شاخ‌بازی، سرگرمی فروشندگان سودجو در بازار موبایل

t شاخ‌بازی، سرگرمی فروشندگان سودجو در بازار موبایل

بازار موبایلحتما گذرتان به بازارهای موبایل افتاده و احتمالا بسیاری دل خوشی از این بازار، برخورد فروشندگان و خرید نداشته‌اید.

این روزها اوضاع بازار موبایل مثل سایر صنوف خوب نیست. از فصل امتحانات که بگذریم، شروع ماه رمضان و وضعیت اقتصادی مردم، مهم‌ترین عاملی است که باعث رکود بازار شده‌ و این بازار پر زرق و برق را کساد کرده است.

فروشندگان تحت فشار رکود اقتصادی، اجاره بهای مغازه‌ها و مشکلاتی از این دست هستند. اگر شما در چنین شرایطی باشید برای تمدد اعصاب خود چه می‌کنید؟

حواستان را پرت می‌کنید، به موضوعات دیگر فکر می‌کنید و مشغولیت جدیدی برای خود می‌سازید؟ مشغولیت فروشندگان بازار موبایل برای فرار از این همه فکر و خیال، شاخ بازی است.

حالا شاخ بازی چیست؟

فروش گوشی‌های دست دوم به جای نو، فروش نرم‌افزارهای اجباری، فروش لوازم جانبی به بهایی ده‌ها برابر قیمت واقعی و ثبت آن به عنوان رکورد روزانه تا نام فروشنده مورد نظر زبان به زبان در بازار بچرخد و شاخ آن روز بازار موبایل شود.

برای من که سال‌هاست در این بازار رفت و آمد می‌کنم و در جریان وقایع ریز و درشت این بازار هستم شنیدن رکوردهای برخی فروشندگان سودجوی این بازار، باز هم عجیب و نگران کننده است.

وقتی درباره “جنس آدم” می‌شنوم که گوشی‌های دست دوم سالم را به جای گوشی نو، داخل جعبه می‌گذارند و برچسب و هولوگرام می‌چسبانند و به جای گوشی نو می‌فروشند…

وقتی می‌بینم مشتری را با هزار کلک داخل فروشگاه می‌کشانند و با ترفندهای روان‌شناسانه چنان قانعش می‌کنند که اگر گوشی با قیمت دو برابر هم قالبش کنند، باز هم متوجه نمی‌شود….

زمانی که گوشی با ارایه قیمت پایین‌تر از بهای واقعی خریدار را جلب می‌کنند و آن قدر عیب روی گوشی مورد نظر می‌گذارند تا گوشی دیگری را با قیمتی بالاتر قالب مشتری کنند….

وقتی مشتری افغانی منبعی برای درآمد می‌شود که نه تنها گوشی دست دوم تحویلش داده‌اند بلکه حسابش هم خالی شده و دستش به جایی بند نیست….

وقتی گوشی فقط به قیمت خرید نرم‌افزاری فروخته می‌شود که بود و نبودش مانعی برای کار کردن گوشی نیست….

وقتی برچسب 50 هزار تومانی را به قیمت 750 هزار تومان می‌فروشند و این می‌شود رکوردی برای آن روز بازار موبایل….

همه این‌ها مواردی است که به اوضاع آشفته بازار دامن می‌زند و ظاهرا هیچ نظارتی بر آن نمی‌شود.

از این‌ها که بگذریم مشتریان هم در این کلاهبرداری‌ها بی‌تقصیر نیستند. عادت کرده‌ایم که جنس گران بخریم و مطمئن هستیم که اگر جنسی را با قیمتی بالاتر خریداری کنیم حتما اصل است. غافل از این که ممکن است فروشندگانی هم در این بازار درستکار باشند و قیمت واقعی تحویلمان دهند.

به گفته فعالان بازار موبایل، ناآگاهی کاربران هم به این کلاهبرداری‌ها دامن می‌زند. زمانی که مشتری بدون آگاهی گذرش به بازار می‌افتد و از بد ماجرا به فروشنده‌ تیزهوش و زبان‌بازی برمی‌خورد که به سرعت می‌تواند از این ناآگاهی استفاده کند و تا آن جا که می‌تواند قیمت را بالا ببرد و مشتری هم می‌پذیرد و حاضر به خرید می‌شود، همه تقصیر هم به گردن فروشنده نیست. مشتری ناآگاه تازه پس از خرید جویای ماجرا و اصل قیمت جنس خریداری شده می‌شود و باز هم فکر می‌کند که جنسی که فروشنده‌ای با قیمت اصل و پایین تحویلش داده، جنس تقلبی و بی‌کیفیت است. پس نتیجه‌ای جز این نمی توان گرفت که مشتریان هم خود یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث بروز چنین کلاهبرداری‌هایی می‌شوند.

منبع: فناوران

t شاخ‌بازی، سرگرمی فروشندگان سودجو در بازار موبایل
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پس زمینه های بهاری برای گوشی و تبلت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *