روزنوشته های کلانتر پفک؛ کلانتر به پایگاه فضایی می رود

روزنوشته های کلانتر پفک | کلانتر به پایگاه فضایی می رود | کلانتر پفک
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ کلانتر به پایگاه فضایی می رود
روزنوشته های کلانتر پفک | کلانتر به پایگاه فضایی می رود | کلانتر پفک

می‌دانم با خواندن تیتر روزنوشته‌ی امروز ضربان قلبتان تند شد. می‌دانم که می‌گویید قرار بود قبل از اینکه بروم خبرتان کنم. ولی خب همه‌چیز یک‌دفعه‌ای شد. بله بله، حق با شماست. خودم گفتم که من گربه‌ای بابرنامه هستم و همه‌ی کارهایی را که باید انجام بدهم از قبل مشخص می‌کنم. اما این را هم گفته بودم که گاهی بعضی برنامه‌ها یک‌دفعه‌ای پیش می‌آیند و کاری نمی‌شود کرد.

آسمان هم امروز چه گرفته است! انگار او هم از رفتن من ناراحت است. خورشید از صبح تا حالا پشت ابر است. عه عه عه! انگار خورشید حرفم را شنید. همین که این را گفتم از پشت ابر آفتابی شد. انگار خورشید به خودش زحمت داده از پشت ابر بیرون بیاید و بگوید «کلانتر پفک، کمتر سر به سر این نوجوان‌های طفلی بگذار!»

حالا اخم‌هایتان را باز کنید

خب دیگر. اخم‌هایتان را باز کنید. من فقط شوخی کردم. دیدم شما روی این پایگاه‌رفتن من خیلی حساس شده‌اید گفتم کمی سر به سرتان بگذارم وگرنه همانطور که خودتان هم گفتید من بدون برنامه کاری را انجام نمی‌دهم. آن هم کاری مهم مثل رفتن به پایگاه. البته که از مدتی قبل به شما خبر می‌دهم.

می‌بینم که بعضی‌هایتان از اخم درآمده‌اید ولی به جایش یکی از ابروهایتان را بالا انداخته‌اید. عصبانی شدید؟ یک شوخی ساده بود دیگر! خب حتماً بعضی‌هایتان اعتراض می‌کنید که «کلانتر شما الگوی ما هستید. برای چه از این شوخی‌ها می کنید؟» ای بابا، دوستانم چقدر سخت می‌گیرید. بی‌خیال!

خب البته این را هم بگویم من هم به حد و مرز شوخی‌کردن اعتقاد دارم. یعنی نمی‌شود با هر چیز و هر موقعیتی شوخی کرد و خندید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گلچین آهنگ زیبای پاپ از خوانندگان مختلف همراه با متن

مثلاً شوخی‌هایی که باعث شود شخصیت کسی زیر سؤال برود، دل کسی بشکند یا کسی گریه‌اش بگیرد دیگر شوخی نیست، بی‌ادبی است. ولی با شوخی من که هیچ کدام از این اتفاق‌ها نیفتاد. افتاد؟

شوخی، ترفندی برای داشتن ارتباط بهتر

جالب است بدانید یکی از ترفندهای مؤثر برای ایجاد کردن ارتباط محکم‌تر، شوخی‌کردن است. مثلاً شما وقتی در یک جمعی می‌خواهید مطلبی علمی ارائه بدهید می‌توانید کمی طنز و شوخی را چاشنی صحبت‌هایتان کنید.

این باعث می‌شود شنوندگان با شما راحت‌تر ارتباط بگیرند و نظراتشان را آزادانه‌تر با شما در میان بگذارند. همچنین با این کار شما در نظر آن‌ها با اعتماد به نفس جلوه می‌کنید.

پس اگر کنفرانسی برای کلاس آماده کردید می‌توانید یک شوخی بامزه هم به آن اضافه کنید. فقط حواستان باشد چهارچوب‌های کلاس را رعایت کنید و به شخصیت کسی هم توهین نکنید.

این نکته را به یاد داشته باشید شوخی‌کردن استفاده‌کردن از کلمات زشت و فحش‌دادن نیست. شوخی‌کردن یک مهارت است و در آن شما در نهایت ادب و احترام می‌توانید دیگران را به خنده بیندازید.

خب حالا اگر موضوع برایتان جالب شده و دلتان می‌خواهد یک فرد شوخ باشید لازم است مقاله‌هایی را بخوانید و تمریناتی انجام دهید. برای شروع می‌توانید سری به وب‌سایت‌ها بزنید.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و کلانتر به پایگاه فضایی می‌رود

شوخی‌کردن کلیدی طلایی است برای ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر خصوصاً در جمع‌هایی که اعضا خیلی با هم راحت نیستند. با شوخی‌کردن می‌توانید به قول معروف یخ جمع را آب کنید. فقط یادتان باشد موقعیت و افراد را در نظر بگیرید و متناسب با این موارد شوخی کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود ترانه شب یلدا از حامد محضرنیا

درک اینکه هر شوخی‌ای برای چه جایی است نیاز به تیزهوشی دارد که می‌توانید کم‌کم به این تیزهوشی برسید. من هم فعلاً همین‌جا هستم؛ خیالتان راحت!

توضیح تصویر

این عکس تزئینی است و گربه‌ای که مشاهده می‌کنید از گربه‌های محله نیست. اما انگار این دوستمان از شوخی‌ای که با گربه‌ای دیگر کرده حسابی خوشش آمده!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ کلانتر به پایگاه فضایی می رود
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *