عجیب ترین سلاح های جهان

عجیب ترین سلاح های جهان
t عجیب ترین سلاح های جهان

از اولین روزهایی که انسان بر روی کره خاک متولد شد؛ مجبور شد برای دفاع از خودش ویا حمله به دیگران یا شکار کردن اسلحه بسازد. اما در طول تاریخ اسلحه های عجیبی هم ساخته شده اند که هنوزهم باعث شگفتی ما می شوند. در این جا فهرستی از عجیب ترین سلاح های جهان را برای گردآوری کرده ایم .

1- دستکش خنجر دار؛ برای نبردهای تن به تن

عجیب ترین سلاح های دنیا

این سلاح در حقیقت خنجری است که برروی یک دستکش چرمی یا فلزی  قرارگرفته است و برای نبردهای تن به تن ساخته شده است . این خنجر با فشار از دستکش بیرون می آمد

2- پنجه ارشمیدس؛ سلاح عجیب یونانیان باستان

عجیب ترین سلاح های جهان

این سلاح عجیب تاریخی اساساً یک میله آهنین بود که توسط یونانیان باستان برای دفاع از دیوارهای شهر سیراکوز در برابر حملات دریایی طراحی شد. این اسلحه باستانی نوعی جرثقیل مجهز به قلاب گیره بودکه می توانست کشتی مهاجم را گرفته و تا حدی از آب خارج کند و یا باعث واژگونیو سقوط ناگهانی آن شود.

پیشنهاد مطالعه: حیوانات عجیب و غریب

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اکتشافات جهان غرق شده

3- بمب سگی؛ سگ های حامل بمب در شوروی

عجیب ترین سلاح های جهان

کشورشوروی در جنگ جهانی دوم از سگ هایی استفاده می کرد که با خود مواد منفجره حمل می کردند وبه ماموریت هایی برای نابودی تجهیزات دشمن فرستاده می شدند. این سگ های آموزش دیده گاهی تا 12 کیلو مواد منفجره را با خود حمل می کردند.

4- موشک انداز وسپا؛ سلاح چتر بازان فرانسوی

موشک انداز وسپا؛ سلاح چتر بازان فرانسوی

این اسلحه عجیب در حقیقت یک بازوکا است که روی موتور وسپا نصب شده است. این اسلحه را به طور خاص برای  چتر بازان فرانسوی ساخته بودند. بازوکا یک تفنگ 75 میلی متری بدون لگد است ویک سلاح سبک ضد زره محسوب می شود. سربازمی توانست همانطور سواره یا وبه صورت پیاده این سلاح را شلیک کند.

5- چتر بلغاری؛ چتری با تیر سمی

چتر بلغاری؛ چتری با تیر سمی

 

چتر بلغاری یک چتر با تیر سمی بود که مکانیزم پنوماتیکی پنهانی داشت . این مکانیسم به کاربر اجازه می داد تا یک گلوله سمی را به سمت یک هدف خاص شلیک کند. این چتر برای ترور یک نویسنده مخالف استفاده شد.  مرد فکر کرد زنبور او را نیش زده است ؛ اما چهار روز بعد مرد.

6- بوسه مرگ؛ رژلب های مرگبار

رژمرگ بار

این اسلحه مرگبار یبه شکل یک  رز لب طراحی شده بود که روسها ساخته بودند و می توانست یک گلوله شلیک کند. این اسلحه بیشتر مورد استفاده جاسوس ها بود.

7- حلقه زنانه؛ تفنگ کوچک به اندازه انگشتر

عجیب ترین سلاح های دنیا

این اسلحه در قرن 19 میلادی و به شکل یک حلقه طراحی شده است برای خانم ها یی ساخته شده بود که می خواستند از خودشان دفاع کنند. این تفنگ کوچک مانند یک انگشتری در درست قرار می گرفت و به راحتی به دشمن شلیک می کرد.

8- پنجه گرگ؛ سلاحی باستانی هندی

t عجیب ترین سلاح های جهان

این وسیله فلزی، شبیه پنجه های گرگ طراحی شده است و سلاحی باستانی هندی است . مردان با این اسلحه در جنگ تن به تن می جنگیدند. پنجه بوکس هایی که هنوز هم استفاده می  شوند احتمالا از نسل همین اسلحه عجیب بوده اند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
موزه آیینه و روشنایی یزد؛ نمادی از روشنی ماندگار(1)

پیشنهاد مطالعه: بزرگ ترین گرگ های جهان

9- شکارچی مردان؛ سلاح عجیب زره پوش ها

شکارچی مردان؛ سلاح عجیب زره پوش ها

این وسیله فلزی عجیب نیز نوعی سلاح مربوط به اروپای قرن 18 میلادی است . در آن زمان جنگجویان  با زره های فلزی سوار بر اسب حمله می کردند و مدافعین می توانستند این جنگو های غرق در زره را با این وسیله شکار کنند و از اسب پایین بکشند.

پیشنهاد مطالعه: بزرگ ترین کشتی های جهان

10-بمب جهنده؛ سلاح عجیب نازی ها

بمب جهنده؛ سلاح عجیب نازی ها

این بمب 9000 پوندی از هواپیماهای نازی روی آب پرتاب می شد. سپس بمب در امتداد سطح می پرید تا زمانی که روی یک زیردریایی قرار می گرفت، آن گاه زیرآب می رفت و منفجر می شد. این سلاح عجیب یکی از ده ها سلاح هایی بود که ارتش آلمان اختراع کرده بود.

11- تفنگ لوله منحنی؛ شلیک از پشت دیوار

تفنگ لوله منحنی؛ شلیک از پشت دیوار

نازی ها این تفنگ را با لوله منحنی اختراع کردند که تا سربازان بتوانند درگوشه دیوار یا سنگر پنهان شوند وبه دشمن شلیک کنند اما نتیجه خوبی از ای اختراع نگرفتند و آن را کنار گذاشتند.

12- تفنگ سازدهنی؛ تفنگی به شکل سازدهنی

تفنگ چراغ قوه؛ تفنگ کشف شده از یک قاتل

این تفنگ سازدهنی نیست و هیچ آهنگی هم نمی نوازد ولی چون خشاب گلوله های آن به شکل سازدهنی طراحی شده است به این نام معروف شده است .

13- تفنگ چراغ قوه؛ تفنگ کشف شده از یک قاتل

تفنگ چراغ قوه

این تفنگ نیز به شکل یک چراغ قوه معمولی طراحی شده است ولی در واقع سلاحی کشنده است. این اسلحه در سال 2011 از یک قاتل اهل کره شمالی کشف شد.

14-اسلحه کور کننده؛ اسلحه ای بسیار مدرن

t عجیب ترین سلاح های جهان

این اسلحه با ظاهر عجیب و غریبش بیشتر ما را به یاد فیلم های تخیلی فضایی می اندازد. اما بر خلاف ظاهر خشن آن اسلحه ای برای کشتار نیست. بلکه سلاحی لیزری است که با پرتاب لیزر هدف مقابل را به صورت موقت  کور می کند تا دشمن زمینگیر شود . این اسلحه بسیار مدرن است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سردترین روستای جهان

پیشنهاد مطالعه: بزرگ ترین سگ های دنیا

15- شوالیه سیاه؛ خودروی جنگی بدون سرنشین

t عجیب ترین سلاح های جهان

 

خودروی جنگی بدون سرنشین شوالیه سیاه یک نمونه اولیه خودروی جنگی با ظاهر یک تانک کوچک و قدرت آتش مناسب است. این سلاح جنگی به گونه ا ی طراحی شده است که در ماموریت های خطرناک بدون هیچ سرنشینی می تواند بجنگد وبه این ترتیب جان نیروها به خطر نمی افتد.

16- اسلحه هوشمند آرماتیکس؛ طراحی شده با فناوری هوشمند

این اسلحه  یک تپانچه با کالیبر 22  است وبا فناوری هوشمند طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که فقط توسط یک کاربر مجاز شلیک می شود. برخلاف طرح‌های موجود در فیلم‌ها، این تفنگ با حسگر اثرانگشت روی دسته کار نمی‌کند، بلکه به استفاده از ساعت هوشمند همراه آن نیاز دارد.

این ساعت به عنوان یک کلید عمل می کند و به آن اجازه شلیک می دهد. خود ساعت همچنین داده‌های  دیگری  مانند  میزان شارژ باتری و تعداد شلیک‌های شلیک شده در یک بازه زمانی را نیز نشان می دهد.

اسله های عجیب و غریبی که انسان ها برای از بین بردن دشمن در طول تاریخ ساخته اند بسیار زیاد است . البته بسیاری از این نوع سلاح ها در حد ایده و فکر باقی مانده است و به تولید نرسیده است بعضی نیز بعد از تولید شکست خورده اند و دیگر کاربردی ندارند ؛ اما کارخانه های اسلحه سازی هر روز به فکر ساخت سلاح جدیدی هستند تا بتوانند برتری و قدرت خود را حفظ کنند .

منبع

 

t عجیب ترین سلاح های جهان
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *