من در روابطم دچار نوعی تناقض و تضاد هستم. لطفا کمکم کنید

t من در روابطم دچار نوعی تناقض و تضاد هستم. لطفا کمکم کنید

پرسش

با سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه و سال خوبی داشته باشین. من یک مشکل بزرگی دارم اونم اینه که هر چی رو که بیش از حد دوست داشته باشم کمتر ازش استفاده می کنم مثلا یه سایت مذهبی که خیلی دوسش دارم کم میرم یا مثلا با دوستم که زیاد دوستش دارم سعی می کنم مکالمه رو باهاش کم کنم. شاید ترس از دست دادنش  رو داشته باشم. نمیدونم. این حس کلافم کرده. کمکم کنید.

پاسخ

دوست عزیزم

امیدوارم تو و تمام نوجوانان ایران هم سال خوبی را در پیش داشته باشید. پیدا کردن دلیل این احساس تو درباره دوری کردن از چیزهایی که مورد علاقه ات هستند می تواند پیچیده باشد. اما در نگاهی ساده باید گفت که شاید در قدم اول زیادی دوست داشتن مانع ارتباط توست. تو در سوالت گفتی که وقتی چیزی را زیادی دوست داری چنین رفتاری نشان می دهی. بنابراین به نظر می رسد خوب است در مورد علایق خودت تعادل و میانه روی داشته باشی.

اما مرحله دوم برای از بین بردن چنین رفتاری می تواند شیوه ای باشد که در جهت معکوس تمایل و ترس تو که از دست دادن آن فرد یا آن رابطه است قرار دارد.

در این شیوه لازم است تلاش کنی تا با رعایت تعادل و نه زیاده روی خودت را در معرض ارتباط با دوست داشتنی هایت قراردهی. مثلا جلوی خودت را برای گفتگوی با دوستت نگیری و هر زمان کلامی هست که باید بگویی خودت را وادار کنی تا مقصودت را به زبان آوری و موارد دیگری از این دست. در این حالت و به مرور اگر احساس ترس از دست دادن در وجودت باشد کمرنگ شده و از میان خواهد رفت. در این شیوه که با قصد کنترل رفتار و احساس تو اجرا می شود نکته مهم این است که تعادل و میانه وری را فراموش نکنی و مراقب افراط نکردن از حدود لازم باشی.

t من در روابطم دچار نوعی تناقض و تضاد هستم. لطفا کمکم کنید
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان برای ویولن دارم ولی هر وقت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *