مجسمه شهریار در ازمیر نصب می شود

t مجسمه شهریار در ازمیر نصب می شود

 

32

یک هنرمند مجسمه‌ساز، اثری از استاد شهریار ساخته‌ است که در خیابان شهریار شهر «ازمیر» ترکیه نصب خواهد شد.

1234-52به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها، جعفر نجیبی، هنرمند مجسمه‌ساز ، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، دو مجسمه از استاد شهریار ساخته‌ام که قرار است در دو خیابان در کشور ترکیه نصب شود. یکی از این مجسمه‌ها قرار است در خیابان شهریار «ازمیر» نصب شود.

این هنرمند ادامه داد: این پروژه با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تبریز و  ترکیه انجام می‌شود.

او درباره‌ی این دو مجسمه توضیح داد:‌ هر دو مجسمه، نیم‌تنه هستند و اندازه‌ی آن‌ها 5 / 1 برابر انسان معمولی است. علاوه بر این، دو مجسمه از یک مدل و یک قالب تهیه شده‌اند و جنس‌شان از برنز است.

این هنرمند با بیان این‌که در حال حاضر در حال ساختن دو مجسمه از کمال‌الملک هستم، بیان کرد: یکی از این مجسمه‌ها، در ورک‌شاپی که در هنرستان کمال‌الملک برای هنرجویان برگزار کردم، ساخته شد و قرار است در همان هنرستان در پیچ‌شمران نصب شود.

او گفت: ساخت این مجسمه که از جنس بتن گلاسه با رنگ سفید انجام شده و فقط ساختن پایه‌ی آن باقی مانده است که آن نیز به‌زودی انجام خواهد شد.

نجیبی افزود: یکی دیگر از مجسمه‌های کما‌ل‌الملک را هم برای موزه‌ی کمال‌الملک ساخته و آن را به موزه اهدا کرده‌ام، چون موزه‌ی کمال‌الملک مجسمه نداشت و من دوست داشتم برایش مجسمه‌ای تهیه کنم.

t مجسمه شهریار در ازمیر نصب می شود
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آثار فرهنگی ایران در موزه‌ بریتانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *