عکس های جذاب اما سیاه و سفید بگیرید

t عکس های جذاب اما سیاه و سفید بگیرید

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

عکس سیاه و سفید (4)

امروزه دیگر فیلم های سیاه و سفیدی که چندین سال پیش در همه جا فراوان بود به راحتی پیدا نمی شود و عکاسی با دوربین های دیجیتال و موبایل جای عکاسی با فیلم را گرفته است اما جاذبه عکس های سیاه و سفید هرگز از بین نمی رود. همه دوربین های دیجیتال گزینه ای برای سیاه و سفید کردن عکس ها دارند و یا بعد از عکاسی به راحتی می توانید این کار را در نرم افزار های ویرایش تصویر مانند فتوشاپ انجام دهید اما برای خلق یک عکس خوب سیاه و سفید به نکات زیر نیز توجه کنید.

کنتراست بالا

بر خلاف عکس های زنگی که کنتراست زیاد در آن ها عکس را از بین می برد در عکس های سیاه و سفید یکی از راه های برجسته تر کردن موضوع استفاده از کنتراست بالای تصویر است به نحوی که بخشی از عکس روشن تر و بخشی در سیاهی فرو رود. این اختلاف رنگ های سیاه و سفید اگر با موضوع مناسبی ایجاد شده باشد به راحتی می تواند توجه بیننده را به عکس جلب کند.

عکس سیاه و سفید (2)

عکس سیاه و سفید (6)

توجه به فرم ها

چون در عکاسی سیاه و سفید رنگ های فریبنده حذف شده اند توجه به فرم ها و شکل های هندسی و توجه به تکرار آن ها در عکس می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. البته سادگی عکس نیز باعث می شود تا حواس بیننده به عناصر زاید نیز پرت نشود.

عکس سیاه و سفید (9)

برای مثال توجه شما به پیاده روی خیابان و سایه های مختلفی که ایجاد شده اند ممکن است شما را شگفت زده کند. از این که ببینید چگونه می توانید عکس های تاثیر گذاری ثبت کنید.

عکس سیاه و سفید (8)

به جزییات بیشتر توجه کنید

در عکاسی سیاه و سفید بیشتر می توانید به جزئیات کوچک و به ظاهر بی اهمیت توجه کنید مثلا چین و چروک یک لباس با طیف های خاکستری که ایجاد می کند ممکن است عکسی تاثیر گذار ایجاد کند.

عکس سیاه و سفید (5)

اگر دنیا سیاه و سفید بود

شما همه مناظر را رنگی می بینید معمولا نیز عکس های مجلات و پوستر های تبلیغاتی از مکان های دیدنی شهرها رنگی است اما با خود تصور کنید اگر همین منظره رنگی به شکل سیاه و سفید عکاسی شود چقدر می تواند تاثیر گذار باشد.

عکس سیاه و سفید (7)

توجه بیشتر به سیاهی ها

عکاسی سیاه و سفید این امکان را به شما می دهد که به موضوعات از زوایای تاریک تر نیز توجه کنید به نوعی راز آلودی در این گونه عکس ها دیده می شود. برای تیره تر کردن بخش هایی از تصویر می توانید از فیلتر های رنگی نیز استفاده کنید. برای مثال فیلتر زرد آسمان را تیره و ابرهای سفید آن را برجسته تر می کند و فیلتر آبی رنگ آسمان را روشن تر می کند و یا با فیلتر سبز می توانید یک گل سرخ را به شکل تیره و برجسته ای نشان دهید.

عکس سیاه و سفید (1)

عکس سیاه و سفید (10)

عکس سیاه و سفید (3)

mosabeghe

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

 

t عکس های جذاب اما سیاه و سفید بگیرید
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویر زیبا از مهر مادری در پرندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *