برای ماندگاری بیشتر عطرم چه کاری باید انجام بدهم؟

t برای ماندگاری بیشتر عطرم چه کاری باید انجام بدهم؟

عطر

بعد از گذشت یکی دو ساعت به سختی می توانم بوی عطر یا ادکلنم را روی پوستم حس کنم. برای ماندگاری بیشتر عطرم چه کاری باید انجام بدهم؟

عد از گذشت یکی دو ساعت به سختی می‌توانم بوی عطر یا ادکلنم را روی پوستم حس کنم. برای ماندگاری بیشتر عطرم چه کاری باید انجام بدهم؟پاسخ: اگر چندین سال یا چندین ماه است که از یک عطر با رایحه‌ای مشخص استفاده می‌کنید، باید بدانید که شامه شما نسبت به بوی این عطر بی حس شده است و به همین دلیل است که فکر می‌کنید این عطر کیفیت و بوی خود را از دست داده است. اما معنی این موضوع این نیست که دیگران نمی‌توانند این بو را حس کنند، پس با این وجود سعی کنید الان نسبت به روز اولی که از این عطر استفاده می‌کردید چند بار بیشتر روی پوست یا لباستان اسپری کنید. و البته راهکارهای زیر را هم دنبال کنید.

1) مرطوب‌سازی

بهترین زمان استفاده از عطر دقیقا بعد از حمام است، یعنی زمانی که گرما و رطوبت موجود منافذ پوستی شما را باز کرده باشد و شما هم از لوسیون بدن استفاده کرده باشید. هر چقدر که رطوبت پوست بیشتر باشد، دوام و ماندگاری عطر شما هم بیشتر می‌شود. دلیل اینکه در گرمای تابستان به بوها و عطرها حساس‌تر می‌شویم هم همین است.

2) عطر را روی لباس‌هایتان اسپری کنید

آقای دیوید فراسارد، مدیر بخش خلاقیت شرکت Frapin و یکی از بنیانگذاران شرکت Liquides Imaginaires می‌گوید: “یکی از راه‌های اینکه ماندگاری عطرتان را افزایش دهید این است که آن را روی پیراهنتان و در ماه‌های سردتر و فصل زمستان روی کت یا ژاکت چرمی‌تان اسپری کنید. اسپری کردن عطر روی پوست روشی است که عطر شما را خاص می‌کند”.

3) عطری را انتخاب کنید که در ترکیباتش روغن به کار رفته باشد

آقای فراسارد می‌گوید: “روغن یکی از موادی است که ماندگاری بسیار بالایی دارد چون خیلی زود با پوست پیوند می‌خورد، ثبات بالایی داشته و فرّار نیست، اما ظرافت و ماندگاری که در این نوع عطرها وجود دارد در ادو پرفیوم‌ها یافت نمی‌شود.”

4) از یک رایحه سنگین استفاده کنید

نیازی نیست عطرتان را به ادکلن تغییر دهید، فقط کافی است رایحه‌های زنانه‌ای که استفاده می‌کنید را با رایحه‌هایی همچون چوب، طبیعت و تند مخلوط کنید. پیشنهاد آقای فراسارد رایحه‌های عود، سایپریول، چوب سدر و میخک است.

5) عطر را در مکان مناسبی نگهداری کنید

عطرها اگر در معرض نور آفتاب، گرما و یا سرما قرار بگیرند خاصیت خود را از دست می‌دهند، بنابراین حمام و یخچال به هیچ عنوان مکان‌های مناسبی نیستند. پس ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری عطر که خشک و تاریک باشد کجاست؟ کمد لباس هایتان.

t برای ماندگاری بیشتر عطرم چه کاری باید انجام بدهم؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایران چندمین کشور بزرگ جهان است؟ | بزرگترین کشور های جهان به ترتیب وسعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *