جزایر قناری، قناری ندارد!

t جزایر قناری، قناری ندارد!

همه ما بارها و بارها نام جزایر قناری را شنیده ایم و در تصورمان یکی از بهشتی ترین مناطق زمین است، اما آیا میدانید به واقع این جزایر کجاست و چه ویژگیهایی دارد؟

جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و به خاطر نزدیکی جغرافیایی، کشور مراکش سال‌هاست ادعای مالکیت آن را دارد؛ اما جزایر قناری بخشی از خاک اسپانیاست و مردم آن ملیت اسپانیایی دارند.

بین این هفت جزیره، دو تای آن‌ها از بقیه مهم‌ترند. جزیره تنه‌ریف و جزیره گرن‌کاناری. پایتخت جزایر قناری، شهر لاس‌پالماس است که در گرن کاناری واقع شده و شهر پرطرفداری در میان گردشگران است. جزیره تنه‌ریف هم از هفت تا شهر تشکیل شده که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر آن، سانتاکروز در شرقی‌ترین قسمت جزیره است.

راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزایر قناری، هواپیماست. رفتن به جزایر قناری از طریق فرودگاه‌های تنه‌ریف و گرن‌کاناری بیشترین تعداد پرواز را دارد و شلوغ‌تر است ولی اگر بخواهید وارد جزایر دیگر قناری شوید، هم ساعت‌های پروازی محدودتر می‌شود و هم بلیت‌ها گران‌تر.

تنه‌ریف دو فرودگاه دارد، رینا سوفیا در جنوب و لوس رودئوس در شمال جزیره. از هر دوی فرودگاه‌ها اتوبوس و تاکسی برای رفتن به شهرهای جزیره هست. اتوبوس‌ها معمولاً از ساعت 12 تا پنج صبح کار نمی‌کنند و کرایه تاکسی‌ها هم این وقت شب گران‌تر می‌شود و بهتر است حواس‌تان به ساعت پرواز و رسیدن‌تان به مقصد باشد.

تنها فرودگاه گرن کاناری نیز در قسمت شرق جزیره قرار گرفته و حدود نیم ساعت با لاس‌پالماس فاصله دارد که این مسیر را می‌شود با تاکسی و اتوبوس هم طی کرد.

در هر دو جزیره‌، اتوبوس‌ها به راحتی رفت و آمد می‌کنند و در جاهای مختلف شهرها ایستگاه دارند، ولی یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفت و آمد در جزایر قناری، کرایه یک اتومبیل است. شرکت‌های بزرگی هستند که می‌توانید از آن‌ها ماشین کرایه کنید، تنها شرطش هم داشتن گواهینامه بین‌المللی و پاسپورت است.

جزایر قناری  (7)

توریست‌ها معمولا چه در سانتاکروز و چه در لاس‌پالماس ترجیح می‌دهند در مناطقی اقامت کنند که نزدیک به دریا باشد. تعداد هتل‌ها و مراکز تفریحی در این قسمت‌های جزیره‌ها بیشتر است و امکان همه جور بازی آبی هم در اقیانوس آتلانتیک مهیاست.جزایر قناری  (1)

شاید جزایر قناری بهترین جای دنیا برای گشت و گذارهای رویایی باشد. یک روز کامل بیرون از هتل ماندن، پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش تا تپه‌های سرسبز و کمی استراحت در سایه‌های درختانی با برگ‌های پهن و تیره شاید یکی از بهترین و آرام‌بخش‌ترین اتفاقاتی باشد که در طول سفر تجربه خواهید کرد. برای همین است که اداره گردشگری اسپانیا همیشه از شعار تبلیغاتی دوباره جوان شوید در دعوت‌نامه‌های سفر به جزایر قناری استفاده می‌کند.

جزایر قناری  (2)

فراموش نکنید در تنه‌ریف به دیدن اِل تِیده بروید. این آتشفشان بزرگ در سال ٢٠٠٧ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و سومین آتشفشان فعال و بزرگ در دنیاست. اطراف این کوه، تورهای درمانی برای استفاده از آب‌های معدنی برگزار می‌شود که خیلی هم طرفدار دارد. اگر اهل ورزش هستید، روستای کوهستانی آناگا می‌تواند شما را خوشحال کند. ممکن است در ارتفاعات از هوای بهاری جزیره خبری نباشد و بهتر است یک ژاکت همراه داشته باشید.

جزایر قناری  (6)

برای کوهنوردی یا دیدن پارک‌های طبیعی گرن کاناری، پارک ملی گاراخونای گزینه خوبی است. گاراخونای هزاران گونه نادر گیاهی و جانوری دارد و اگر خیلی ورزشکار بودید و تا بالای کوه رفتید، مطمئن باشید چشم‌اندازی بی‌نظیر از رنگ‌های سبز و آبی منتظر شماست. کوهنوردی و ورزش‌های آبی در این جزیره خیلی مشهور است ولی یادتان باشد گرن کاناری، قدیمی‌ترین باشگاه گلف اسپانیا را دارد. گلف از محبوب‌ترین بازی‌های جزیره است و هر سال هم در فصل بهار مسابقاتی در گرن‌کاناری برگزار می‌شود.

جزایر قناری  (3)

یکی از جاذبه‌های طبیعی و عجیب جزایر قناری، جزایر قناری  (1)که بومی‌ها آن را انگشت خدا می‌نامند، چون صخره بلندی است که به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته و داستان‌های باستانی قناری می‌گوید انگشت خدا توانسته این صخره را به این حالت نگه دارد. معلوم نیست روکوسینکادو تا کی قرار است همین‌طوری بایستد، ولی تا امروز که توانسته حداقل 90 درصد توریست‌های جزایر قناری را به تماشایش جلب کند.

جزایر قناری  (4)

بچه‌ها هم در جزایر قناری خوش می‌گذرانند؛ علاوه بر بازی‌های توی ساحل، بزرگ‌ترین کلکسیون طوطی جهان در پارک لوروی تنه‌ریف قرار گرفته که بیش از سه هزار طوطی مختلف دارد. علاوه بر طوطی‌ها البته حیوانات دیگری هم در این پارک نگهداری می‌شوند.

جزایر قناری  (5)

معمولاً تصویری که در ذهن همه از جزایر قناری وجود دارد، درختی بلند و سبز با پس زمینه دریا و ساحلی سفید است که طوطی یا هدهدی رنگارنگ روی شاخه‌های آن نشسته؛ خیلی هم تصویر اشتباهی نیست.

t جزایر قناری، قناری ندارد!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین روش ها برای مسدود کردن منافذ صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *