دلایل مفید بودن رژیم غذایی گیاهی!

t دلایل مفید بودن رژیم غذایی گیاهی!

%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8cدر یک مطالعه جدید، محققان رسماً رژیم غذایی گیاهی را برای تمامی افراد و برای تمامی سنین و هم چنین برای محیط زیست خوب ومفید اعلام کرده اند.

سوزان لوین سرپرست تیم تحقیق عنوان می کند که رژیم غذایی گیاهی دارای فواید متعددی است که در ادامه برخی فواید این رژیم غذایی برای سلامت عنوان می شود.

با خوردن گوشت کم تر و میوه و سبزیجات بیش تر، تا سال ۲۰۵۰ سالانه از مرگ چندین میلیون نفر در سراسر جهان پیش گیری می شود.

به طور طبیعی تغذیه فاقد گوشت ضدالتهاب است چرا که سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و سایر فیتومغذی هاست.

کاهش وزن در افراد گیاه خوار شایع تر است.

مطالعات نشان می دهد به طور کلی گیاه خواران از ریسک کم تر چاقی و بیماری های مزمن نظیر دیابت نوع۲، بیماری قلبی و برخی سرطان ها برخوردار هستند.

تحقیق نشان می دهد دیابت نوع۲ ارتباط تنگاتنگی با مصرف زیاد پروتئین حیوانی، بخصوص گوشت قرمز و فرآوری شده دارد. طبق یافته های تحقیقاتی، کسانی که در طول۱۷ سال هفته ای یک بار یا بیش تر گوشت خورده بودند، ۷۴ درصد بیش تر در معرض ریسک ابتلا به دیابت قرار داشتند.

طبق گزارش محققان، رژیم غذایی گیاهی می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی، و برخی سرطان ها از جمله پروستات و سیستم گوارشی شود.

محققان اذعان می دارند که مصرف رژیم غذایی گیاهی برای محیط زیست هم مفید است بطوری که با وجود تغییر اقلیم، تایید شده است که رژیم غذایی گیاهی تا ۷۰ درصد از انتشار گازهای مربوط به تولید غذا می کاهد.

mehrnews.com

t دلایل مفید بودن رژیم غذایی گیاهی!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه قلبی سالم و تپنده داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *