معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اتوبوس شب‌ رو

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اتوبوس شب‌ رو
t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اتوبوس شب‌ رو

 

سه سوال قبل از معرفی کتاب اتوبوس شب رو

قبل از معرفی کتاب اتوبوس شب رو می توانم سه سوال از شما بپرسم؟ حتما الان پیش خودتان می گویید این دیگر چه جور معرفی کتابی است؛ چه شروع عجیب و غریبی دارد. من هم می دانم این شروع برای یک معرفی کتاب عجیب است اما اگر خود کتاب، سه داستان عجیب و غریب داشته باشد متوجه می شوید که این بهترین شروع برای معرفی این کتاب است.

اتوبوس مرده های متحرک

حالا می توانم سه سوال از شما بپرسم؟ اگر ساعت دوازده نیمه شب با برادر کوچکتان در خیابان باشید، چه کار می کنید؟ سوار ماشین می شوید و به خانه می روید؟ اگر هیچ ماشینی در خیابان نباشد، چه؟ اگر تنها یک اتوبوس باشد که آن هم مرده های متحرک را به مقصد می رساند، چه؟ سوار همان اتوبوس می شوید؟

 غریبه قاتل

حالا اگر یک عصر بارانی در جاده ای دور از شهر همراه با خانواده تان در ماشین باشید و یک دفعه پدرتان یک غریبه را سوار کند، چه اتفاقی می افتد؟ هیچی؟ روی صندلی عقب کنار شما می نشیند و وقتی به مقصدش برسد پیاده می شود؟ خب حالا اگر این غریبه در تاریک و روشن ماشین، جوری که پدر و مادرتان متوجه نشوند به شما بگوید «تو مرده ای»، چه؟ بعد اگر بگوید «من تو را می کشم»، چه؟ چه کار می کنید؟

اتوبوس شب رو

 دوربین پیشگو

سوال آخرم را بپرسم؟ آخر هفته است و دارید همراه با خانواده تان به سفر می روید. شما زود به ایستگاه رسیده اید و قطار هنوز از راه نرسیده است. برای اینکه حوصله تان سر نرود وارد اتاقک عکس می شوید تا دوربین خودکار از شما عکس بگیرد. بعد وقتی عکس هایتان چاپ می شوند متوجه می شوید در یکی از عکس ها به جای شما یک مرد عجیب و غریب به دوربین نگاه می کند که قیافه وحشتناکی دارد. آن وقت چه کار می کنید؟ آن عکس را دور می اندازید و فکر می کنید حتما دوربین خودکار اشکالی پیدا کرده است؟ اما اگر چهره اش از جلوی چشمتان کنار نرود، چه؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فهرست طلایی کتاب های نوجوانان (رمان های بابا لنگ دراز و دشمن عزیز)

کتاب “اتوبوس شب رو” با اینکه حجم کمی دارد یک دنیا ترس و وحشت را در خودش جای داده است. در هر سه داستان این کتاب در ابتدا همه چیز به صورت عادی پیش می رود تا اینکه «آنتونی هوروویتس» یک دفعه برگ برنده اش را رو می کند و خواننده پی به عمق وحشتی که در داستان وجود دارد می برد. آنتونی که کودکی‌اش را با خواندن کتاب های «دراکولا» و «فرانکنشتاین» گذرانده است، به عنوان نویسنده کودک و نوجوان ژانر وحشت شناخته می شود. کتاب های «موج مرگ»، «مدرسه شوم»، «گذرگاه اسکلت»، «چهارشنبه مرگبار» و «شب سر می زند» از جمله کتاب های اوست که در ایران ترجمه شده اند.

اگر برای پاسخ دادن به سه سوالی که از شما پرسیدم آماده اید، سراغ کتاب اتوبوس شب رو بروید. همان کتابی که «گیتا گرکانی» ترجمه کرده و «انتشارات آوای روزان» منتشر کرده است.

یاسمن رضاییان

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اتوبوس شب‌ رو
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *