ساخت عینک واقعیت افزوده توسط کمپانی Mini

t ساخت عینک واقعیت افزوده توسط کمپانی Mini

در روزهای پایانی همین ماه قرار است که شانگهای چین میزبان خودروسازان مطرح جهان باشد و Mini هم که یکی از شرکت های تابع BMW به شمار می رود، در نظر دارد از عینک واقعیت افزوده خود به نام Mini Augmented Vision پرده بردارد.

این عینک مجموعه ای از اطلاعات را در مقابل دیدگان راننده نمایش می دهد و آن طور که در کنفرانس خبری کمپانی سازنده ذکر شده لیست بلند بالایی از امکانات برای آن در نظر گرفته شده است: کاربران می توانند اطلاعات رهگیری، سرعت، محدوده سرعت، مناطق دلخواه (در حین عبور از کنار آن ها) و هشدارهای متنی از دستگاه های متصل نظیر تلفن همراه را دریافت نمایند.

یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه «پارک افزوده» نام دارد؛ دوربینی روی آینه های جانبی ماشین نصب شده و تصویر خود را روی عینک راننده منعکس می کند و به این ترتیب فرایند پارک کردن خودرو را برای راننده راحت تر می نماید.

اما اغواکننده ترین امکان گجت مورد بحث شاید X-Ray View باشد که بخش های جامد حول ماشین را به صورت شفاف نشان می دهد و به این ترتیب می توانید به راحتی موانع پیرامونی، عابرین پیاده و دیگر وسایل نقلیه اطراف خود را که عموما در ماشین های معمولی از دید پنهان می مانند، مشاهده نمایید.

سخت افزار این عینک محصول خود Mini نیست و ساختش را خانه طراحی DesignworksUSA متعلق به BMW بر عهده داشته و علاوه بر این برخی از فناوری های آن را نیز کوالکام تامین کرده است.

خوشبختانه تا یک هفته دیگر اطلاعات بیشتری را در رابطه با این عینک درخواهیم یافت و متوجه می شویم که آیا خودروهای معمولی نیز می توانند از آن بهره بگیرند یا خیر.

عینک واقعیت افزوده  (5)

عینک واقعیت افزوده  (4)

عینک واقعیت افزوده  (6)

عینک واقعیت افزوده  (2)

عینک واقعیت افزوده  (3)

عینک واقعیت افزوده  (1)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ماهیگیری هم هوشمند می‌شود!

منبع: theverge.com

t ساخت عینک واقعیت افزوده توسط کمپانی Mini
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *