بپا برق کتاب نگیردت

t بپا برق کتاب نگیردت

هنوز خیلی از ما دوست داریم که کتاب را بگیریم بالای سرمان وt بپا برق کتاب نگیردت خلاصه این که بتوانیم راحت آنرا جابجا کنیم.هنوز خیلی از ما با بوی کتاب ریسه می رویم و غش می کنیم.هنوز خیلی ما دوست داریم صفحه ها را با دست ورق بزنیم و هر چقدر هم که بی ادبی باشد دوست داریم انگشتمان را با آب دهان تر کنیم و برویم صفحه بعد.هنوز خیلی از ما در حاشیه کتاب چیزهای می نویسیم.به همین دلیل است است که هنوز خیلی ها کتاب های سنتی را ترجیح می دهند و هنوز کتاب های چاپی،رقیبی برای کتاب های الکترونیک هستند.اما این آمار و ارقام هم تغییر پیدا کرده است. یعنی اگر تا سال قبل تیراژ یا شمارگان کتاب های سنتی بیشتر بود ،اما حالا وضع به گونه ای شده است شمارگان کتاب های الکترونیکی زده جلو .یعنی هنوز کتاب های  الکترونیک در همه زمینه ها از کتاب های چاپی جلو نیفتاده اند و کتاب های چاپی بازار را در همه زیر بخش ها شامل کتاب های داستانی سخت،داستان های ارزان قیمت، و داستان های با کیفیت گران قیمت در اختیار دارند.

به هر حال چندان هم جای تعجب ندارد و دور از ذهن نیست. برای اولین بار در جهان تیراژ کتاب های الکترونیکی در رقابت با کتاب های چاپی پیروز شده و گوی سبقت را ربوده است. روزی که برای گابریل گارسیا مارکز تعریف کردند ،که بیل گیتس در نشستی از تلاش شبانه روزی خودش و همکارانش برای رسیدن به روزی گفته که تمام کتاب های دنیا را به صورت نسخه الکترونیکی اش در اختیار کاربران قرار دهد، آقای نویسنده برآشفته شد و گفت که ای کاش در نشست حضور داشت، از جایش بلند می شد و مرد مایکروسافت جهان را «هو» می کرد.

شاید هم باید تمام قد با یستیم پشت سر مارکز و با او هم صدا شویم، یا اینکه برویم به دسته بیل گیتسی ها بپیوندیم و مخالفت سر سختانه خودمان را با ورق پاره های جاگیر سنگین پوسیده فریاد کنیم.شاید کم کم وقت آن رسیده است که با ولع  جمع آوری کتاب های چاپ اول امضا دار، بوی چابخانه ای که مشاممان را پر می کند،کتابخانه های پروپیمانی که با سودایمان را داد می زند و نوشته هایی که خبر از زمان و مکان خریدشان می دهد و بعد ها قرار است خاطره شود،خداحافظی کنیم.شاید دیگر باید عادت کنیم،به گوشی ها و لپ تاپ و تبلت ها و دیگر باید وسایل  الکترونیکی که هر روز به تعدادشان اضافه می شود و یاد بگیریم که با یک کلیک  یا اشاره انگشت برویم به صفحه بعد و بیشتر چنگ بزنیم به زندگی ماشینی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پس زمینه های بهاری

داستان t بپا برق کتاب نگیردتe_book

ای_بوک ها یا کتاب ها ی الکترونیک مثل هر اختراع و اتفاق نو در زندگی ما، دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند،موافقان و مخالفانی هم داشته اند و دارند. اما در حال حاضر کلی طرفدار دارند و هر روز با یک پیشرفت جدید و یک محصول تازه طرفدارانشان را به هیجان می آورند. اگر شما هم مثل من هرگز حاضر به از دست دادن لذت ورق زدن کتابهایتان نباشید،این سوال برایتان پیش آمده که چه کسی و از کجا این ایده بی روح را پیشنهاد کرد!

ایده به وجود آمدن کتابهای الکترونیک  به سالهای دهه  60 میلادی بر می گردد.زمانی که پروژه سیستم های آن لاین توسط داگلاس انگلبرت در موسسه تحقیقاتی استنفورد و آندریاس ون درم در دانشگاه براون انجام می شد.آندریاس ون درم علاقه داشت سخت افزاری بسازد که از لحاظ ساختاری زیبا تر و جمع و جور تر باشد تا مصرف کننده های بیشتری بتوانند از آن اتفاده کنند.

اشخاصی که به تمام قابلیت های یک لپ تاپ احتیاج ندارند و تنها از آن یک انتظار دارند؛نمایش صفحات یک کتاب.

برای اولین بار، مطالب علمی برای اولین بار به صورت آنلاین در این سخت افزار عرضه شد و کم کم مشتری های خاص خودش را پیدا کرد.نویسنده های بودند که انتشار کتابشان را مدیون کتاب های الکترونیک و شیوه های باز نویسی جدیدی که به وجود آورده بودند،می دانستند.رودریک چیشولم، فیلسوف آمریکایی،در مقدمه کتاب«شخص وشیء» خود می نویسد این کتاب بدون سیستم بازیابی و بازنویسی جدید کامل نمی شود.

بعد از همه ماجرا ها پروژه گوتنبرگ شروع به به انتشار نسخه های بیشتری ازe_book  ها کرد. موضوع کتابهای که این پروژه منتشر کرد ،مهندسی و فناوری بود و دانلود هم نمیشود تا اینکه بالاخره در سل 2000نویسنده کتاب t بپا برق کتاب نگیردتBullet The Riding،استفان کینگ،این کتاب را تنها به صورت الکترونیک منتشر کرد و چهارصد نسخه از این کتاب در 24 اول انتشارش دانلود شد.کتابخانه های آمریکا هم کتاب الکترونیک داستانی و غیر داستانی را رایگان در دسترس خوانندگان قرار دادند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
به آسانی نقاشی باحال و پیچیده بکشید

از طرفی این تحول تازه در سیستم کتاب و کتابخوانی،برخی نویسنده ها و ناشران را شاکی کرده بود.آن ها معتقد بودند سرقت های ادبی با این سیستم افزایش پیدا می کند و حقوق نویسنده و ناشر ازبین میرود.در سال 2005هم «انجمن صنفی نویسندگان آمریکا»از شرکت گوگل برای نقض قانون کپی رایت بودند –شکایت کرد و گوگل مجبور به پرداخت جریمه شد.هر چند بعد از آن بین گوگل و انجمن  قراردادی برای انتشار این کتاب ها  بته شد و کم کم نرم افزارهایی هم برای جلوگیری از این قبیل سوء استفاده ها به وجود آمده.

سال 2010 اوج پیشرفت ها و اتفاقات جالب در دنیای ای-بوک بود.66درصد کتابخانه های آمریکا  بخش وسیعی از فعالیت هایشان به کتاب های الکترونیک اختصاص داده بودند.بسیاری از شرکت ها مدل های جدیدشان را معرفی کردند.سونی و اپل در این زمینه پیشتاز بودند.گوگل هم عقب نماند و بخش گوگل ای-بوک را راه اندازی کرد که فروش ای-بوک هایش از نسخه های چاپی بیشتر شده است.

t بپا برق کتاب نگیردت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *