بیشتر بایستید تا بیشتر زنده بمانید!

t بیشتر بایستید تا بیشتر زنده بمانید!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

حدس می زنید چند ساعت را در روز در حال نشسته سپری می کنید؟
stand up.nojavanha (4)محققان به این نتیجه رسیده اند که اکثر ما بیش از دوازده ساعت در روز را در حالت نشسته سپری می کنیم.اگر به این مدت 8ساعت خواب (البته برای بعضی افراد به 10 ساعت هم می رسد !)را اضافه کنیم،ما هر روز 20 را در حالت نشسته یا بی تحرک به سر می بریم.
مطمئنا” این قدر نشستن و بی تحرکی برای سلامتیمان مضر است.تحقیقات نشان می دهد که آن هایی که همه روز یک جا می نشینند نسبت به افرادی که راه می روند و می ایستند 2سال کمتر عمر می کنند.

 

چرا نشستن تا این اندازه برای ما مضر است؟

stand up.nojavanha (5)مهم ترین دلیل این است که نشستن طولانی نحوه عکس العمل بدن و سیستم گوارش ما با قندها را تغییر می دهد. وقتی غذا می خوریم بدن ما ذرات غذا را به گلوکز تبدیل می کند و گلوکز به خون و دیگر سلول ها منتقل می شود.گلوکز ماده ای حیاتی برای بدن ماست اما میزان بالای گلوکز خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.غده پانکراس با ترشح هورمون انسولین به نگه داشتن گلوکز خون در میزان طبیعی کمک می کندولیموثر و به موقع انجام شدن این عملیات حیاتی در بدن به میزان حرکت و فعالیت فیزیکی ما بستگی دارد.

 

stand up.nojavanha (3)روزی 3 ساعت ایستادن در طول روز مثل شرکت در چندین دوی ماراتن(نوعی دوندگی استقامتی )است. حتی ما نباید به این دلیل که در هفته 2 یا 3 روز را به ورزشگاه رفته و در آنجا فعالیت می کنیم بقیه روزها را بی تحرک باشیم و اکثر کارهای خود را نشسته انجام دهیم،درست است بیرون رفتن و ورزش کردن سود های زیادی برای بدن ما دارد ولی بدن ما بطور نا محسوس و مداوم نیاز به تحرک ماهیچه هایش دارد.

t بیشتر بایستید تا بیشتر زنده بمانید!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند فناوری نوین برای حل معضل آلودگی هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *