ایجاد انگیزه برای فعالیت و تحرک!

t ایجاد انگیزه برای فعالیت و تحرک!
t ایجاد انگیزه برای فعالیت و تحرک!

ایجاد انگیزه برای فعالیت و تحرک!

برای بالابردن انگیزه  ورزشی می توانید از برخی روش های موثر کمک بگیرید، سعی کنید به فواید ورزش برای سلامتی و تناسب اندامتان بیش تر بیاندیشید. عادات روزمره خود را تغییر داده و جایی برای ورزش در زندگیتان اختصاص دهید. کافیست بخواهید و استارت فعالیت بدنی را بزنید, خواهید دید انگیزه ورزش نیز به سراغتان خواهد آمد.

انگیزه نوعی احساس است

بله درسته، انگیزه یک نوع احساسه. و ما درمورد احساسات چه می دانیم؟ اون ها میان و میرن و ثبات ندارن. اون ها بالا و پایین دارن. تقریبا غیر ممکنه که سطح بالایی از احساسات رو در همه زمان ها حفظ کنیم. و هم چنین بسیار هم طاقت فرساست.

درواقع به این معنیه که ما عادت خود را باید تغییر بدیم به جای این که برای ایجاد تغییرات پایدار به انگیزه تکیه کنیم. عادات بسیار ساده هستن و به حداقل اراده و انرژی روانی یا عاطفی نیاز دارن. اجرای عادات خوب کلید موفقیتی بلند مدت است.

انگیزه ورزشی

تغییر عادات

پس چگونه باید عادات خود را تغییر دهیم؟ ساده‌س، یکی یکی. بله درست گفتین. یکی یکی. Leo Babauta نویسنده کتاب “قدرت کم تر” میگه که تلاش برای تغییر بیش از یک عادت در یک زمان به طور کلی با شکست روبرو می شه. در حالی که تغییر دادن یک عادت در یک ماه حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد موفقیت رو در درازمدت در پیش داره. شما به سادگی یک عادت خود را برای تغییر انتخاب کنین ( سعی کنین از عادات کوچیک شروع کنین ) و هر روز روی عادت خود کار کنین. اگه شما هر روز این کار رو انجام بدین (با فرض یک عادت روزانه)، در ۸۰ یا ۹۰ درصد مواقع میتونین عادت دوم خود رو اضافه کنین.

اما چه میشه اگه کافی نباشه؟

من میدونم شما به چی فکر میکنین. تغییر یک عادت؟ اما اگه کافی نباشه چی میشه؟ پاسخ من از لیزا فرگوسن میاد که یکی از مشتریان فوق العاده من بود. او میگه اگه شما میتونین اون رو به سرعت انجام بدین، درواقع اون رو از قبل انجام شده در نظر بگیرین. و او کاملا درست میگه. اگه چندین تغییر همزمان به خوبی انجام شد و پایدار بود، شما تغییر خود رو ادامه نمیدادین و تا حالا به اونجایی که میخواین برسین، نرسیده بودین؟

جواب مثبته. و به این ترتیب ما میدونیم که کلید موفقیت در درازمدت، تغییرات کوچیک و پایداره. ممکنه سخت باشه اما در درازمدت کار میکنه.

از کجا باید شروع کنم؟

انگیزه

یک زن و شوهر خوب نقطه شروع خود رو از جایی میذارن که اکثر مردم دنبال میکنن و به شرح زیر اومده:

اگه صبح روز بعد تمرین دارین، شب قبل لباسهای ورزش خود رو روی سطحی پهن کنین و یا اگه در شب هم تمرین دارین لباسهاتون رو با خودتون ببرین.

تمرین خود رو به صورت یک برنامه ریزی برای خودتون بنویسین.

برای تمرین خودتون یک شریک یا دوست پیدا کنین.

خودتون رو عادت بدین که هریک از این کارها رو در یک مکان فوق العاده و برای شروع عادات خوب انجام بدین که باعث میشه در طولانی مدت به موفقیت برسین.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تست مهایی

علت ضعف، سرگیجه و یا سیاهی رفتن چشم هنگام ورزش

t ایجاد انگیزه برای فعالیت و تحرک!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *