سفری به دنیای نادیدنی‌ها

t سفری به دنیای نادیدنی‌ها

تماشای دنیای اسرارآمیز موجودات زنده از میکروب‌ها گرفته تا بخش‌های مختلف گل و ذرات موجود در آب دریا، کار هیجان‌انگیزی است.

اتفاقی که پیش از این تنها زیر میکروسکوپ میسر بود، امروز به کمک دوربین‌های پیشرفته به راحتی اتفاق می‌افتد. به این ترتیب نه تنها دانشمندان اطلاعات بیش‌تری از موجودات را کشف می‌کنند بلکه تصاویر مربوط به آن را نیز می‌توانند با دیگران به اشتراک بگذارند.

در این‌جا برخی از تصاویر برتر سال ۲۰۱۴ که از موجودات زنده و پدیده‌های علمی گرفته شده، آمده است. با هم سفری به دنیای نادیدنی‌ها کنیم!

تصویر میکروسکوپی یکی از موجودات ریزی که در آب زندگی می‌کنند. به این موجودات روزن‌داران می‌گویند که شاخه‌ای از جانوران تک‌سلولی دنیا هستند. روزن‌داران دگرخوار هستند و هزاران گونه‌ی مختلف دارند.

 Invisible-nojavanha

این‌ یکی را اصلاً‌ نمی‌توانید حدس بزنید! تصویری از بلورهای سوزنی شکل اسید اسکوربیک یا همان ویتامین‌ ث خودمان! همان‌طور که می‌دانید بدن ما توانایی ساختن ویتامین‌ ث را ندارد و باید آن را از مواد غذایی تأمین کند.

 Invisible1-nojavanha

این جاندار که به نظر می‌رسد زیر میکروسکوپ پیشرفته بسیار تعجب کرده و متحیر شده است،‌ یک جنین چهار روزه‌ی نوعی ماهی به نام ماهی گورخری است. اندازه‌ی این جنین حدود یک سانتی‌متر است. این ماهی آب شیرین، در آب‌های آسیا زندگی می‌کند.

 Invisible2-nojavanha

راحت می‌توان حدس زد که این تصویر یک گل است، چه گلی؟ یک گل زنبق! در این تصویر بخش‌های نر و ماده‌ی گل به تصویر کشیده شده‌اند.

 Invisible3-nojavanha

رشته‌های عصبی مغز انسان بالغ! رشته‌های عصبی در حال حرکت هستند و رنگشان در بخش‌های مختلف سر متفاوت است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی فانتزی کارتونی آسان

 Invisible4-nojavanha

این فُک هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرد که تصویری از سی‌تی اسکن جمجمه‌اش این‌قدر معروف شود! در این تصویر لایه‌های مختلف پوست و چربی سرِ حیوان مشخص شده است.

 Invisible5-nojavanha

 

منبع: همشهری آنلاین

t سفری به دنیای نادیدنی‌ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *