بینایی متفاوت مردان از زنان

t بینایی متفاوت مردان از زنان

تحقیق جدید منتشر شده درمجله Biology of Sex Differences نشان می دهد روشی که مراکز بصری مغز مردان و زنان کار می کند متفاوت است. مردان حساسیت بیشتری به جزئیات خوب و محرک های به سرعت در حال حرکت دارند، اما زنان در افتراق بین رنگ ها بهتر هستند. 

Untitled15 copy

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، در سراسر قشر مغز ، غلظت بالایی از گیرنده های هورمون جنسی نر (آندروژن) وجود دارد، به خصوص در قشر بینایی که مسئول پردازش تصاویر است. آندروژن همچنین مسئول کنترل رشد سلول های عصبی در قشر بینایی در طول جنین زایی است، به این معنی که مردان 25 درصد بیشتر از این سلول های عصبی نسبت به زنان دارند.
محققان از کالج بروکلین و دانشگاه هانترشهرنیویورک، دید مردان و زنان دانشگاهی و دبیرستانی بالاتراز 16 سال را با هم مقایسه کردند. همه داوطلبان می بایست دید طبیعی و بینایی چشم 20/20 (یا 20/20 زمانی که با عینک یا لنزهای تماسی اصلاح شود) داشته باشند.
هنگامی که داوطلبان تحت تست توصیف رنگ در سراسر طیف بینایی قرار گرفتند، آشکار شد که دید رنگی مردان متفاوت است و آنها نیاز به یک طول موج کمی طولانی تربرای یک رنگ نسبت به زنان دارند. مردان همچنین دارای محدوده گسترده تری در مرکز طیف بوده که آنها کمتر قادر به تمایز بین رنگ ها می کند.
تصویری ازستون های روشن و تاریک برای اندازه گیری عملکرد حساسیت – کنتراست (CSF) دید مورد استفاده قرار گرفت، ستون ها افقی و یا عمودی بودند و داوطلبان مجبوربه انتخاب یکی از آنها بودند که می دیدند. درهرتصویر، هنگامی که ستون های روشن و تاریک جایگزین هم می شدند تصویر متحرک به نظر می رسید.
با تغییر سرعت جایگزینی ستون ها و یا چگونگی به هم نزدیک شدن آنها، این تیم نشان داد که با سرعت متوسط تغییرتصویر، ناظران حساسیت به ستون های نزدیک هم را از دست داده وبه ستون های دورتر از هم حساس می شوند. ولی هنگامی که تغییر تصویر سریعتر می شود هردو جنس کمتر قادر به تحلیل  این تصاویر هستند. به طور کلی مردان بهتر می توانند نسبت به زنان تصاویرنزدیک به هم به سرعت در حال تغییر را تجزیه تحلیل کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لکه های صورت چه می گویند؟

Untitled16 copy

پروفسور Israel Abramov، رهبر این مطالعه اظهار داشت: همانند حواس دیگر، مانند شنوایی و سیستم بویایی ، مشخص شده تفاوت های جنسی در بینایی بین زنان و مردان وجود دارد. عناصر دیدی که ما اندازه گیری کردیم با ورود ازمجموعه خاصی نورون های تالاموس به کورتکس بینایی اولیه تعیین می شود. ما نشان دادیم که از آنجا که این نورون ها بوسیله کورتکس طی جنین زایی که هورمون تستوسترون نقش مهمی در آن دارد، هدایت می شوند ، بطریقی منجر به ارتباطات  متفاوتی بین زن و مرد می شوند.

t بینایی متفاوت مردان از زنان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *