با این ترفندها کاری کنید پوستتان نفس بکشد!

t با این ترفندها کاری کنید پوستتان نفس بکشد!

پوست سالم.سایت نوجوان ها

پوست صورت یکی از مهم ترین عناصر زیبایی و جوانی است که باید برای مراقبت از آن، توجه و زمان زیادی صرف کرد. استفاده از مواد آرایشی و کرم های مختلف، باعث بسته شدن منافذ پوست می شود که آن هم به نوبه خود، مانع از نفس کشیدن پوست می شود. اگر نمی خواهید زیبایی و جوانی پوست خود را از دست بدهید، باید بدانید نفس کشیدن پوست نقش مهمی در این میان ایفا می کند و بایست نکات زیر را رعایت کنید تا سلامتی پوستتان در معرض خطر قرار نگیرد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

راهنمایی های محافظت از پوست و روش های پاکسازی آن را در ادامه بخوانید تا همیشه پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

سعی کنید از صابون استفاده نکنید

اغلب ما از آب به ‌تنهایی و یا صابون برای پاک‌سازی صورت استفاده می‌کنیم. شستشوی صورت تنها با آب کافی نیست و مواد و آلودگی‌های روی صورت را از بین نمی‌برد. صابون نیز به جای پاک‌سازی عمیق صورت که پوست ما به آن نیاز دارد فقط آن را خشک کرده، باعث بالا رفتن سطح pH شده و تمام مواد آرایشی و میکروب‌های صورت را پاک نمی‌کند.

از یک ژل شستشوی صورت استفاده کنید

پس از این که از یک جشن و یا یک رویداد خانوادگی باز می‌گردید، برای محافظت از پوست باید قبل از خواب صورت خود را پاک‌سازی کنید و آرایش خود را به طور کامل پاک کنید. اگر آرایش در تمام طول شب روی صورت شما بماند باعث جمع شدن میکروب‌ها بر روی پوست صورت می‌شود. بنابراین آرایش خود را قبل از خواب با کمک ژل شستشو صورت مناسب پوست خود پاک کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عاداتی که سیستم ایمنی بدن شما را تخریب می کنند!

مزایای شستن صورت به خصوص قبل از خواب این است که اجازه می‌دهید پوستتان نفس بکشد، اثربخشی محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش می یابد، ظهور چین و چروک به تعویق می افتد و در نهایت پوست شما درخشان‌تر می شود. علاوه بر این، شستن صورت کمک می‌کند ظاهرتان کم تر خسته به نظر برسد و همچنین از آکنه و دانه‌های سرسیاه خلاص شود.

محافظت از پوست و استفاده از پاک‌کننده مناسب صورت نه تنها به پوست اجازه‌ نفس کشیدن می‌دهد بلکه باعث تحریک رشد مجدد سلول ها و خلاص شدن از میکروب‌ها و باکتری‌های صورت می‌شود.

پوست صورت خود را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری مرحله‌ی مهمی است که باید برای حذف سلول‌های مرده‌ پوست آن را انجام دهید. به منظور انجام این کار، توصیه می‌کنیم از محصولات طبیعی یا برندهایی که در تولید این محصول تخصص دارند، استفاده کنید. یک ماسک لایه‌بردار با کیفیت بخرید. سعی کنید پوست خود را حداقل دو بار در هفته لایه‌برداری کنید.

  • با این نکات در عید پوستی شفاف داشته باشید
  • 10 ماده معجزه آسا برای مراقبت از زیبایی پوست

پوست خود را مرطوب کنید

مرطوب‌ کردن پوست قبل از خواب عادت بسیار خوبی است که هر روز باید انجام دهید. مرطوب کننده مناسب به جدا شدن پوست مرده کمک می کند و در کنار آن موجب تغذیه و جوان سازی پوست می شود. کرم مرطوب‌کننده ای انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.

استفاده از کرم دور چشم

علاوه بر پوست صورت باید از پوست زیر چشم نیز مراقبت کرد تا مانع از بروز مشکلاتی مانند چین و چروک و تیره شدن آن شود. به این منظور کرم دور چشم مناسب را انتخاب کنید و با نوک انگشتان خود آن را به آرامی دور چشم خود به صورت ضربه ای استفاده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با خوردن این غذاها بیش تر عمر کنید!

برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی خود را تمیز کنید

در مطالعه‌ای در بریتانیا مشخص شد برس‌‌ها و اسفنج‌های آرایشی می‌تواند محل تجمع و رشد باکتری‌های ایجاد کننده‌ انواع آلودگی باشد، با وجود این، ۷۲درصد زنان هرگز برس و اسفنج آرایشی خود را نمی‌شویند. جسیکا وو (Jessica Wu) متخصص پوست در لوس‌آنجلس و نویسنده‌ کتاب «تغذیه صورت» (Feed Your Face) می‌گوید: «هر دو یا سه هفته یک بار باید برس و اسفنج‌های آرایشی خود را بشویید.» چند قطره مایع تمیزکننده‌ صورت یا شامپو را با مقداری آب‌ِ ولرم در یک فنجان یا لیوان مخلوط کنید و برس‌های خود را در لیوان تکان دهید تا تمیز شوند. سپس آن ها را با آب ولرم بشویید، به آرامی تکان بدهید تا آب اضافی آن ها خارج شود و بعد کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند.

ضمنا بعد از شستن برس با آب و شامپو ملایم، باید حتما اجازه دهید خوب خشک شود چون در صورت استفاده از برس مرطوب، علاوه بر مشکل قبلی، شانس رشد قارچ‌ها را هم به دیگر مشکلات اضافه خواهید کرد.

گوشی تلفن همراهتان را تمیز نگه‌ دارید

طبق مطالعه‌ دانشگاه استنفورد، همین گوشی تلفن همراه که همیشه دستمان است و آن را زمین نمی‌گذاریم، می‌تواند از سرویس‌های بهداشتی و مترو شلوغ هم آلوده‌تر باشد. در واقع صفحه‌ شیشه‌ای تلفن همراه، بله همین صفحه‌ لمسی مورد علاقه‌ ما حتی می‌تواند از وقتی‌که کسی توی صورتمان عطسه می‌کند هم میکروب بیش تری منتقل کند. می‌دانم این واقعیت بسیار ترسناک است اما وقتی با تلفن حرف می زنیم میکروب‌ها به سمت گونه‌ها و فک ما حرکت می‌کنند و باعث جوش زدن و تحریک پوست صورت می‌شوند. پس برای تمیز نگه‌داشتن گوشی موبایل و البته صورت‌، چندین بار در روز گوشیتان را با دستمال ضدعفونی‌کننده‌ آنتی باکتریال تمیز کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخچه تابلوی سنجش بینایی

از آب داغ دوری کنید

هرچند دوش آب داغ مخصوصا در فصل سرد لذت‌بخش است اما حمام با آب داغ یا خیلی گرم یکی از دشمنان بی چون‌ و چرای پوست شماست. دوش آب داغ نه تنها ممکن است موجب قرمزی و بعد از آن سوختگی پوست شود بلکه باعث می‌شود عروق خونی برای خنکی پوست تلاش کنند در نتیجه فرد ممکن است دچار سرگیجه شود. دکتر الکسیادس آرمناکاس می‌گوید: «پوست شما در بیست سالگی در عرض یک ساعت بعد از استحمام می‌تواند به حالت عادی خود بازگردد این روند در سی سالگی، ممکن است ۲ساعت طول بکشد اما در ۴۰ سالگی پوست شما توانایی بازگشت به حالت عادی و خاصیت ارتجاعی بیست سالگی را ندارد پس در معرض آسیب بیشتری قرار خواهد گرفت».

روزانه 15 دقیقه به پاک سازی پوست خود اختصاص دهید

در نهایت، روزانه حدود 15 دقیقه از وقت خود را برای پاک سازی صورت اختصاص دهید. اگر هر روز و همیشه این روال را ادامه دهید به طور حتم تغییراتی مثبت در پوست صورت خود مشاهده خواهید کرد.

mosabeghe

alodoctor.ir

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t با این ترفندها کاری کنید پوستتان نفس بکشد!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *