حس میکنم توقعم زیاد شده و تحمل خیلی چیزها برام سخت شده

t حس میکنم توقعم زیاد شده و تحمل خیلی چیزها برام سخت شده

پرسش

سلام. مدتیه که خیلی چیزها من رو ناراحت و عصبانی میکنه. حس میکنم توقع ام زیاد شده و تحمل خیلی چیزها برام سخت شده. لطفا یکم کمکم کنید. ممنون

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

یکی از مهمترین راه ها برای از بین بردن و یا کنترل رفتارهای نامناسب خود این است که دلایل آن را بدانیم و تلاش کنیم تا متناسب با دلایل آن راهی پیدا کنیم.

یکی از دلایلی که از متن سوال کوتاه تو می توانم حدس بزنم که شاید شامل بسیاری از نوجوان ها هم باشد، دوره بلوغ است. در این دوره تغییراتی هورمونی در بدن ایجاد می شود که موجب می شود برخی مواقع رفتار و واکنش های نوجوان با دوره ها متفاوت میشود و در اغلب موارد هم نامناسب هستند مثل شرایطی که تو تجربه میکنی و کم حوصله و حساستر از گذشته هستی.

حالا اگر دلیل این احساس تو هم، این باشد در این صورت راه حل این است که با انجام کارهایی این احساس را کنترل کنی و بدونی که این یک ویژگی ثابت برای تو نیست همچنان که در گذشته نبوده و حالا با دقت و صبوری میتواند در آینده هم برای تو نباشد.

این دقت و صبوری برای نوجوان هایی ایجاد می شود و پیش می آید که به کارهای زیر توجه نشان می­دهند و پایبند هستند:

حتما انجام یک کار ورزشی را در برنامه روزانه یا دست کم هفتگی خود دارند.

به فعالیت های هنری، نویسنگی، مطالعه کتاب ها و یا مواردی از این دست علاقه داشته و آن را در برنامه روزانه خود قرار میدهند.

در رویارویی با اطرافیان به ویژه خانواده خود تلاش میکنند تا بیشتر از بیان احساس خود به ویژه در عصبانیت و ناراحتی سکوت کنند و این کار را با رفتن به اتاق دیگر و یا نوشیدن یک لیوان آب و … کنترل میکنند.

در کنار خانواده خود می نشینند و وقت بیشتری را با خانواده خود  سپری میکنند.

موفق باشی

t حس میکنم توقعم زیاد شده و تحمل خیلی چیزها برام سخت شده
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تکنیک های موثر برای موفقیت در امتحانات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *