مهم ترین کشفیات باستان شناسی در سال ۲۰۱۸

t مهم ترین کشفیات باستان شناسی در سال 2018

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دنیا روبه پیشرفت است اما بدون نگاهی به گذشته نمی تواند به آینده ای خوب برسید. باستان شناسان در پی کشف زندگی مردمان گذشته هستند. در سال گذشته نیز این کشفیات ادامه داشت و در همه کشورهایی که منطقه هایی باستانی داشتند کشف های شگفت انگیزی به دست آمد. با هم نگاهی به این کشفیات می اندازیم.

کشف شواهدی از زندگی 14400 سال قبل

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (1)

باقیمانده های یک اجاق و محل زندگی مردمان 4000 سال قبل از شروع کشاورزی در جهان نوع زندگی مردم آن زمان را نشان می دهد. 

قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان 

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (2)

در عمق یک مایلی دریا سیاه و در نزدیکی ساحل بلغارستان کشتی تجاری غرق شده یونانی کشف گردید که قدمتی 2400 ساله دارد. کشف این کشتی امکان بررسی نوع ساخت کشتی های باستانی را به پژوهشگران می دهد.

کشف کارگاه مومیایی در مصر 

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (3)

باستان شناسان آلمانی و مصری موفق شدند یک سالن تدفین را در مصر بیابند. این سالن که در حقیقت یک کارگاه مومیایی است. در این کارگاه صدها کاسه سرامیکی که حاوی روغن های مختلف بودند و ماسکی از یک مومیایی کشف شد. 

قدیمی ترین رد پا انسان

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (4)

دانشمندان در کانادا موفق شدند ردپا مربوط به سه نفر که دو بزرگسال و یک کودک بوده اند کشف کنند. قطعه چوبی که در کنار این ردپا پیدا شد به دانشمندان کمک کرد که با آزمایش کربن 14 بتوانند به قدمت این ردپا پی ببرند و آن ها را مربوط به 13000 سال پیش بدانند. 

ابرازهایی بسیار قدیمی مربوط به انسان های اولیه 

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (5)

کشف این ابزارها تاریخ زندگی انسان ها را در آمریکا تغییر داد. قبلا تصور می شد که حدود 13000 سال پیش انسان ها در این منطقه زندگی می کردند اما ابزارهای به دست آمده قدمتی بین 16 تا 20 هزار سال را نشان می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقش ورزش در جلوگیری از انحرافات اخلاقی جوانان

کشفی تازه در شهر پمپئی ایتالیا 

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (6)

این شهر که در زیر گذاره های آتشفشانی مدفون شده بود چندین سال است که در حال بررسی باستان شناسان است و هنوز یک سوم آن بررسی نشده است اما اکنون در محلی که قبلا کشف شده بود و احتیاج به مرمت داشت معبدی با تصاویر زیبا بر روی دیوارها به دست آمده است. 

کشف یک تابوت باستانی در اسکندریه 

کشفیات باستان شناسی.سایت نوجوان ها (7)

بعد از این تابوتی قدیمی در اسکندریه کشف گردید. باستان شناسان با لجنی قرمز رنگ در درون آن مواجه شدند و عجیب تر این که عده زیادی داوطلب پیدا شدند که تقاضای خوردن این لجن را داشتند و فکر می کردند که این ماده می توانند به آن ها نیروی عجیب ببخشد. بالاخره باستان شناسان از درون این تابوت سه مومیایی مربوط به یک زن و دو مرد را یافتند.

 

t مهم ترین کشفیات باستان شناسی در سال 2018
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *