معجزات قرآنی؛ زوج بودن خلقت

معجزات قرآنی؛ زوج بودن خلقت
t معجزات قرآنی؛ زوج بودن خلقت

سبحان الذی خلق الازواج کلها مما تنبت الارض و من انفسهم ومما لا یعلمون.

پاک خدایی که از آنچه زمین می رویاند و نیز از خودشان و از آنچه نمی دانند همه را نر و ماده گردانیده است. سوره یس-آیه 36

کلمه “ازواج”در آیه جمع “زوج” . به معنی جفت و یا شریک است.به همین دلیل زن و شوهر تحت عنوان “زوج-زوجه” تعریف شده اند.همانطور که مشاهده می شود این کلمه متضاد میان چیز های مشابه و شریک بودن را تعریف می کند.

سه نمونه از خلقت جفت در آیه ذکر شده است:

نمونه اول:

جفت هایی که از خاک رشد می کنند.اولین چیزی که در این دسته به ذهن می رسد مادگی و نرینگی گیاهان است.ما در مورد این موضوع چیزی نمی گوییم، زیرا در یک قسمت دیگر بحث شده است.

نمونه دوم:

جفت هایی که توسط خودشان ساخته شده اند.اولین چیزی که در این دسته به ذهن می رسد،خلقت انسان به مردان و زنان است.

نمونه سوم:

جفت های ایجاد شده از چیز هایی که ما نمی دانیم پس مقصود عبارت جفت های ایجاد شده از چیزهایی که نمی دانیم چیست؟افرادی که در طول نزول قرآن زندگی می کردند،از مهم ترین خلقت جفت های جهان آگاه نبودند.

در حالیکه مادگی و نرینگی،معادل مفهوم جفت است.

آیه “از آنچه نمی دانند” معنای گسترده تری دارد پس در حال حاضر،یکی از معانی که این آیه نشان می دهد را می بینیم:چنانچه تحقیقات انجام شده بر ساختار اتم توسعه داده شد،روشن شد که ذرات موجود تنها به پروتونها،نوترونها و الکترون ها محدود نیستند و اتم دارای یک طبیعت پیچیده تر،ظریف تر و کاملتری از افکار ما هستند.خلقت جفت ها در کوچکترین ذرات اتم نیز صدق می کند.

زوج

یک پروتون جفت خود یعنی پاد پروتون را داراست،یک الکترون با یک پوزیترون جفت شده و یک نوترون دارای یک پاد نوترون است.موضوع خلقت جفت ها،یکی از مهم ترین اکتشافات فیزیک است.جایزه نوبل در سال 1933 به پل دیراک،دانشمند بریتانیایی به دلیل کشف او در این زمینه اعطا شد.

به لطف دیراک،کشف او که “زوجیت” نام دارد، در آن بیان شده است که ماده دارای جفتی به نام پاد ماده استاد ماده دارای مشخصات مخالف ماده است، به عنوان مثال بر خلاف ماده الکتروناد ماده مثبت و پروتون های آن منفی می باشند.این حقیقت در یک منبع علمی به شرح زیر بیان شده است:

هر ذره ای دارای پادذره بار مخالف خود می باشد.اصل عدم قطعیت به ما می گوید که وجود و عدم وجود جفت ها به طور همزمان در همه جا و در کل زمان ها شکل می گیرد.همانطور که مشاهده می کنیم بیان قرآنی از آنچه که نمیدانند خلق کردیم پر از حکمت و اسرار است.

بدیع الزمان سعید نرسی می گوید:همانطور که زمان پیر تر می شود قرآن جوان تر می گردد.یعنی همانطور که علم با پیشرفت زمان توسعه می یابد،بسیاری از اسرار قرآن نمایان می شوند که عملا جوان تر می گردد .اجازه بدهیم بنگریم چه تعداد از جفت هایی که ما در موردش نمی دانیم کشف خواهد شد؟

و علم شرمنده ی قرآن می شود.

مطالب مرتبط:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سایت جذاب بازی های آنلاین مخصوص نوجوانان

معجزات قرآنی؛ فعال بودن گوش ها هنگام خواب (17)

 

t معجزات قرآنی؛ زوج بودن خلقت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *