میوه خرمالو میوه ای پر خاصیت

میوه خرمالو میوه ای پر خاصیت
t میوه خرمالو میوه ای پر خاصیت

 

میوه خرمالو از جمله میوه‌هایی است که اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ولی اگر آن را در دمای معمولی اتاق قرار دهید، به مرور خواهد رسید و نرم و شیرین می‌شود.

البته طعم و مزه آن به نوع خرمالو بستگی دارد؛ به این معنا که حتی بعضی از انواع رسیده نیز همچنان حالت گسی را دارند. خرمالو علاوه بر اینکه به صورت خام و تازه مصرف می‌شود، در آجیل میوه‌های خشک نیز یافت می‌شود. در ضمن از پخته آن نیز به صورت مربا، مارمالاد و همچنین در انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها استفاده می‌کنند.

خواص درمانی میوه خرمالو چیست؟

ـ خوردن خرمالوی رسیده برای افرادی که از سینه‌درد در رنج هستند، توصیه می‌شود.

ـ می‌گویند اگر خرمالو را به صورت ناشتا میل کنید، برای درمان اسهال خونی بسیار مفید خواهد بود.

ـ خرمالو برای بیماران کبدی، کلیوی و نقرسی نیز مفید است.

ـ خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می‌شود.

خرمالو

اگر خرمالو رسیده باشد چه خوبی هایی دارد؟

اگر میوه خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان  نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه ی اشتها آوری است. کلسیم در رشد کودکان و حفظ انرژی برای بزرگسالان مؤثر است. آهن عنصر اصلی خون سازی ، و پتاسیم اشتها آور و شستشو دهنده کلیه و کبد می باشد.

این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری های کبد ی و کلیوی بسیار مؤثر است. موادقندی خرمالو شامل لوولز و گلوکز است و با آن که مقدار آن ۲۰ درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند ، زیان بخش نیست.خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های خون می شود.

اسیدهای موجود در میوه خرمالو عبارتند از: اسید مالیک، اسید سیتریک و اسید تارتاریک. سلولز موجود در خرمالو به طور نسبی کم است و از این نظر هضم آن آسان تر می باشد.

خرمالو

میوه خرمالو از کجا آمده است ؟

درخت خرمالو که در ایران درخت مشهوری است، در اصل بومی چین و ژاپن است. این درخت از گذشته‌ای نسبتا دور وارد ایران و امروزه در بیشتر نقاط کاشته و تکثیر می‌شود. خرمالو در ایران دارای واریته‌های مختلف است. در برخی از واریته‌ها میوه کاملا کروی و در برخی دیگر نسبتا کشیده است. بخش گوشت‌دار میوه محتوی مقدار زیادی مواد قندی ، تانن و ویتامین است..

درخت خرمالو مانند دیگر درخت‌ها به ارقام مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اولین شمع هوشمند جهان با قابلیت تنظیم از طریق موبایل!

درخت خرمالو معمولی ،خرمالو گوجه‌ ای ، خرمالو تاباتا، خرمالو موزی، خرمالو ارموند، خرمالو ایورکا، خرمالو پایه کوتاه، خرمالو ایتالیایی، درختان خرمالو تاموپان، خرمالو سیبی

میوه خرمالو

چه غذا هایی می شود با خرمالو درست کرد؟

غذا های زیادی می توان با خرمالو در ست کرد که عبارت انداز:کیک خرمالو ،ترشی و مربای خرمالو ،خرمالو را در اجیل استفاده می کنند

در حال حاضر میوه های زیبایی همچون خرمالو به روش های مختلف قابل مصرف می باشند. به طور مثال برای صبحانه و افزایش انرژی روزانه مربای خرمالو مفید فایده خواهد بود. همچنین به عنوان پیش غذا و یا در کنار دسر برای کاهش اشتها و لذت بیشتر این میوه مناسب می باشد. در میان وعده ها اسموتی یا کیک های خرمالو یک طعم و مزه جدید و خاص برای شما خواهد بود. همینطور در هنگام کار و یا برای فرزندان شما مصرف خرمالو های خشک جالب و راحت می باشد.

نحوه خشک کردن خرمالو

برای خشک کردن خرمالو در منزل می‌توانید از دو روش اقدام کنید؛ نور مستقیم خورشید یا استفاده از فر.

۱.خشک کردن خرمالو با استفاده از نور خورشید

بعد از شستن خرمالو‌ها اجازه دهید آب اضافی آنها چیده شده و سپس با چاقوی مناسب به کل دلخواه آنها را برش دهید. برش‌های خرمالو را با فصله از یکدیگر داخل سینی بچینید و درمعرض نورخورشید قرار دهید.

برای جلوگیری از نفوذ گرد‌و‌غبار به برش‌های خرمالو روی آنها را با یک توری بپوشانید.

۲. خشک کردن خرمالو با استفاده از فر یا مایکرو‌ویو

برش‌های خرمالو را با فاصله از یکدیگر داخل سینی فر بچینید سپس فر را در کمترین دمای ممکن برای مدت یک ساعت تنظیم کنید. خرمالوی خشک شده را از فر خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مزارع گل لاله، نشانه ای از سرزمین هلند

امیر حسین رادفر

t میوه خرمالو میوه ای پر خاصیت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *