باید ها و نبایدها در اینترنت

t باید ها و نبایدها در اینترنت

 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 اینترنت)

 تا به حال با دنیای کامپیوتر زیاد سرو کار داشتید ولی  این سوال مطرح است که آیا تمام جوانب را برای استفاده از اینترنت در نظر می گیرید  یا فقط قصد استفاده از اینترنت دارید حال در این مطلب قصد داریم شما را با یک سری نبایدها در اینترنت آشنا کنیم که شاید تا به حال  به آن اصلا توجه نکرده باشید .

1-   عدم استفاده از INTERNET EXPLORER : خیلی از برنامه های جاسوسی و Trojan ها فقط در صورتی دانلود و در نتیجه فعال می شوند که صفحه مربوط توسط Internet Explorer  باز شود ، همچنین خیلی از کرمهای اینترنتی در صورت اجرا شدن و باز بودن اینترنت اکسپلورر گسترش پیدا می کنند .

  •  پیشنهاد می کنم از یک مرورگر دیگر به جای internet explorer  استفاده کنید و قابلیت Plug In و Java script آن را نیز غیر فعال کنید .

اینترنت 

2-   صفحاتی که عکس یا عکسهای آنها نمایان نمی شود را REFRESH نکنیم ، چون یکی از روشهای آلوده سازی کامپیوتر قربانی به ویروس یا تروجان است .

برای دیدن عکس روی آنها کلیک راست بزنید و سپس گزینه show picture را بزنید .

ممکن است سایتی حتی قسمتهای دیگرش نیز به درستی باز نشده باشد در این صورت نیز Refresh  نکنید و آدرس آن سایت را در یک صفحه جدید IE وارد کنید .

 

3-   هرگز اسم کامپیوتر خود را واقعی ندهید . هکرها می توانند اسم کامپیوتر شما و در نتیجه اسم شما را بیابند و برای جلوگیری از این کار یک اسم مستعار برای خود انتخاب کنید .اینترنت (3)

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درس پنجم - مقدمه آدرس دهی

همچنین از وارد کردن اسم ومشخصات واقعی خود در برنامه هایی مثل Photoshop و غیره که در  زمان نصب از شما اسم و مشخصات می خواهند نیز خود داری کنید .

4-   از رمز عبور ساده و آسان استفاده نکنید

5-   برای رمز عبور ، از حروفی که در کنا هم قرار گرفته اند استفاده نکنید

6-   به هیچ وجه از اسامی استفاده نکنید فرقی نمی کند که اسم فامیلتان  باشد ، یا باشگاه فوتبال مورد علاقه تان .بسیاری از برنامه های هکر رمز های عبور را  با کمک  فرهنگ لغات هک می کنند .

 

t باید ها و نبایدها در اینترنت
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “باید ها و نبایدها در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *