‌های لری پیج و سرگئی برین در مقطع دکترای دانشگاه اسنتفورد آمریکا آن را انجام دادند. این موتور جستجو در سال ۱۹۹۶ ابتدا از صفحه‌ی دانشگاه استنفورد کار خود را شروع کرد و بعد به عنوان یک جستجوگر وب آغاز به کار کرد و اکنون بزرگ‌ترین جستجوگر صفحات وب است.

 

شرکت اپل

شرکت اپل

استیو جابز و زنیاک دو شریکی بودند که در سال ۱۹۷۵ اولین نمونه‌های رایانه‌ی اپل را تولید کردند. این دستگاه می‌توانست برای اولین بار آن‌چه را که تایپ می‌شد، بر صفحه‌ی نمایشگر نشان دهد. جابز در اولین کار خود توانست ۵۰ رایانه را به قیمت ۵۰۰ دلار به فروشگاه‌ها بفروشد.او از این طریق ۵۰۰۰۰ دلار برای شرکت سرمایه ایجاد کرد و این اول راهی بود که امروزه شرکت اپل را به یکی از غول‌های بزرگ تکنولوژی جهان تبدیل کرده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش کامل کار با اپلیکیشن اینستاگرام به همراه تمامی ترفندها

شرکت اینتل

شرکت پردازنده‌ی اینتل

یکی دیگر از اولین های جهان اینتل است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ و در کالیفرنیای آمریکا به وسیله‌ی دو دانشمند فیزیک‌دان و شیمی‌دان به نام‌های گوردون مور و رابت نایس تاسیس شد. گوردون مور همان کسی است که قانون معروف مور به نام او ثبت شده است. در شروع کار، آن‌ها پردازنده‌ نمی‌ساختند؛ بلکه کارت حافظه تولید می‌کردند.اینتل در دهه ۷۰ میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها یعنی ۸۰۸۶ را به بازار فروش قطعات کامپیوتری عرضه کرد. شرکت IBM نیز از این پردازنده برای محصول کامپیوتر شخصی (PC) خود استفاده کرد.

شرکت پیکسار

شرکت پیکسار

این شرکت گرافیکی در سال ۱۹۷۹ به وسیله‌ی ادوین کاتمول، آلووی ری اسمیت و استیو جابز تاسیس شد. این شرکت در ابتدا یک شرکت سخت افزار رایانه‌ای رده بالا بود که تولیدات خود را به شرکت‌های دولتی و جامعه‌ی پزشکی می‌فروخت. اما بعدها به یک شرکت گرافیگی در زمینه‌ی تولید انیمیشن تبدیل شد که بسیاری از بهترین انمیشین‌های جهان را به بازار عرضه کرده است.

استودیوی پیکسار تا امروز ۲۲ انیمیشن سینمایی را اکران کرده است. پروژه آن‌ها با اکران انیمیشن «داستان اسباب بازی‌ها» در سال ۱۹۹۵ آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.آثار پیکسار در همه این سال‌ها موفق شده‌اند ۲۰ جایزه آکادمی اسکار، ۸ جایزه گلدن گلوب، ۱۱ جایزه گرمی و ده‌ها جایزه معتبر دیگر دنیای هنر را تصاحب کنند.انیمیشن‌های پیکسار نه تنها در جلوه‌های تصویری خلاق و پویا هستند بلکه داستان‌های احساسی و جذابی دارند که نه تنها کودکان را سرگرم می‌کند بلکه برای بزرگسالان هم جذاب و خیره‌کننده‌اند

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بدون افت کیفیت حجم، تصاویرتان را کاهش دهید!

t اولین شرکت های کامپیوتری جهان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *