دوربین های جاسوسی

دوربین جاسوسی
t دوربین های جاسوسی

دوربین های جاسوسی

بعد از پایان گرفتن جنگ جهانی دوم ، جنگی آرام بین دو کشور آمریکا و شوروی جریان یافت که به جنگ سرد شهرت یافت . در حالی که هیچ نیروی نظامی ای از این دو کشور باهم نمی جنگیدند اما رقابت های سیاسی آن ها جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بود و همین جنگ بازار جاسوسان را نیز گرم کرده بود . یکی از ابزار جاسوسی دوربین های جاسوسی کوچک و پنهانی بود که اطلاعات را در خود ثبت می کرد .

این دوربین ها شکل های گوناگونی داشتند وبه خاطر اندازه کوچکشان در ابزار واشیا کوچکی مانند انگشتر ، ساعت ،سیگار ، عصا ، اسلحه ، فندک و …. جا می گرفتند . اما چون باید از میکروفیلم برای این دوربین ها استفاده می شد دیگر بیش از این کوچکتر نمی شدند . علاوه براین، ابزار این دوربین ها مانند شاتر ، دیافراگم . دکمه شاتر و… مکانیکی بودند وساخت این ایزار ظریف نیازمند مهارت بالایی بود .

این دوربین های جاسوسی کوچک و ظریف به جاسوسان کمک می کرد بدون آن که از خود ردی به جا بگذارند از روی اسناد و مدارک عکاسی کنند ویا از اشخاص مهم عکس بگیرندبا تغییر شکل دوربین ها ،از آنالوگ به دیجیتال دیگر دوربین های جاسی به این شکل قابل استفاده نیستند .ابزار دیجیتال به جاسوسان اجازه می هد دوربین ها ی کوچکی در حد یک عدس را در هر جایی که می خواهند جاسازی کنند به این ترتیب فیلم یاعکس هایی با کیفیت بالا را از طریق شبکه ها ی اینترنتی به هرجا که بخواهند ارسال کنند . تصاویر زیر نمونه هایی از این دوربین ها است.

دوربین دوچشمی (شکاری) را چگونه تنظیم کنیم؟

چگونه دوربین را درست بگیریم؟

 

t دوربین های جاسوسی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
زیباترین عکس های موسسه نشنال جئوگرافی

‫1 نظر ارسال شده در “دوربین های جاسوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *