معرفی کتاب نوجوان؛ سه‌گانه‌‌ی جوهری

t معرفی کتاب نوجوان؛ سه‌گانه‌‌ی جوهری
t معرفی کتاب نوجوان؛ سه‌گانه‌‌ی جوهری

کتاب نوجوان سه گانه جوهری (قلب جوهری، طلسم جوهری، مرگ جوهری) نوشته‌ی کورنلیا فونکه است و انتشارات بهنام آن را با ترجمه‌ی محمد نوراللهی منتشر کرده است. در این مطلب به معرفی این مجموعه می‌پردازیم.

اتفاق های غیرعادی خیلی طبیعی رخ می دهند. مثلا قبل از یک اتفاق عجیب و غریب صدای رعد و برق های گوشخراش از آسمان شنیده نمی شود یا گربه های توی کوچه شروع به حرف زدن نمی کنند. یا مثلا اینطور نیست که تمام شبکه های تلویزیون هم زمان یک برنامه خاص را پخش کنند. اتفاق های عجیب در نهایت آرامش و درست در امتداد جریان طبیعی زندگی رخ می دهند.

مثل همان شبی که «مِگی» با پدرش در حیاط نشسته بودند و در مورد داستان ها حرف می زدند و باران گرفت. حتی آن باران هم مثل همه باران هایی بود که مگی در دوازده سال زندگی اش دیده بود. بعد سر و کله یک غریبه پیدا شد. او جلوی در ایستاده بود و مگی متوجه اش شد. پدرش گفت با من کار دارد و از مگی خواست به اتاقش برود. مگی از پنجره اتاقش و در تاریکی شب چهره ای مبهم از آن غریبه دید. اما چهره او یک مشکل داشت.

انگار که صورتش یک بار از هم متلاشی شده و دوباره به هم پیوسته باشد، پر از زخم های عمیق بود. آن مرد می توانست یکی از دوستان پدر مگی باشد و بعد از رفتنش همه چیز به خوبی تمام شود اما دیگر دیر بود. سرنوشت بر این بود که در آن شب کاملا عادی، اتفاقی غیرعادی بیفتد.

زندگی در جهانی موازی

برای وارد شدن به دنیای مهیج داستان «کورنلیا فونکه» نیازی نیست در بین کلمات مقدمه پرسه بزنید. شما از همان صفحه های ابتدایی، وسطِ وسط داستان قرار می گیرید. کورنلیا فونکه خیلی زود به شما می گوید قضیه از چه قرار است و هر فصلی که با او جلو می روید، حقایق تازه ای را برایتان آشکار می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ده کتاب داستان و نثر پیشنهادی برای ماه محرم

کتاب نوجوان سه گانه جوهری در جهانی موازی اتفاق می افتد و این جهان موازی، جهان یک کتاب است. مگی باید به دنیای کتابی مرموز که تا آن زمان از خواندنش منع شده بود سفر کند. شخصیت های منفی داستان راه ورود به دنیای واقعی را پیدا کرده اند و به زودی سراغ او و خانواده اش می آیند. اما مگر خانواده او در دنیای آن کتاب چه نقشی داشته اند؟ برای گرفتن جواب باید دعوت کورنلیا فونکه را بپذیرید و در دنیای موازی با مگی همراه شوید. 

در این کتاب سه جلدی، انگشت خاکی، همان غریبه ای که در آن شب بارانی سر و کله اش پیدا شد، چنان نفس به نفس با شما پیش می آید و به حضورش عادت می کنید که در نهایت دلتان می خواهد جان بگیرد و از کتاب بیرون بیاید.

شخصیت های کتاب نوجوان سه گانه جوهری از کجا آمدند؟

کورنلیا فونکه درباره شخصیت های داستان هایش می گوید: «شخصیت‌ها بیشتر اوقات وارد اتاقم می‌شوند و بسیار زنده هستند. گاهی از خودم می‌پرسم: «آن‌ها از کجا می‌آیند؟» البته بعضی نتیجه فکر و شخصیت پردازی اند اما بقیه آن‌ها از همان اولین لحظه واقعی اند. انگشت خاکی، یکی از زنده‌ترین شخصیت‌هایی بود که در ذهنم ظاهر شد».

اگر حوصله خواندن یک مجموعه قطور را دارید، سه گانه جوهری انتخاب خیلی خوبی است. در این مجموعه دوهزار صفحه ای فرصت زندگی کردن با شخصیت هایی بی نهایت شجاع و دوست داشتنی، تجربه ترس و هیجان و چشیدن طعم پیروزی را خواهید داشت. اگر تصمیم گرفته اید به یک سفر متفاوت بروید، می توانید سفر به دنیای داستان جوهری را در برنامه تان بگذارید. سفر خوش!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بوشهر، سومین پایتخت کتاب ایران شد

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها – یاسمن رضائیان

t معرفی کتاب نوجوان؛ سه‌گانه‌‌ی جوهری
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *