معرفی قابلیت های جذاب و مخفی موبایل

امکانات جالب موبایل
t معرفی قابلیت های جذاب و مخفی موبایل

 

تلفن های همراه نقش بسیار مهمی در زندگی روزانه ما پیدا کرده اند .  به نحوی که می توان  گفت تلفن همراه بخشی از زندگی ما  شده است . اما می دانستید که از گوشی همراه خود  می توانید استفاده ای به جز تماس گرفتن ، پیام دادن و… انجام دهید؟ در این مطلب چند نمونه از قابلیت های جذاب موبایل را به شما معرفی می کنیم .

گوشی خود را به تراز تبدیل کنید.

ترازهای بنایی وسیله ی هستند که به صاف بودن دیوارها کمک می کنند. در حقیقت هیچ بنایی بدون تراز نمی تواند کاری انجام دهد . اما تراز برای شما هم کاربردی است . شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید تابلویی را بر روی دیوار نصب کنید یا یخچال خانه را می خواهید در جایی دیگر قرار دهید.این کار راباید به کمک ترازانجام دهید .تا آن راصاف در محل خود بگذارید . با چشم معمولی مطمئن شدن از صافی این چیزها بسیار سخت است.

شما می توانید با نصب نرم افزار Bubble Level Pro گوشی خود را به یک تراز حبابی تبدیل کنید . این نرم افزار به ما کمک می کند که عمودی یا افقی بودن دقیق اشیا را اندازه بگیریم . این اپلیکیشین امکانات مختلفی دارد اما مهمترین آن ها تراز حبابی است که دقیقا مانند یک تراز واقعا کار می کند.با این اپلیکشین به یکی دیگر از قابلیت های جذاب موبایل دست می بابید

تراز حبابی

 گوشی قدیمی خود را به دوربین مداربسته تبدیل کنید !

همه ما گاهی به استفاده از دوربین مدار بسته نیاز پیدا می کنیم مثلا برای مواظبت از نوزاد بخواهید در اتاقش  دوربین مدار بسته نصب کنید . شاید هم برای مواظبت از محل کارتان نیاز به استفاده از دوربین مدار بسته پیدا کرده باشید.اما با همه این ضرورت و نیازی که برای استفاده از نصب دوربین مداربسته داشته اید؛ هزینه زیاد این دوربین ها مانع کار شما شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویری از پتنت منتسب به گوشی منعطف سامسونگ منتشر شد!

اگر یک گوشی قدیمی آندرویدی در خانه دارید که مورد استفاده شما نیست. به راحتی می توانید با کمترین هزینه آن را به دوربین مدار بسته تبدیل کنید. کافیست  با نصب نرم افزار Alfred Home Security Camera بر روی دو گوشی ( گوشی که می خواهید به دوربین تبدیل شود و گوشی که دوربین را کنترل می کند  ) دوربین مدار بسته داشته باشید .  نرم افزار Alfred Home Security Camera یک نرم افزار بسیار کاربردی است . این برنامه ویژگی هایی از قبیل : انتقال صدا و تصویر به صورت لحظه ای ، اطلاع رسانی در صورت حادثه ، نمایش 360 درجه محیط ، سازگاری با انواع گوشی  و … را دارد .

[vh

دوربین مدار بسته

گوشی خود را به دوربین دید در شب تبدیل کنید .

دوربین های دید درشب که از اشعه مادون قرمز استفاده می کنند برای اولین بار برای استفاده در جنگ ها ساخته شدند.سربازان با این دوربین ها می توانستنددر تاریکی مطلق تحرکات دشمن را زیر نظر داشته باشند. اما به مرور این دوربین ها در بسیاری کارهای دیگر مانند حفاظت از محیط زیست نیز استفاده شد.

اپلیکیشین Night Vision Camera PRO بهترین برنامه ایست که قابلیت دوربین دید در شب را به گجت اندرویدی شما اضافه می کند. اگر شما هم علاقه مند هستید که در تاریکی مطلق بتوانید اطراف خود را ببینید این اپلیکیشن را از دست ندهید..  کارکرد این نرم افزار به این گونه است که به صورت نرم افزاری دید حرارتی را فیلتر می کند. فیلتراسیون حرارتی از طریق یک لنز پرتوهای گرمایی منتشر شده توسط اجسام را بر روی چیپ تصویر گرمایی ، متمرکز می کند.  این نرم افزار گوشی شما را به ابزاری هیجان انگیز برای بازی کردن تبدیل می کند. حالا می توانید با دوستانتان در تاریکی شب نقش یک جاسوس ، تک تیرانداز یا جنگل بان را بازی کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تلفن همراهی که می توانید آن را خم کنید

t معرفی قابلیت های جذاب و مخفی موبایل

با یکی از قابلیت های جذاب موبایل ،باگوشی خود پرتو فرابنفش تولید کنید.

اشعه فرابنفش یا uv چیست؟ اشعه فرابنفش نوری است با طول موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر که کوتاه‌تر از نور مرئی و بلندتر از پرتو ایکس است .ازاشعه  فرابنفش بیشتر برای ضدعفونی کردن مواد خوراکی ، آب ، وسایل پزشکی و … استفاده می شود. اما این اشعه در تاریکی مطلق می تواند  بعضی از باکتری ها را نیزنشان دهد.حتی با این اشعه می توانید اسکناس های تقلبی را هم شناسایی کنید .  شما با چند وسلیه ساده می توانید فلش دوربین گوشی خود را به  پرتو فرابنفش تبدیل  کنید.

برای این کار به چسب شفاف ،  ماژیک قرمز و ماژیک آبی نیاز دارید  . تکه ای  از چسب را بر روی فلش دوربین بچسبانید. سپس  مانند تصویر زیر و با ماژیک قرمز و آبی روی چسب را رنگ کنید .

پرتو فرابنفش

حالا فلش گوشی را روشن کنید و از طیق صفحه نمایش خود در تاریکی مطلق به اطراف نگاه کنید. باید مانند تصویر زیر ، اجسامی را که در مقابل پرتو فرابنفش از خود نور می دهند ببینید.به این ترتیب می توانید ازیکی دیگر از قابلیت های جذاب موبایل لذت ببرید. شیوه کامل این کار را دراین مقاله سایت نوجوان ها نیز می توانید ببنید

پرتو فرابنفش

گوشی خود را به موس کامپیوتر تبدیل کنید.

تکنولوژی کاملا درزندگی ما ادغام شده است .کامپیوتر هم یکی از این تکنولوژی ها است ، اگر شما لپ تاپ داشته باشید شاید این نرم افزار خیلی به کارتان نیایید. به دلیل اینکه خود لپ تاپ ها تاچ پد دارند. اما اگر کاربر رایانه های رومیزی یا pc هستید؛ حتما باید از موس جداگانه سیمی یا بی سیم استفاده کنید . نرم افزارRemote Mouse به شما اجازه می دهد که صفحه گوشیتان را به یک موس بیسیم تبدیل کنید. برای استفاده ازاین نرم افزار کافیست که آن را ،هم بر روی سیستم خود و هم برروی گوشی نصب کنید. اما نکته جالب این نرم افزار این است که فقط گوشی شما را به یک موس تبدیل نمی کند. بلکه شما می توانید از راه دور سیستم کامپیوتر خود را خاموش با به حالت استند بای دربیاورید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بررسی ویژگی های اندروید ۵ – Lollipop

موس

گوشی خود را به مانیتور تبدیل کنید.

یکی از کار های جالبی که میتوانید با گوشی خود انجام بدهید این است که صفحه گوشی خود را به مانیتور دوم تبدیل کنید . برای این کار به اپلیکیشن Spacedesk  را هم بر روی گوشی،و هم بر روی کامپیوتر خود نصب کنید . برای گوشی می توانید این برنامه را از مایکت دانلود کنید و برای کامپیوتر می توانید مستقیمانرم افزار را از این جا دانلود کنید . برای کار کردن با این نرم افزار باید هر دو دستگاه به یک اینترنت وصل باشد و وقتی اپلیکیشن را در گوشی خود باز می کنید به راحتی می توانید با پیدا کردن سیستم خود در قسمت اتصال ، به گوشی وصل شوید و از آن به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید .

مانیتور

t معرفی قابلیت های جذاب و مخفی موبایل
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “معرفی قابلیت های جذاب و مخفی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *