روزنوشته های کلانتر پفک؛ با این ترفند تاخیر نداشته باشید

روزنوشته های کلانتر پفک | با این ترفند تاخیر نداشته باشید | کلانتر پفک
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ با این ترفند تاخیر نداشته باشید
روزنوشته های کلانتر پفک | با این ترفند تاخیر نداشته باشید | کلانتر پفک

با باز شدن مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها کم‌کم یک دغدغه‌ی جدید برای شما پیش می‌آید و آن این است که باید به موقع به مدرسه برسید و به قول معروف آن‌تایم باشید. خیلی‌ها از من سؤال کرده‌اند: «کلانتر، شما چطور همیشه دقیق هستید و سر وقت به همه‌ی قرارهایتان می‌رسید؟»

خب عزیزانم باید بگویم دقیق بودن کار راحتی نیست اما منظورم این نیست که به سختی می‌شود دقیق بود. منظورم این است برای آنکه همیشه سر وقت به مدرسه و دانشگاه برسید باید زندگی منظمی داشته باشید. خب طبیعی است کسی که یک شب ساعت یازده می‌خوابد و یک شب ساعت سه، سیستم خوابش به هم می‌ریزد و در نهایت باعث می‌شود بعضی روزها خواب بماند و دیرش بشود.

پس می‌بینید که در مرحله‌ی اول باید منظم باشید و برنامه‌ی زندگی مشخصی داشته باشید.

البته خیلی‌هایتان تا این حد منظم هستید اما می‌گویید باز هم صبح‌ها، مثلاً پنج دقیقه یا ده دقیقه، دیرتر از زمانی که باید، می‌رسید. خب اول از همه به شما آفرین می‌گویم که زندگیتان را روی برنامه آورده‌اید. در مرحله‌ی دوم باید بگویم اینجا لازم است یک ترفند کوچک به کار بگیرید. خود من سال‌هاست از این ترفند استفاده می‌کنم.

یک ترفند پفکی

می‌دانم دل توی دلتان نیست و می‌گویید: «آخ‌جان، ترفندهای کلانتری! لطفاً زودتر بگویید که حسابی کنجکاویم.» عزیزانم، ساعت مچی‌تان یا ساعت گوشی‌تان را (ساعتی که زمان را با آن چک می‌کنید) پنج دقیقه جلو بکشید. اینجوری اگر چند دقیقه‌ای هم با تأخیر از خانه بیرون بزنید مشکلی پیش نمی‌آید چون در اصل شما سر ساعت از خانه بیرون زده‌اید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستاورد‌های روزانه‌ یک نوجوان خیلی ردیف (39)

مطمئنم همه‌ی شما متوجه می‌شوید این ترفند چقدر کاربردی است. چون در زمان دیر رسیدن به مدرسه آدم واقعاً ارزش پنج دقیقه را می‌فهمد. حتی صبح‌ها موقع بیدار شدن از خواب می‌فهمد یک دقیقه چقدر طولانی و باارزش است!

خلاصه که مدتی این کار را انجام بدهید و نتیجه‌اش را ببینید. البته با خودتان است که چقدر ساعتتان را جلو بکشید؛ اگر آدمی هستید که خیلی دیر می‌کنید مثلاً ده دقیقه یا حتی یک ربع ساعتتان را جلو ببرید.

خب این هم یک ترفند کاربردی برای شروع روزهای مدرسه و دانشگاه. وای که چقدر لذت‌بخش است گربه‌ای بتواند تجربیاتش را در اختیار انسان‌ها قرار بدهد.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و با این ترفند تاخیر نداشته باشید

شما هم جزو آن دسته از آدم‌ها هستید که همیشه برای رسیدن به هر جا و هر قراری چند دقیقه‌ای تأخیر دارند؟ ترفند پفکی راهگشای شماست. این ترفند خیلی ساده است. ساعتی را که زمان را با آن چک می‌کنید چند دقیقه جلو بکشید تا از این به بعد به موقع برسید. امتحانش کنید و از نتیجه‌اش لذت ببرید.

توضیح تصویر

خود من ساعت کوکی‌ام را پنج دقیقه جلو کشیده‌ام و به این ترتیب صبح‌ها پنج دقیقه زودتر از خواب بیدار می‌شوم. بله، من برای بیدار شدن از موبایل استفاده نمی‌کنم چون امواجش خواب آرامم را بر هم می‌زند. ساعت کوکی به نظرم بهترین گزینه است.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ با این ترفند تاخیر نداشته باشید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *