روزنوشته های کلانتر پفک؛ دارایی های زندگیتان چیست؟

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ دارایی های زندگیتان چیست؟
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ دارایی های زندگیتان چیست؟
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ دارایی های زندگیتان چیست؟

قبول دارم که تابستان خیلی گرم است ولی به نظرم بهترین فصل سال است. حتماً می پرسید: «کلانتر شما خودتان متولد تابستان هستید که آن را دوست دارید؟» نه عزیزانم. من متولد بهارم. جشن تولدم را یادتان نیست؟ دوست ندارم یادداشت هایم را یکی در میان دنبال کنیدها. همه را بخوانید تا از تجربیاتم استفاده کنید.

بله داشتم می گفتم تابستان بهترین فصل است چون روزهای بلند دارد. هرچه روز بلندتر باشد یعنی زمان بیشتری برای فعالیت کردن داریم. اما زمستان تا چشم بر هم می گذاری هوا تاریک می شود. در تاریکی هم که دست و دل آدم ها و گربه ها به هیچ کاری نمی رود. هرچند در آن شب های بلند هم سعی می کنم کارهای مفیدی انجام بدهم. مثلا کتاب هایی لطیف و با موضوعات خانوادگی بخوانم.

پس وقتی تابستان روزهای به این بلندی دارد باید حسابی از آن استفاده کرد که مبادا با کوتاه شدن روزها حسرت این فرصت ها را بخوریم. یکی از کارهایی هم که باید در این روزها انجام داد تهیه ی فهرستی از دارایی های زندگی است. بله، دارایی هایتان را فهرست کنید.

چرا فکر می کنید باید با شما شوخی داشته باشم؟ البته که منظورم از دارایی، ملک و املاک نیست. این نشان می دهد ذهنیت اشتباه بزرگ ترها رویتان تاثیر گذاشته! بله من هم قبول دارم ملک و املاک و ماشین خوب و خیلی هم لازم است اما دارایی های آدم که همین ها نیست.

یک راهنمایی پفکی

می دانم که گیج شده اید و می گویید: «کلانتر جان لطفاً یک راهنمایی بفرمایید.»

چشم، راهنمایی می فرمایم! یک بخشی از فهرست باید اسامی آدم هایی باشد که در زندگی دارید. خانواده، دوستان، اقوام و همه ی آنهایی که دوستشان دارید. (که طبیعتا کلانتر پفک هم یکی از آنهاست).

بخش دیگر فهرست باید به حس هایی اختصاص داشته باشد که می توانید تجربه کنید: حس شادی، موفقیت، قدرت، انگیزه و هدفمندی. حتی می تواند شامل حس های مرتبط با لحظات خاص باشد: لحظه ای که خسته هستید و سرتان را روی بالش می گذارید، لحظه ای که گرسنه به خانه برمی گردید و می بینید ناهار غذای مورد علاقه تان است، لحظه ای که از خواب بیدار می شوید و چای می خورید، لحظه ای که متوجه می شوید تلویزیون می خواهد فیلم مورد علاقه تان را نشان بدهد، لحظه ای که یک کتاب خوب را شروع می کنید.

می بینید؟ همه ی این حس ها جزو دارایی های ما هستند. در واقع ما خوشبختیم چون می توانیم از این حس ها و لحظه ها لذت ببریم و متوجه می شویم آدم هایی که اطرافمان وجود دارند چقدر ارزشمندند. (که البته درباره ی من باید بگویم گربه هایی که اطرافم وجود دارند.) بله همین امروز که داشتم فهرست خودم را می نوشتم اسامی یک عالمه از گربه ها را نوشتم. غلطک هم جزو آنها بود. وقتی خوب فکر می کنم می بینم حتی غلطک هم، که یک سره از زمین و زمان می نالد، دوست داشتنی است. چون او هم ویژگی های مثبتی دارد.

پس زود دست به کار شوید و فهرست دارایی هایتان را بنویسید. البته طبیعتا فهرست شما شامل موارد دیگری هم هست. چون من فقط به دو مورد اشاره کردم. بنویسید و آن وقت ببینید از اینکه این همه دارایی دارید و این همه خوشبخت هستید شگفت زده می شوید.

نتیجه ی ماجرا کلانتر پفک و دارایی های زندگی

فهرستی از آنچه در زندگی دارید تهیه کنید تا یادتان باشد در کنار مشکلات و کمبودها لحظه های شاد و دارایی های با ارزشی هم دارید. در نوشتن فهرست حساس باشید و هیچ دارایی کوچکی را هم از قلم نیندازید. دارایی بیشتر مساوی است با حس خوب و انرژی مثبت بیشتر. پیشنهاد می کنم در زمان نوشتن فهرست نگاهتان را به اطرافیان و زندگی مثبت کنید. مثل من که با نگاهی مثبت به غلطک اسم او را هم جزو گربه های ارزشمند زندگی ام نوشتم.

توضیح تصویر

مثل این گربه ی خوب سپاسگزار زندگی و دارایی های باارزشتان باشید. این گربه از گربه های دوست داشتنی محله است. حالا کم کم برایتان از او می گویم.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "کجایی" از محسن چاوشی

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ دارایی های زندگیتان چیست؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *