این تراشه پایشگر سلامت مانند یک خالکوبی روی بدن درج می شود!

t این تراشه پایشگر سلامت مانند یک خالکوبی روی بدن درج می شود!

%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-2تصاویری که در بالا می بینید، سنسور پوشیدنی تکنولوژیک بسیار کوچک و جدیدی است که از آن با عنوان خالکوبی موقت پزشکی نیز یاد می شود؛ این تراشه توانایی نظارت بر برخی از علائم حیاتی انسان مانند ضربان قلب را داشته و حتی فرکانس های صوتی حنجره را نیز تحلیل می کند.

محققین دانشگاه کولورادو با همکاری اندیشمندان واحد علم و تکنولوژی دانشگاه ایلینوی، نخستین تراشه پزشکی خود را طراحی کرده اند که از برخی لحاظ بی شباهت با مدلی که یک سال پیش توسط کمپانی Tech Tat معرفی شد نیست.

این تراشه که مستقیماً روی پوست انسان قرار می گیرد به سنسورهای به شدت حساسی مجهز بوده که می توانند امواج صوتی جاری در گوشت و استخوان انسان را لمس کرده و آن ها را نظارت نمایند.

سنسور مورد بحث که از چند لایه سیلیکون ارتجاعی تشکیل شده بیش تر از دو میلی متر ارتفاع نداشته و در حال حاضر از طریق کابل با کامپیوتر ارتباط برقرار می کند؛ اما محققین در تلاش هستند با تجهیز آن به بلوتوث، امکان اتصالش به تلفن های هوشمند را هم میسر سازند.

t این تراشه پایشگر سلامت مانند یک خالکوبی روی بدن درج می شود!این دیوایس در حال حاضر هنوز به مرحله تجاری نرسیده، اما با اشاره به پتانسیل های ذکر شده در مجله Science Advances، می تواند کاربردهای پزکشی بسیار مفیدی داشته باشد.

از سنجش و تحلیل دقیق و ریزبینانه ضربان قلب گرفته تا گوش دادن به صدای خروپف برای انجام تحقیقات پیرامون خواب انسان، از جمله اصلی ترین توانایی های این تراشه پوشیدنی است. علاوه بر این دستگاه مذکور با تشخیص ارتعاشات صوتی ایجاد شده توسط حنجره انسان به گفتاردرمانی کمک خواهد کرد.

در دنیای امروز سرمایه گذاری های تکنولوژیک عظیمی در حوزه پزشکی و سلامت بشر اعمال شده است و پیش بینی می شود این بازار تا سال 2020 ارزشی معادل 41 میلیارد دلار داشته باشد.

digiato.com

t این تراشه پایشگر سلامت مانند یک خالکوبی روی بدن درج می شود!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فال روز شنبه 18 دی 95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *