ربات هم کلاسی به کمک دانش اموزان می آید

ربات هم کلاسی به کمک دانش اموزان می آید
t ربات هم کلاسی به کمک دانش اموزان می آید

ربات هم کلاسی ، به آموختن درس ها به بچه ها کمک می کند. ربات های بسیاری در در کارخانه ها و مراکز فنی به کار مشغول هستند. اما شاید در آینده ای نزدیک ربات ها به خانه های ما نیز بیایند و بخشی از کارهای ما را به عهده بگیرند. شرکتی آمریکایی برای تحقق این رویا روباتی را ساخته است که می تواند به جای دانش آموزانی که بیمار می شوند ونمی توانند به مدرسه بروند انجام وظیفه نماید ربات هم کلاسی به جای دانش آموز در کلاس حاضر می شود تا او از دیگر هم کلاسی هایش عقب نماند. بلندی این ربات 120 سانتیمتر است و بچه ها به راحتی می توانند با او ارتباط برقرار کنند.

ربات هم کلاسی

ربات هم کلاسی

 

 

رباتی که ساخته شده تا نقش تنبل کلاس را بازی کند

دانشمندان یک ربات هم کلاسی دیگر هم ساخته اند اما رباتی که دانش آموز تنبل است . دانشمندان سوئیسی برای آموزش بهتر نوشتن به دانش آموزان یک سیستم آموزشی طراحی کرده اند که در آن دانش آموزان به یک ربات تنبل نوشتن را یاد می دهند.

 محققان معتقدند این سیستم آموزشی به کودکان کمک می کند نوشتن را بهتر یاد بگیرند و اعتماد به نفس بهتری داشته باشند.

این ربات که CoWriter یعنی “هم نویس” نام دارد طوری طراحی شده است تا بتواند با انسان ها ارتباط برقرار کند و تعامل داشته باشد. در این سیستم آموزشی کودکان کلماتی که با حروف پلاستیکی نوشته شده اند را به ربات می دهند و از ربات می خواهند تا آن ها را بنویسد.

ربات هم کلاسی به کمک دانش اموزان می آید

ربات نیز سعی می کند این کلمات را بنویسد ولی به طور عمدی کلمات را همراه با اشتباهاتی می نویسد و به این ترتیب دانش آموز ترغیب می شود تا ایرادات را به ربات گوشزد کند و از این طریق نگارش خود دانش آموز نیز تقویت می شود. با هر بار تذکر دانش آموزان این ربات وانمود می کند که در حال یادگیری است و هر بار بهتر می نویسد تا دانش آموزان را تشویق کند.

ربات هم کلاسی برای نوشتن از یک الگوریتم بسیار پیچیده استفاده می کند که مبتنی بر یک بانک اطلاعاتی بزرگ از دست خط های مختلف است.

سورین لماینان یکی از محققانی که این ربات را ساخته است می گوید: این سیستم آموزشی به معلمان کمک می کند تا به دانش آموزانی که دیکته ضعیفی دارند راحت تر کمک کنند.

وی می گوید: ایده اصلی این بود که نقش جدیدی برای این ربات ایجاد کنیم که این ربات تنبل ترین شاگرد کلاس باشد. به این ترتیب دانش آموزانی که قبلا دیکته شان از همه ضعیف تر بود می بینند که حالا یکی در کلاس هست که حتی از آن ها ضعیف تر است.

مدل هایی شیک از تم تولد رباتی برای کودکان

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چیستان: آن چیست که اتاق داره هال نداره دیوار داره در نداره!

چرا ربات اختراع شد؟

t ربات هم کلاسی به کمک دانش اموزان می آید
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “ربات هم کلاسی به کمک دانش اموزان می آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *