ماه و زمین کنار هم از منظر فضا

t ماه و زمین کنار هم از منظر فضا

فضا

یکی از ماهواره‌های ناسا برای دومین بار توانسته تصویری از ماه را در زمان عبور از سمت روشن زمین ثبت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس،‌ ماهواره رصدخانه آب‌هوای فضای عمیق (DSCOVR) این صحنه را در روز پنجم ژوئیه (۱۵ تیرماه) با همان وضوح فضایی مشابه تصویر سال گذشته به تصویر بکشد.

این ماهواره در ارتفاع ۱.۶ میلیون کیلومتری زمین گردش کرده و از جایگاه خود بین خورشید و سیاره بصورت بلادرنگ بر بادهای خورشیدی نظارت می‌کند و اطلاعات را برای سازمان ملی جوی و اقیانوسی آمریکا ارسال می‌کند.

این ماهواره یک نمای ثابت از سمت روشن زمین را با گردش به دور آن حفظ کرده و رصدهای علمی از ازون، پوشش گیاهی، ارتفاع ابرها و ایروسول جو ارائه می‌کند. همچنین دوربین آن مجموعه‌ای از تصاویر را فراهم کرده که بررسی تغییرات روزانه را در کل جهان ممکن می‌سازد.

در این تصویر، ماه در حال عبور از فراز اقیانوس‌های هند و آرام به نمایش در آمده و قطب شمال نیز در صدر تصویر قابل مشاهده است.

ماهواره DSCOVR در یک مدار پیچیده و غیرتکراری موسوم به مدار Lissajous دور نخستین نقطه لاگرانز زمین و خورشید می‌چرخد. این مدار از حالت بیضوی به کروی و بالعکس تغییر می‌کند و ماهواره‌ را بین چهار تا ۱۲ درجه از خط زمین و خورشید قرار می‌دهد. این مدار چهار بار در سال مدار ماه را قطع می‌کند. بسته به مراحل مداری ماه و DSCOVR، یک یا دو بار در سال ماه بین ماهواره و زمین قرار می‌گیرد.

بار قبل که این اتفاق رصد شد، ژوئیه سال گذشته بود.

t ماه و زمین کنار هم از منظر فضا
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
20 گونه از حیوانات نادر و کمیاب شناسایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *