شرکت تولید کننده ربات (irobot)

t شرکت تولید کننده ربات (irobot)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 irobot.nojavanha (1)

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که ربات ها را چه کسانی و چگونه ایجاد می کنند و چه هزینه هایی برای ساخت آن ها خرج می شود؟ اولین شرکت بزرگی که دست به ساخت ربات زد شرکت irobot بود. این شرکت در سال 1990 توسط موسسه تکنولوژی ماساچوست roboticists، ایجاد گردید و با هدف ساخت برخی از ربات های مهم جهان شروع به کار کرد. این شرکت عمده فعالیت خود را در تولید ربات هایی به کار برد که به عنوان کار گر و برای تمیزی خانه ها استفاده می شد؛ به عبارتی اکثر ربات هایی که این شرکت ایجاد کرده است برای  کمک به پاکیزگی خانه یا محل کار می باشد.

از جمله محصولات این شرکت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

irobot.nojavanha (8)

سال 2014
     کمپانی iRobotراه اندازی ربات شستشو گر طبقات Scooba®450 که به وسیله این ربات نیاز به فردی که مدام در حال جارو کشیدن طبقات باشد دیگر نیست و با قرار دادن این ربات در محل مورد نظر و روشن کردن آن خود می تواند تمام محیط پیش رو را تمیز کند.
سال 2013
     کمپانی iRobot راه اندازی رومبا سری (Roomba®800) باعملکرد AeroForce انقلابی در سیستم تمیز کردن: این ربات نیز مانند ربات های دیگر شتشو گر بود با این تفاوت که می تواند کار جاروبرقی را انجام دهد؛ به عبارتی هم می تواند زباله ها را جمع کند و هم می تواند کف را با آب شسشو دهد. همان گونه که در تصویر نیز می بینید روی سطوح مختلف نیز کار می کند. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه روبات بسازیم؟ نكاتي براي ساخت روبات

  irobot.nojavanha (10)

   راه اندازی آوا ™500 همکاری های ویدئویی: این ربات به مانند تمام ربات های مفید دیگر در این شرکت کار فوق العاده ای بود؛ چون با این ربات می توانستند گفتگو بین دو نفر را به صورت تصویری انجام دهند؛ به عبارتی این ربات مانند یک فرد عمل کرده و مستقیما با طرف مقابل گفتگو می کند و حتی می تواند این گفتگو را در مسیر انجام دهد چون قادر به حرکت است. همچنین این ربات در امور پزشکی نیز کمک می کند.

irobot.nojavanha (2)

    راه اندازی Mirra™530 تمیز کردن استخر که هم می تواند زباله های موجود در استخر را جمع آوری کند و هم اینکه دیواره های استخر را شتشو دهد.      

irobot.nojavanha (5)

2012

شاید یکی از سال هایی باشد که بیشترین ربات جنگی و امنیتی ایجاد شده است. در این سال 5000 ربات جنگی و امنیتی در سر تا سر جهان مورد استفاده گرفت.

2011

توسعه 110FirstLook™: کوچک، سبک، UGV قابل پرتاب. این یک ربات رد یاب می باشد که تصویری بوده و می تواند به بخش نظامی بسیار کمک کند.

irobot.nojavanha (9)

این دو ربات نیز سری قبلی از همان دو رباتی است که در بالا ذکر شده فقط با کارکرد ضعیف تر
راه اندازی Scooba®230: شستشو گر طبقه.
راه اندازی رومبا سری (Roomba®700): تمیز کردن سطوح صاف و براق.

 

t شرکت تولید کننده ربات (irobot)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *