سفر به سرزمین هیولاها

t سفر به سرزمین هیولاها

وقتی اسم هیولا به میون میاد همه ما یاد یه سری افسانه های ترسناک می افتیم که کم و بیش راجع بهشون شنیدیم. داستانای عجیب غریب و وهم انگیزی که ما رو قلقلک میده تا بیشتر درباره اونا کنکاش کنیم. حالا تصور کنین یکی شما رو هل بده تو دنیای این هیولاها و از نزدیک باهاشون رو به رو شین!

در این مطلب از مجله همگردی می خوام یه پارک بسیار زیبا و در عین حال عجیب رو بهتون معرفی کنم که به پارک هیولاها معروف شده!

این پارک که کمتر کسی راجع بهش می دونه تو کشور ایتالیاست و فقط یک ساعت با شهر تاریخی رم فاصله داره، یعنی تو 96 کیلومتری شمال رم قرار گرفته. پارکی که حدودا 500 سال از عمرش می گذره و مربوط به دوره رنسانس می شه. اینجا اصلا شبیه بقیه پارک هایی که تو زندگیتون دیدین نیست. تو این پارک شما سر راهتون مجسمه های غول پیکر و ترسناکی رو می بینین که مربوط به قرن 16 میلادی می شن. داستانش هم از این قراره که یه فردی به نام پیر فرانچسکو اورسینی برای نشون دادن عشقش به زنی که عاشقش بوده دستور ساخت این مجسمه ها رو می ده. در واقع فرانچسکو وقتی همسرش رو از دست میده، همه غم و اندوه خودش رو تو این باغ تخلیه می کنه. گفته می شه بعد از مرگ فرانچسکو این باغ تا 400 سال تقریبا متروکه بوده و به فراموشی سپرده شده بود، ولی از سال 1954 دوباره این پارک جون می گیره و برای بازدید عمومی آماده می شه.

چند تا از معروفترین مجسه ها یا بهتره بگم هیولاهای این باغ شامل مجسمه پسر دریاها، سگ سه سر، الهه عشق، فیل جنگی و سرباز می شن که هر کدومشون یه افسانه با مزه و شنیدنی به همراه دارن.

یادتون باشه اگه یه روزی به ایتالیا و شهر تاریخی رم سفر کردین حتما یه سری به سرزمین هیولاها بزنین!

شهر هیولاها (1) شهر هیولاها (2) شهر هیولاها (3) شهر هیولاها (4) شهر هیولاها (5) شهر هیولاها (6) شهر هیولاها (7) شهر هیولاها (8) شهر هیولاها (9)

t سفر به سرزمین هیولاها
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آن چیست که هم بچه دارد هم تفنگ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *