معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)

عکاسی جنگ
t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)

عکاسی جنگ

عکاسی هنری فراگیر است که خود را همچون پیچکی به همه‌ی زندگی بشر امروز پیچیده است. اما این بار انسان‌ها هستند که به این هنر نیاز دارند و بدون آن شاید زندگی امروز دچار آسیب بزرگی خواهد شد. از این جهت عکاسی چون درختی پرشاخه بر سر همه سایه افکنده است. عکاسی جنگ نیز یکی از پررونق‌ترین شاخه‌های عکاسی است. چون دنیای امروز ما پر از خشونت و درگیری است اما همه عکس‌های جنگی جاوید نمی‌مانند و حتی بسیاری از عکاسان جنگ نیز سالم به خانه‌هایشان برنمی‌گردند.

رابرت کاپا مشهرترین عکاس جنگ

رابرت کاپا یکی از معروفترین عکاسان جنگی بود که از بسیاری از جنگ‌های آغاز قرن بیستم عکاسی کرد. شهرت او بیش‌تر به خاطر عکاسی از جنگ‌های داخلی اسپانیا و جنگ دوم جهانی است.

رابرت کاپااو بسیاری از لحظات جنگ را جاودانه کرده و خشونت و زشتی این درگیری‌ها را به ما نشان داده است. عکس‌های زیر از مشهورترین عکس‌های اوست.

t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)

t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)رابرت کاپا در سال ۱۹۴۵ در سن ۴۵ سالگی در یکی از همین جنگ‌ها کشته شد.

عکاسان جنگ ایران و عراق

در ایران نیز با تجاوز وحشیانه‌ی نیروهای عراقی به خاکمان همراه هزاران رزمنده‌ای که اسلحه به دست گرفتند و برای دفاع رفتند، تعدادی نیز وظیفه عکاسی و ثبت این لحظات را برعهده گرفتند و حاصل کار آنان عکس‌های تکان دهنده‌ای شد که امروز از آن جنگ باقی مانده است. مردم ایران و جهان با این عکس‌ها از واقعیتی که در جبهه‌ها می‌گذشت، خبردار می‌شدند. یک عکس بیش‌تر از صدها نوشته و تحلیل، واقعیت را نشان می‌داد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۶ پیش‌بینی در مورد آینده‌ عکاسی

از بین هزاران عکسی که از رورهای دفاع مقدس گرفته شدند، عکس زیر بسیار مورد توجه قرار گرفت که اتفاقا موضوع آن نوجوانی رزمنده است.

 

عکاسی جنگ

آلفرد یعقوب زاده عکاس حنگ ایران و عراق

عکاس این عکس آلفرد یعقوب زاده است . او  در یک خانواده‌ی نسبتا فرهنگی و از پدری ارمنی و مادری آشوری متولد شد . وی با وقایع انقلاب ایران در سال ۵۷ تحصیل در رشته طراحی داخلی را رها کرد و وارد دنیای عکاسی شد. یعقوب زاده ۳ سال در گروه جنگ‌های نامنظم شهید دکتر چمران حضور داشت و برای رسانه‌های داخلی و خارجی عکاسی کرد. این عکس نیز در روزهای آغازین جنگ در سال ۱۳۵۹ ثبت شده است. وی ۱۳ سال در میان مبارزان فلسطینی علیه اسرائیل عکاسی کرده است. یعقوب‌زاده از بحران‌های داخلی سومالی، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، کوبا، هند، ترکیه، روسیه، عراق، چین، چچن، سری لانکا، آمریکا و… لحظاتی تاریخی ثبت کرده است.

عکس‌های زیر نمونه‌ای از عکس‌های جنگ ایران و عراق است که به وسیله‌ی عکاسان مختلف گرفته شده و به موضوع نوجوانان رزمنده پرداخته است.

t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)

عکاسی جنگ

t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)

عکاسی جنگ

t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)

عکاسی جنگ

عکاسی جنگ

اگر علاقمند به دیدن عکس های بیشتری از دفاع مقدس هستید چهل عکس چهل خاطره را ببینید.

جمال رادفر

t معرفی شاخه های عکاسی ( عکاسی جنگ)
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *