موش مین یاب

t موش مین یاب

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها 

هرساله در گوشه و کنار دنیا جنگ های مختلفی اتفاق می افتد اما با پایان یافتن جنگ همه چیز تمام نمی شود بلکه گاهی اوقات تا ده ها سال بعد مردم آنمناطق از پیامدهای جنگ عذاب می کشند. مین گذاری مناطق جنگی که اغلب بعد از پایان جنک پاکسازی نمی شود یکی از این مصیبت هاست. اکثر قربانیان

مین ها نیز زنان وکودکان هستند. بر اساس گزارش ها در سال 2013 در هرروز 9 نفر بر اثر انفجار مین جانشان را از دست داده اند  پاکسازی مناطق مین گذاریشده به وسیله انسان یا ماشین های مین روب مشکلات و خطرات زیادی را به همراه دارد. حالا یک سازمان غیر دولتی در بلژیک دست به ابتکار جالبی زده است.

این سازمان اقدام به تعلیم موش های مین یاب کرده است. موش ها می توانند 200 متر مربع را در 20 دقیقه جستجو کنند در حالی که یک انسان برای جستجویهمین مقدار باید 25 ساعت وقت صرف کند. از نظر خطرات این کار نیز در مقابل انسان هایی زیادی که به هنگام جستجو کشته شده اند هنوز یک موش نیز بههنگام مین یابی از بین نرقته است. برای انفجار یک مین حداقل باید وزنه ای بیش از 5 کیلو به آن فشار بیاورد درحالی که حداکثر وزن یک موش بیش از 5/1 کیلونیست. با توجه به این که برای آموزش هر موش مین یاب حدود 6000 یورو هزینه می شود از آن ها به شدت نیز مراقبت می شود به غیر از تغذیه مناسب به بدنآن ها کرم های ضد آفتاب مالیده می شود تا در برابر سرطان پوست محافظت شوند. هر موش مین یاب بعد از حدود 4 یا 5 سال از کار بازنشسته می شود و بقیهعمر خود را به خوردن میوه های خوشمزه می گذراند.

موش مین یاب (4)

موش مین یاب (10)

موش مین یاب (11)

موش مین یاب (9)

موش مین یاب (8)

موش مین یاب (7)

موش مین یاب (6)

موش مین یاب (5)

موش مین یاب (3)

موش مین یاب (1)

موش مین یاب (2)

 

t موش مین یاب
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با ۱۰ نشانه ابتلا به سرطان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *