روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۹)

کلانتر پفک و خمودگی و افسردگی
t روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۹)

کلانتر پفک و خمودگی و افسردگی

کلانتر پفک و خمودگی و افسردگی

خب خب خب برخی‌ها از من تقاضا کرده بودند که در مورد مهارت‌های زندگی صحبت کنم. قبلا برایتان در مورد مهارت کنترل خشم گفتم. امروز می‌خواهم یکی دیگر از مهارت‌هایی را که طی سال‌ها تجربه به دست آورده‌ام برایتان بگویم. البته این مهارت کمی به ترفندها شباهت دارد. وای، من عاشق ترفند هستم! بسیار خب دوستان امروز هم همراه ما باشید تا داستان کلانتر پفک و خمودگی و افسردگی را از زبان خود پفک بشنوید.

همیشه سرحال و بشاش باش. بله، این یک ترفند است. چرا قیافه‌هایتان را کج و کوله می‌کنید؟ مثلا فکر کردید ترفند این است که من اجی مجی بخوانم و از توی کلاه سیلندر خرگوش بیرون بیاورم؟ نه، آن ماجرا در داستان‌هاست. ما که داستان نمی‌گوییم، با واقعیت سر و کار داریم.

بله داشتم می‌گفتم خود من بارها شده که اصلا حالم خوب نبوده. مثلا گاهی صبح‌ها که از خانه بیرون می‌آمدم خوابم می‌آمده. اما همشه به خودم گفته‌ام «پفک، نباید افتان و خیزان باشی. باید سرحال و بشاش باشی.» و واقعا کمی بعدترش حالم خیلی خوب شده و خواب از سرم پریده.

گربه‌ای که رو به دیوار نشسته…

اگر دنبال نمونه‌ای عینی برای عکس این قضیه هستید پیشنهاد می‌کنم غلطک را ببینید. همان گربه‌ای که یک‌سره در حال نالیدن از دنیاست. خب نتیجه‌اش چه می‌شود؟ اینکه من هر وقت او را می‌بینم کلی از انرژی‌های مثبتم از بین می‌رود. واقعا گربه‌ها و آدم‌های کرخت ما را خسته می‌کنند.

البته فکر نکنید من می‌روم و مستقیم به غلطک این حرف را می‌زنم. رک بودن با کسی که ناراحت است اصلا کار خوبی نیست. مثلا خوب نیست که شما به گربه‌ای که رو به دیوار نشسته بگویید «عجب دیوانه‌ای هستی! چرا رو به دیوار نشسته‌ای؟» این هم یک ترفند برای داشتن ارتباط درست با دیگران است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستاورد‌های روزانه‌ یک نوجوان خیلی ردیف (60)

تحقیقات من نشان می‌دهد گربه‌ای که رو به دیوار می‌نشیند دیوانه نیست بلکه ناراحت و حتی افسرده است. او با این طرز نشستن دارد به همه چیز پشت می‌کند و می‌گوید هیچ چیز برایم مهم نیست.

خب احساس می‌کنم مباحث امروز خیلی سنگین شد. اینجا هم که کلاس درس نیست. من فقط می‌خواهم تجربه‌هایم را با شما به اشتراک بگذارم.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و خمودگی و افسردگی

امروز سه نکته‌ی تازه یاد گرفتیم. 1. همیشه سرحال و بشاش باش تا نه فقط به خودت که به اطرافیانت انرژی مثبت بدهی. 2. رک حرف زدن با کسی که ناراحت است درست نیست. 3. وقتی گربه‌ها رو به دیوار می‌نشینند یعنی ناراحت هستند و می‌خواهند بگویند به دنیا پشت کرده‌ایم. بهترین رفتار هم در این جور موقعیت‌ها این است که دست نوازش بر سرشان بکشید نه اینکه بگویید عجب گربه‌ی دیوانه‌ای!

توضیح تصویر از زبان کلانتر پفک

نمونه‌ای مثالی برای گربه‌ای که به دنیا پشت کرده و رو به دیوار نشسته. عکس تزئینی است و گربه‌ای که مشاهده می‌کنید از گربه‌های محله نیست.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضاییان

t روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۹)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *