معرفی چند پدیده حیرت انگیز طبیعی

t معرفی چند پدیده حیرت انگیز طبیعی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

کره زمین پر از پدیده های شگفت انگیز است. پدیدههایی عجیب و غریب که فقط علت بعضی از آن‌ها را می دانیم و برای فهمیدن علت بقیه، در تلاش هستیم. نکته مهم این است که دانشمندان دریافته اند حتی پدیده های خطرناک هم برای طبیعت مفید و سودمند هستند.

چشمه رنگارنگ

پدیده حیرت انگیز.سایت نوجوان‌ها (3)

این چشمه، مانند رنگین کمانی بر روی زمین است. یک چشمه دیدنی با رنگهای رنگینکمانی!

مثل بقیه چشمه ها و رودهای رنگی، رنگ این چشمه هم بخاطر وجود مواد معدنی موجود در آن است. البته در این چشمه، میکروبهایی هم زندگی می کنند که باعث بهوجود آمدن رنگ هایی از سبز تا قرمز شده اند. مقدار رنگ هر قسمت، بستگی به حرارت آب و مواد رنگی میکروبها دارد. 

دریاچه خال خال رنگی

پدیده حیرت انگیز.سایت نوجوان‌ها (1)

پدیده حیرت انگیز.سایت نوجوان‌ها (5)

پدیده حیرت انگیز.سایت نوجوان‌ها (6)

این دریاچه که در کانادا قرار دارد، از دور مثل یک سنگ فرش زیباست. از نزدیک هم مثل رنگهای روی پالت نقاشی به نظر می رسد. این دریاچه در منطقهای با تابستانهای بسیار گرم قرار گرفته و مواد معدنی مختلف و حتی می توان گفت کمیاب مثل نقره و تیتانیوم را در خود دارد.
خوب است بدانید این دریاچه در زمستانها مثل بقیه دریاچههای معمولی است. اما در تابستان بخاطر گرمای زیاد، بیش‌تر آب آن بخار شده و این مواد معدنی رنگارنگ، زیبایی خودشان را نشان می دهند.
سرخپوست های این منطقه، دریاچه را کشف کردند و کم کم به خواص درمانی آب آن هم پی بردند. آنها بیماریهای پوستی، دردهای عضلانی و زخمها را با آب دریاچه درمان می کردند. حتی می گویند در جنگ جهانی اول، از مواد معدنی آن برای ساخت مهمات جنگی استفاده شده است. قبل از استخراج نمکهای این دریاچه، رنگهای آن متنوع تر بوده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بالش هوشمند برای جلوگیری از خرناس کشیدن و داشتن خوابی راحت!

دریاچه سنگهای رونده

پدیده حیرت انگیز.سایت نوجوان‌ها (4)

پدیده حیرت انگیز.سایت نوجوان‌ها (2)

دریاچه ای خشک با سنگهایی که حرکت می کنند! پدیده عجیبی است در آمریکا. حتما تعجب خواهید کرد اگر بدانید سنگها گاهی تا 100متر هم جا به جا می شوند و در حال حرکت تغییر مسیر هم می دهند! این پدیده برای دانشمندان هم اسرارآمیز بود. وقتی بستر دریاچه با آب پر می شود و یخ می زند، در روزهای آفتابی این یخها شروع به ذوب شدن می کنند و بهصورت قطعههای نازکی از هم جدا می شوند که بهراحتی توسط باد حرکت می کنند. حالا اگر روی هر تکه یخ سنگی قرار داشته باشد مثل بادبان عمل کرده و باد، سنگ و یخ را با هم به حرکت در می آورد.

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، آن را لایک کنید. 

t معرفی چند پدیده حیرت انگیز طبیعی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *