رمان باغ مخفی

t رمان باغ مخفی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Novel The Secret Garden.nojavanha (8)

رمان جذاب باغ مخفی به قلم فرانسیس هادسون برنت است. این رمان به اندازه ای مشهور و جذاب بود که در پاییز 1910 به صورت سریال نیز به نمایش در آمد. باغ مخفی به عنوان یکی از بهترین های ادبیات کودکان به شمار می رود و هر چند که در دسته ادبیات کودکان قرار دارد، بزرگسالان و نوجوانان لذت خواندن آن را از دست نمی دهند.

این رمان به زبان فارسی ترجمه شده است و انتشارات گوناگونی این اثر را ترجمه و منتشر کرده اند.

Novel The Secret Garden.nojavanha (1)

Novel The Secret Garden.nojavanha (3)

Novel The Secret Garden.nojavanha (4)

بیایید قدری با داستان باغ مخفی آشنا شویم. داستان باغ مخفی درباره دختر بچه 10 ساله ای به نام مری لناکس است که در هندوستان به دنیا آمده است. مری پدر و مادر بریتانیایی و ثروتمندی دارد که به او توجهی ندارند و آنقدر مشغول زندگی خود هستند که فراموش کرده اند فرزندی دارند و شرایط زندگی باعث شده مری دختری خودخواه، بی ادب، لجوج و بداخلاق بار بیاید. خدمتکاران از مری مراقبت می کنند و تا آن جایی که می توانند طبق دستور اربابشان مری را از والدینش دور نگه می دارند تا آن که بیماری و با باعث مرگ پدر، مادر و خدمتکاران می شود. در ادامه مری را تک و تنها در خانه می یابند و به دست یک راهب می سپارند و طی یک سری اتفاقات در آخر مری سر از خانه عمویی در می آورد که تا به حال او را ندیده است و در انگلستان زندگی می کند. اتفاقاتی در این خانه رخ می دهد که مانند معجزه ای برای مری است و اخلاق او را 180 درجه تغییر می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تابلویی از قاهرالعدو بودن حضرت علی(ع)

Novel The Secret Garden.nojavanha (7)

با رفتن مری به انگلستان، زندگی جدیدش را آغاز می کند، با افراد جدید در خانه عمویش آشنا شده و داستان زندگی اش تغییر کرده و سلامتی اش را بازمی یابد. بهتر است خودتان این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی باعث شد دختر سرسخت، لجوج و بداخلاقی چون مری تبدیل به دختری سرزنده و شاد شود…

Novel The Secret Garden.nojavanha (9)

 درباره نویسنده فرانسیس هادسون برنت نویسنده انگلیسی 24 نوامبر 1849 در منچستر، انگلستان به دنیا آمد. این نویسنده توانا در 29 اکتبر 1924 فوت کرد.  فرانسیس الیزا هادسون دختر آهن فروشی به نام ادوین هادسون بود. پدر فرانسیس وقتی وی 3 ساله بود از دنیا رفت. پس از مرگ پدر خانواده، مادر فرانسیس عهده دار خرج زندگی می شود. فرانسیس تا 15 سالگی تحصیل می کند و پس از آن به کمک مادرش می شتابد و در کنار فعالیت هایش به نوشتن می پردازد و پس از مرگ مادرش در سال 1872 تمام مسئولیت های زندگی به دوش فرانسیس می افتد. در سال 1872 فرانسیس ازدواج می کند و در همین حین موفقیت هایی در زمینه نویسندگی کسب می کند.

Novel The Secret Garden.nojavanha (6)

Novel The Secret Garden.nojavanha (2)

از جمله آثار معروف این نویسنده، لرد فانتلری کوچک، پرنسس کوچولو و باغ مخفی را می توان نام برد.

Novel The Secret Garden.nojavanha (10)

Novel The Secret Garden.nojavanha (5)

mosabeghe

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t رمان باغ مخفی
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “رمان باغ مخفی

  1. ناصح :

    با سلام.من این رمان زیبا رو وقتی که نوجوان بودم یک بار خواندم و بسیار از آن لذت بردم،مدتی پیش یادم افتاد و خواستم یکبار دیگر آن را بخوانم..ممنونم از اینکه این داستان زیبا رو در سایتتون گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *